Paljonpuhuttu haju

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Innostunut siili » 10 Elo 2005, 08:27

Ei meilläkään itse siiluraiset juuri tuoksahtele, mutta varsinkin alkuyöstä kun juoksupyörissä on tuoreet jätökset ja vauhtia riittää, on haju joskus vähintäänkin "nenään käypä".
Innostunut siili
Member

ViestiKirjoittaja minna12 » 10 Elo 2005, 15:13

Aippa asuu saunassamme ja vaikka kuinka pesenkin sen joka aamu niin silti siellä haisee. Aipan kakan lemut on kai pinttyneet sinne.
minna12
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 10 Elo 2005, 18:39

Issu ja Viltsu eivät itse sanottavasti tuoksahda, mitä nyt pieni siilin ominaistuoksu niissä luonnollisesti on. Toisinaan molemmat "tuoksahtavat" sille itselleen, silloin on kylvyn paikka ja siili taas omansa tuoksuinen. <br> <br>Kuten kaikkien eläinten, niin myös siilin ulosteella on hajunsa. Minä en sitä itse enää sen isommin noteeraa, paitsi tuoreena pyörässä lingottuna, mutta mies on sitä mieltä, että myös kuivuneista pökäleistä lähtee pyörryttävä haju. <br> <br>Meilläkään ei ystävien mielestä kotona haise siilille, paitsi kun nuuskii taloja ihan nenä kiinni kämpässä, niin siellä hajun tuntee. Miehellä on tästä tosin eriävä mielipide. Uskon, että haju on juuri niin voimakas, kuin sen itse tuntee ja niin paha kuin sen itse kokee. Toisen mielestä hajua ei juuri huomaa ja toisen mielestä se on aivan kauhean voimakas ja paha.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Anna » 10 Elo 2005, 23:28

Jos jokin meillä haisee siilin huoneessa, se on joko pesemätön tai huonosti pesty pissa, tuore kikkare tai kissanruoka. Tuo pissanhaju on mielestäni pahin, ja kun se kerran imeytyy johonkin niin se ei siitä helpolla lähde pois. Hyvin ollaan kuitenkin selvitty ilman sen kummempia hajuja kuin siilin oma ominaistuoksu.
Anna
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 12 Elo 2005, 15:41

Meillä ei haise siili (hamsteri kyllä ajoittain), mutta hiekkalaatikon putsaaminen onkin sitten hermoja koettelevaa. En aina putsaa sitä päivittäin, eikä asunto siitä haise, mutta kun muovilaatikon kannen avaa niin huh! Juoksupyörää Bella ei enää huoli joten sitä siivousta ei meillä tarvita. Kissanruoka haisee kyllä kaikkein pahimmalle.
Memma
Member

ViestiKirjoittaja MiaE » 18 Elo 2005, 23:24

Joo Lyyliltä oli kanssa tippunu kissanruokaraksu vesikippoon (joka on siis siinä vieressä) ja se vesi haisi aivan järkyttävän pahalle sen takia! En ymmärrä miten se niin nopeesti alko haisemaan...Vaihdan sen veden nimittäin joka päivä, ja tällöinkin olin vaihtanut sen illalla ja aamuyöllä noin puol 5 vaihdoin sen taas (herään sillon siivoomaan ennen töihin lähtöä)..yök!! Muuten Lyyli ei haise..ainakaan pahalle. Tottakai semmonen pieni ominaistuoksu pitää kaikilla olla =0)
MiaE
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 19 Elo 2005, 14:13

Minä ylväästi tunnustan seuraavaa: rakastan nuuhkuttaa siilejä, koiran tassuja ja korvia! Aaah, nuuh. <br>ps. tää ei koske uutterasti tyttösiilien kanssa ahkeroinutta urossiiliä ennen huolellista pesua ;)
Pirjo Y
Member

Edellinen

Paluu Siilikeskustelu