Kirjoittaja maarit » 10 Tammi 2006, 13:19
Nyt täytyy jo siiliuniakin kirjoittaa, joita olen kyllä säännöllisesti nähnyt, mutta tämä oli niin "elävä".
<br>Tulin töistä kotiin, ja minua oli lähetystö vastassa, että meille oli tulut uusi siili postin tuomana, mitään viestiä ei ollut muka mukana. Siili oli lintuhäkissä, ja voi miten kaunis...väritys oli lämpimänruskea, ja siinä oli mustia ja valkoisia laikkuja, ikäänkuin marsuilla. Siili oli ihanan kesy ja isosilmäinen. Minä aloin tutkimaan eikö mitään viestiä ollut mukana, ja löysin kuin löysinkun pienen lapun, jossa oli minun allekirjoitus ja maksusuunnitelma, kymmenessä erässä , kokonaishinta 306 ¤. Lapussa oli myös jotain mainintaa puutorin akvaariosta. Seuraavana päivänä meille tupsahti sitten kaksi naista, kyselemään miten sujuu ym. ja minä selitän kamalasti, että miten siili on voinut tulla meille, kun en sellaista ole nyt tilannut, ja miten minun allekirjoitus on laskussa, ja onko nyt joku jäänyt ilman siiliä, jolle se olisi oikeasti kuulunut. Sain vakuutteluja, että ei kyllä siili on ihan oikeassa paikassa... toinen naisista oli vaalea, ja Suvi nimeltään, siilini kasvattaja...
<br>Tässä vaiheessa heräsin pöllämystyneenä...