Siilillä kuiva iho

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja laululintu » 03 Syys 2005, 19:36

onhan se. kiitos nyt avusta. toivotaan vaan että eläinkauppa suostuu yhteis pelaukseen lääkärin takia =)
laululintu
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 03 Syys 2005, 19:41

Kyllä ne suostuu! Selität tilanteen, että tahdot varmistaa, että iho on ok, eikä loisia löydy, koska kyseessä on ensimmäinen siilisi, niin onhan se kurja heti saada sairas. Varsinkin, jos ihossa on selviä merkkejä kuivuudesta ym patteja, niin näytät niitä siellä kauppialle. <br>Harmi, kun oon jo Joensuussa, oisin muuten voinu tulla vilaseen pikkuista :D
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja laululintu » 03 Syys 2005, 19:47

Tampereen lähellä siili asustelee. tiistaina saan sen kotiini. ja on kyseessä ensimmäinen siili, siksi haluankin vain hyviä kokemuksia :D kyllä iho on selvästi kuiva, ja minusta hieman hilseileekin. ei normaalia :( mutta viedään pikkunen lääkäriin, niin kyllä se siitä :)
laululintu
Member

ViestiKirjoittaja oliver » 03 Syys 2005, 21:38

Laululintu! Olet saanut palstalla hyviä ohjeita. Jos haluat käydä katsomassa siilejä tai saada keskusteluapua siiliasioissa, voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse. Luen palstaa säännöllisesti, kirjoitan harvemmin. Asun Tampereella kolmen siilini kanssa. Arja
oliver
Member

ViestiKirjoittaja laululintu » 03 Syys 2005, 21:53

kiitos oliver =) ai voisin tulla katsomaan sinun siilejäsi? <br>mikä on s-posti osoitteesi?
laululintu
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 03 Syys 2005, 23:25

S.-postin näet painamalla tuosta nimen alta tuota Jäsen-painiketta.
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja Leoni » 09 Syys 2005, 16:50

ainakin meidän leonin kuivaan ihoon auttoi vauva öljy(natusan)
Leoni
Member

ViestiKirjoittaja MiaE » 09 Syys 2005, 22:23

Tota...mä tiedän että oon ihan kakkapää, ku sanon nyt mun mielipiteeni rehellisesti, mutta...mun mielestä (ja siis täähän on vaan mun mielipide) pitäis ottaa se huomioon, kun ostaa eläintä, että siitä tulee kuluja. Voi olla yllättäviäkin ja suuria summia. Hieno homma, jos eläinkauppa suostuu tuon nyt maksamaan, mutta mitä jos se sairastuukin myöhemmin..? Mun on pakko kertoo esimerkki mun tutun kissasta, joka tuli sairaaks, hengitys vinku tosi pahan kuulosesti ja näki, että sillä oli paha olla. Tällä tutulla ei ollu sitten rahaa viedä sitä edes piikille, joten kissa kärsi..En tiedä mitä kissalle kuuluu nykyään. Melkein toivon, että olisi päässyt tuskistaan nopeasti. Anteeksi, että otan tälleen tämän asian esille, mutta... on vaan joskus niin surullisia juttuja siksi, ettei olla ajateltu sitä, että esim. eläinlääkärikäyntejä voi tulla useitakin, ja niillä voi olla paljonkin hintaa. Toivottavasti en nyt loukkaa ketään kommentillani, ja jos näin teen, pyydän sitä anteeksi. Mielestäni pointtini on ajattelemisen arvoinen asia. =0) Yhdyn kuitenkin siihen, ettei sairasta eläintä saisi myydä.. Ja olisi ihan oikein, että eläinkauppa tämän tarkastuksen maksaisi. =0) Helokkiöljy on muuten myös kokeilemisen arvoinen juttu. Sekä sisäisesti että ulkoisesti.. =0)
MiaE
Member

ViestiKirjoittaja Turun Torvet » 10 Syys 2005, 09:22

Sehän onkin eri asia, jos eläimelle myöhemmin tulee jotain vaivaa ja se täytyy viedä eläinlääkärille, kuin että jo ennen ostohetkeä sillä on ongelmia. Tässä tapauksessa on eläinkauppa minun mielestäni velvoitettu hoitamaan siili kuntoon ennen myyntiä. <br> <br>Jos joku tulee kysymään täältä siiliin liittyviä kuluja tms. niin yleensä aina muistutetaan myös mahdollisistä eläinlääkärikuluista. Sehän pitäisi jokaisen älytä, mutta valitettavasti se ei aina niin ole.
Turun Torvet
Member

Edellinen

Paluu Terveys & sairaudet