Minä, siili ja allergiani

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Gwyneth » 05 Syys 2005, 15:29

Minä sain pikkuiseni reilu viikko sitten, jonka jälkeen ollut oik. silmän tulehdusta, molemmat silmät vuotaneet, nenä kutisee ja kädet menee rakoille aina kun käsittelen pikkuistani. "Pikkuinen" ei siis ole enää vauva, vaan täysikasvuinen 2v. Aatu. Olen erittäin allerginen kissoille ja koirille, myös hevosille. Siis siili voi aiheuttaa allergiaa erittäin allergisille henkilöille? Mitäs sitten teen? joudunko luopumaan pikkuisestani? :(
Gwyneth
New member

ViestiKirjoittaja CCMinna » 05 Syys 2005, 15:42

Minua harmittaa se että täältäpäin ei ole löytynyt yhtään siilinkasvattajaa. :( Siiliä niin haluaisin mutta allergioiden takia ajattelin että on ystävällisempää niin siilille kuin itselle jos ensin pääsisin kasvattajan luokse tutustumaan siileihin. <br>Mutta näillä näkymin näyttää siltä että on pakko mennä kauemmas siiliä hakemaan, ottaa riski ja pahimmassa tapauksessa antaa siili sitten takaisin tai myydä eteenpäin. Toivottavasti näin ei käy.
CCMinna
Member

ViestiKirjoittaja maija » 05 Syys 2005, 15:42

jos oireet ei pysy aisoissa lääkkeillä niin se on sitten aika paha juttu:( siili ei ole sen allergia-vapaampi kuin villakoira..sitä joskus mainostettiin allergisoimattomana lemmikkinä kunnes toisin todettiin.tosin tämäkin on niin yksilöllistä.meillä mies on astmaatikko ja allerginen lähes kaikelle mutta ramses ei aiheuta mitään.
maija
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 05 Syys 2005, 16:47

Siili ei ole "koe-eläin". Haloo kaikki miettikäähän nyt, eikö kuitenkin CCMinnan lähettyvillä olisi joku ystävällinen siilisti joka päästäisi pitelemään puikulaansa. <br>Ei ole kenellekkään reilua ottaa eläintä kokeeksi. Allergia on varmasti ikävää mutta eihän kukaan ota koiraakaan tai mitään elukkaa sillä varauksella että se sijoitetaan uudelleen jollei sen pitäminen onnistu. Nyt "harjoitus" siiluja kehiin vaikkei tämäkään välttämättä mitään lopullista todista.
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 05 Syys 2005, 16:51

CCMinna: missä kristiinan kaupunki on? :D
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Kirsi T » 05 Syys 2005, 17:12

<b>CCMinna</b> olen laittanut sinulle meiliä. Voit tulla meille katsomaan siilejämme.
Kirsi T
Member

ViestiKirjoittaja CCMinna » 05 Syys 2005, 17:25

Kiitos Kirsi. :) Meiliä tullut myös sinne suuntaan lisää. ;) <br> <br>Amanda: Kristiinankaupunki sijaitsee länsirannikolla. 100km Vaasasta etelään, 100km Porista pohjoiseen ja n. 120km Seinäjoelta länteen. <br> <br>Zoozoo: Olen kyllä samaa mieltä että mikään eläin ei ole koe-eläin. Tiedän sen ihan omasta kokemuksesta. Omistin joskus vuonna keppi ja kivi (onkohan tästä jo 15v) marsun nimeltä Minni. Minnin jouduin antamaan takaisin viikon sisällä. Kummaa miten niin pieneen voi kiintyä niin paljon. :( <br>Ensimmäinen koirani Ben tuli myös koeajalla. Onneksi suurempia oireita ei tullut eli kaikki meni hyvin. Tosin olen kyllä sitä mieltä että minkään eläimen kanssa ei tule leikkiä venäläistä rulettia.
CCMinna
Member

ViestiKirjoittaja eki » 05 Syys 2005, 17:34

Kannattaa muistaa ettei yhdellä siilivierailulla saa selville sitä onko allerginen siilille. Allergia vaatii kehittyäkseen aiemman kontaktin kyseiseen allergeeniin.
eki
Member

ViestiKirjoittaja CCMinna » 05 Syys 2005, 17:36

eki: Totta... tosin ainakin omalla kohdalla olen huomannut että jos olen jollekkin allergeenille todella allerginen, reagoin heti. Eli se ensimmäinen vierailu antaa jo hieman osviittaa omalla kohdallani että miten käy.
CCMinna
Member

ViestiKirjoittaja eki » 05 Syys 2005, 17:38

mitä kummaa, kerrannais viestit? saako poistettua itse?
eki
Member

ViestiKirjoittaja Kirsi T » 05 Syys 2005, 17:48

No huh, Modet kiltit poistakaa noi ylimääräiset tuolta. Kyllä yksi viesti riittää ja mullaki niitä näköjään tuli 4 samaa peräkkäin. Höh.
Kirsi T
Member

ViestiKirjoittaja SannaH » 13 Syys 2005, 15:13

Meillähän kävi niin, että mieheni allergisoitui Armakselle vuoden jälkeen niin pahasti, että jouduimme luopumaan siilistämme. Eli allergia ei ilmene välttämättä edes vielä puolenkaan vuoden kuluttua.
SannaH
Member

ViestiKirjoittaja Niko » 01 Joulu 2005, 00:26

ME EI olla onneksi allergisia; vaikka kahdella astma- piipust kokona. Toisaalta ei käytetä puruja/ eikä muuta allergisoivia juttuja siilillä...
Niko
Member

ViestiKirjoittaja J_ja_P » 28 Tammi 2006, 17:48

Olen kiinnostunut hankkimaan siilin lemmikiksi, mutta en tiedä olenko sille allerginen vai en. Olen kylläkin allerginen kaikille muille mahdollisille karvaisille eläimille. Ajattelin,että ainoana keinona testata asia on saada siili hoitoon kotiini pariksi päiväksi. Sitten voisin huomata, tuleeko siilistä mitään oireita ja voinko sellaisen myöhemmin itselleni hankkia. <br> <br>Eli jos joku ystävällinen ihminen olisi valmis minua auttamaan ja antamaan siilinsä hoitoon minulle pariksi päiväksi, niin ilmoitelkaa minulle siitä sähköpostilla. Jos vaikka olette lähdössä pienelle matkalle, niin voin huolehtia siilistänne sen aikaa. Ja lupaan pitää siitä hyvää huolta. Asun Lappeenrannassa. <br> <br>petteri.kotamaki@lut.fi
J_ja_P
New member

ViestiKirjoittaja Soili » 28 Tammi 2006, 18:24

Tuosta ei kannata masentua, jos on allerginen muille eläimille. Minäkin alan aivastella kaikesta muusta, mutta en siileistä. Joistain siileistä tulee näppylöitä, mutta sen kanssa pystyy elämään. <br> <br>Toivottavasti saat testattua allergiasi...
Soili
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu