<i>Mie olen monesti miettinyt noita torakoita, kun niitä on usein myynnissäkin. Nyt onkin joku jolta kysyä niistä! Kuinka isoja nuo otukset ovat ja kuinka nopeasti ne juoksee?
Pääsevätkö pois siilin kupista, jos se on suhteellisen korkea reunainen ja sileä? Oletko kokeillut pakastaa niitä? Torakat kun ovat noita elämän mestareita ja selviävät mistä tahansa siispä kuinka pitkä aika on sopiva siihen, että otus on todellakin umpijäässä ja kuollut..?
<br></i>
<br>
<br>En ole kokeillut pakastaa kun tarjoan mieluummin tuoreeltaan. On varmasti ravinteet tallessa. Mutta eiköhän ne kuitenkin pakkasessa aika nopeasti kuole. Tämä minun kasvattama laji on siis argentiinantorakka ja kuvittelisin, ettei se kovin kovia pakkasia kestä
<br>
<br>Liioittelin vähän niiden ulkonäköä - ei ne oikeesti niin ilkiän näköisiä ole. Joidenkin mielestä ovat jopa söpöjä
Paljain käsin en niihin kyllä suostu koskemaan vaan metsästän pitkillä pinseteillä ja annan suoraan siilille suuhun. Ruokakippoon en uskalla jättää, etteivät vaan pääse omille teilleen. Tämähän on tosiaankin tuholainen. Katson aina, että siili ottaa tarjotun ötökän suuhun ja mussuttaa heti kuoliaaksi. Olen kokeillut torakkaa nyt kolmelle siilille ja kaikille se on maistunut heti ekalla kerralla ja tuntuu maistuvan paremmalta kuin sirkka. Aikuisella torakalla on pituutta ehkä 5 cm. Kipittävät kyllä vilkkaasti, mutta aika helposti ne saa kiinni jopa pinsettien kanssa. Että ei ne mitään sprinttereitä ole. Eivätkä lennä vaikka aikuisilla onkin jotkut peitinsiipien tapaiset.