Kirjoittaja Sinikka » 27 Syys 2005, 22:10
Aivan kurkkuani kuristi, kun luin tuon viestin. Minä kun olen yksi noista suurimmista EP-faneista. Minä tosiaan ruokin Jalmari-siilin ihan pienestä naperosta saakka, kun sen emo paiskasi sen ulos pesästä. Käytin juuri tuota Korkeasaaren eläintarhan antamaa ohjetta hieman muunnellen, sillä kaikkia noita siinä mainittuja ainesosia ei enää ole esim. Lactol-pulveria. Sen tilalle käytin Royal Caninin kissanpennun vastiketta, johon lisäsi kananmunan keltuaisen, ruokaöljyä ja murskattuja Pirskatti-tabletteja. Sen laitoin ruiskuun ja tippa kerrallaan annoin sitä poikaselle ( ensin alkuun suun avaaminen vaati hieman keplottelua ). Muutaman suuhun väkisin laitetun tipan jälkeen Jalmari yleensä alkoi nuolla maitoa kämmeneltäni. Vatsanahan läpi oikein näkyy, kun maitoa kertyy mahaan. Pieniä jauhomatoja aloin myös antaa varmaan 3 viikon ikäisenä, pinseteillä vaan suupielestä sisään. Varmasti tuo Nutriplus on oikein hyvää lisäravintoa, itselle se ei silloin tullut mieleen. ( vaikka käytän sitä silloin tällöin koirille ruokahalua kiihottamaan). Paljon noin pienien poikasten hoitaminen vaatii aikaa ja hermoja, mutta kyllä Jalmari ainakin palkitsi hoitonsa: se on erittäin seurallinen ja kiltti siili, ei ikinä palloile eikä puhise. Voimia!