Ihan hyviä juttuja on Raulio kyllä nostanut puheessaan esille.
<br>
<br>Minua vain epäilyttää muutama juttu ja kun olen kyseenalaistavaa tyyppiä niin mun on tietysti pakko heti kysellä lisää ja sanoa omakin mielipide vaikkei se takuulla ketään kiinnostakaan
Tietysti enhän ole ollut paikalla enkä ole kuullut ihan koko juttua, mutta kun en nyt muuta voi niin kyselen sitten tuosta osasta minkä näen ruudulla. Enkä ole siitäkään nyt ihan varma, että "saako" tätä nyt kyseenalaistaa, mutta jos ei niin tekstini voi sitten vapaasti poistella
<br>
<br>En oikein ymmärrä täysin pointtia, että suositellaan lemmikkisiilille luonnon ötököitä. Nykyisin eläinkaupoista saatavat ötökkävalikoimat ovat niin laajat etten ymmärrä tarvetta kerätä luonnosta ötököitä. Esimerkiksi nuo luonnon etanat voidaan korvata helposti akaattikotiloilla (joista toki voi myöskin saada jonkunlaisia loisia tmv, mutta riski on mielestäni pienempi), sirkkoja on montaa eri sorttia, samoin matoja, torakoita jne, ötökkä valikoimathan ovat valtavat (käykääs vaikka herppi sivuilla katsomassa myydään palstaa)! Minusta on yksinkertaisesti tarpeetonta kerätä luonnosta noita ötököitä, joissa on on käsittääkseni suurempi loisvaara. En ymmärrä, miksi siili pitäisi tieten tahtoen altistaa loisille. Loishäätöhän on toki olemassa, mutta miksi "turhaan" rasittaa sillä siilin elimistöä, kun se voitaisiin mahdollisesti välttääkin..? Sillä sanon, että mahdollisesti, koska mistäpä tuota koskaan kuitenkaan tietää mitä loisia näissä meidän omissa kasvattamissamme ötököissä kuhisee.
<br>
<br>Lisäksi tuo ötököiden määrä ravinnossa kuulostaa minusta hieman hassulta. On varmaa, että iso osa siileistä on ylipainoisia ja siihen kannattaa siilien orjien heti miten puuttuakin, mutta pakko myöntää, että minä ainakin annan piikikkäille enemmän ötököitä.
<br>
<br>Tässä on nyt näyttänyt olevan vähän heittoa, että mikä se määrä nyt missäkin ruoassa oli ja muutenkin vähän mulle epäselviä juttuja eli odottelen sitä Kaisan kirjoitusta vielä, jos sieltä selviäisi enemmän
<br>
<br>Harmi kun en itse päässyt paikalle kuuntelemaan ja esittämään lisäkysymyksiä ja lisäkysymysten lisäkysymyksiä