Vaikeita hankkia...

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Vaikeita hankkia...

ViestiKirjoittaja SIILI94 » 19 Loka 2005, 19:10

Onko siilejä vaikee hankkii?... <br> <br>HUOM. <br> <br>KUINKA PALJON OLETTE JOUTUNEET ODOTTAMAAN SIILIÄNNE KASVATTAJILTA?
SIILI94
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 19 Loka 2005, 19:13

Tämän OLISI voinut lisätä jonnekkin muuhun. Ei ole, odottaminen voi tosin kestää. Pitää ottaa puhelin käteen ja näppäillä lähellä asuvan kasvattajan numero ja kysyä, että onko mahdollisesti poikasia. Ja toistaa tämä eri kasvattajien kohdalla. :D
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja SIILI94 » 19 Loka 2005, 19:18

mitä poikaset yleensä maksaa? tässä olisi nyt 300 erkkii kädes..kuin kauan odottaminen kestää?
SIILI94
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 19 Loka 2005, 19:23

Olet kysynyt tätäkin jo. Olisi hyvä, jos laittaisit kysymykset vanhan topikin alle. Siilin poikaset maksavat 350e Ja muista, tämä on vaan murto-osa, mitä siilin elämän aikana kuluu. Odottaminen voi kestää 0kk-1v yli tai ali..
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja SIILI94 » 19 Loka 2005, 19:27

Ei sun tartte kokoaikaa kärttyillä mulle en oo tehny mitään..ja sitä paitsi teinkö mä äsken tosta jutusta uutta topikkia? empä tainnu
SIILI94
Member

ViestiKirjoittaja SIILI94 » 19 Loka 2005, 19:30

Tajuun kyllä että tälläinen kakara on ihan ***** ärsyttävä täällä.. <br> <br> <br> <br> <br><i>Mode muokannut kielenkäyttöä</i>
SIILI94
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 19 Loka 2005, 19:31

Missäs kohdassa olen kärttyillyt? Annoin vaan vinkkiä, miten voisi tehdä. Pyydän anteeksi, jos sellasen kuvan sait. Kuitenkin kannattaa muistaa hyvä kielenkäyttö.
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja miia » 19 Loka 2005, 20:20

kenelläkään ei varmasti ole tarkoitus pahoittaa uuden tulokkaan mieltä tai karkottaa palstalta. tuo haku käytön suositus johtuu ihan siitä että jos kaikki uudet tulokkaat kysyvät ns. samoja asioita ja alottavat aina uuden keskustelun koko foorumi menee tukkoon noista ns. vakio kysymyksistä ja muille jutuille ei jää enää tilaa. vanhaan keskusteluun samasta aiheesta voi toki laittaa uuden kysymyksen jos siitä ei vastausta saanut kaipaamaansa asiaan.
miia
Member

ViestiKirjoittaja Marja » 19 Loka 2005, 21:24

Kun haluaa tietoa siileistä kannattaa lukea tuolta vasemmalta reunasta löytyvästä kohdasta nimeltään <b>Tietoa siileistä</b> -> <a href="http://www.suomensiiliyhdistys.fi/tieto.html" target="_new" rel="nofollow">http://www.suomensiiliyhdistys.fi/tieto.html</a> oleellinen perustieto siilistä lemmikkinä. Sieltä löytyy kaikki hintatiedoista alkaen. Monista asioista on jo keskusteltu foorumilta (joistain asioista sen miljoonannen kerran (jos vähän liioitellaan, mutta vain vähän ^.~)), joten haun käyttö on enemmän kuin suositeltavaa.
Marja
Member

ViestiKirjoittaja MiaE » 20 Loka 2005, 23:36

Joo ei munkaan mielestä olla mitään riitaa täällä haastamassa kenenkään kanssa, vaikka monet ovatkin tietyistä asioista eri mieltä keskenään.. Mutta toivottavasti ymmärrät SIILI94 ton periaatteen, miksei noista kysymistäsi kysymyksistä ole hyvä aloittaa uutta "aihetta"/topiccia..Ja oikeesti noi sun kysymykset on ollu hyvin peruskysymyksiä, joihin löytyisi todella helposti vastaus haulla. Jos haluat tietää hinnasta, niin laita hauksi "hinta" niin tulee varmasti monta juttua, jossa asiasta jo keskusteltu. JOs on epäselvää, niin lisää perään kysymys, niin se tulee taas noihin uusimpiin käsiteltyihin aiheisiin ja joku varmasti vastaa siihen. Tiedän että ton hakuhomman käyttäminen on aluksi aika ärsyttävää, mutta itekin olen yrittänyt sitä parhaani mukaan käyttää, vaikka alussa kyselin ihan varmasti jo kysyttyjä kysymyksiä täällä, joihin olisin löytänyt vastauksen etsimällä. Kun nyt moni on sulle siitä jo sanonut, ja osa vähän hermostunutkin niin voisitko yrittää tätä toimintoa? Eikä sun tarvii kääntää asiaa mihinkään itsesääliin..("Tajuun kyllä että tälläinen kakara on ihan **** ärsyttävä täällä..) Kyse ei siis ole siitä, vaan siitä, että täällä on tietyt säännöt, joita kaikkien tulisi noudattaa, jotta tämä homma pysyisi kasassa. On tosi hieno homma, että sua kiinnostaa siilit ja haluat etsiä tietoa niistä etukäteen, mutta jos olet niin laiska, ettet jaksa lukea vanhoja aiheita, niin mietin vain, että onkohan siili sulle sittenkään oikea eläin? Ei pahalla, mutta Lyyli mussukka tekee kyllä sen verran sotkuyllätyksiä joskus, että laiskalla tulisi **** housuun. Tai jotain..=0) Elmon ja Lyylin pikku deitit olivat myös mielenkiintoinen yllätys aina aamuisin =0) Anyways..allergiasta kysyit..ite oon allerginen kaikelle, mutten pikku Lyllerölle. Toivon, etten jatkossakaan herkisty, koska ellen nyt sairaalaan joudu, niin Lyyli on ja pysyy perheessä. Siiliä voi joutua odottamaan pitkäänkin, ja tosiaan kasvattajiin kannattaa ottaa yhteyttä ja kysellä siilitilannetta. Lyylin pitäisi näinä päivinä ainakin synnyttää, vaikken vielä kasvattaja olekaan. Siileille järjestetään monia kokoontumisia..julkisia ja vähän privatimpeja. En osaa sanoa kannattaako mennä mukaan..kai, jos haluaa nähdä muitakin siilejä ja vaihtaa kuulumisia..(?) Kuljetus..häh? Jokainen tuo itse itsensä paikalle. Siili kuljetuslaatikossa vällyjen välissä, ilmat huomioiden. Toimintaan valmistautumisen hoitaa tapahtuman järjestäjät. Kotona tehtävän valmistautumisen jokainen hoitaa varmaan itse, mutta siinä nyt tuskin on isompaa valmistautumista. Katsoo vaan, että siilillä on kaikki tarpeellinen mukana. Siilit ovat mun mielestä liian halpoja. Monet eläimet ovat. Kallis hinta pitää paremmin poissa sellaiset ostajat, jotka eivät jaksa perehtyä kunnolla eläimen hyvinvointiin, ja muutenkin ostavat sen hätäpäissään, kun on halpa. Siilin hinta ei todellakaan ole 350¤-- Vain sitä määrää ei voi säästää. Tässäpä vähän listaa esim. ruoista mitä ne maksaa. Yks sirkkasäilyke (iso purkki) yli 10¤, yksi elävä sirkka noin 0,50c, akaattikotilo noin 2¤, lääkärimaksut PALJON, jos käy huono tuuri, kissanraksut (joita syö aika kauan, muttei riitä yksinään ravinnoksi) laadusta riippuen 5¤, jättismato 0,20c jne. jne..ja kun noita pitää ostaa koko ajan lisää ja lisää. Piilopaikat sun muut pussukat on yllättävän kalliita! Ja vaikka sulla jotain kanin tavaroita olisikin, kaikki ei käy välttämättä siilille. Juoksupyörä, johon ei käy normi marsun tms. pyörä, maksaa 50¤, kun sen esim. näitten sivujen kautta ostaa. Mitäs muuta kysyitkään..valjaista en jaksa enää jauhaa, kun tossa sun kysymyksen tais olla alla on keskustelu valjaista. Jakaa mielipiteet täysin. Itse teen mökille Lyylille kesällä jättisuuren aitauksen. Jeps..tulihan pitkä teksti. =0) En tosiaan halunnut olla tyly, mutta kyllä mun mielestä sunkin hohhoijaa kommentti oli pikkasen vmainen tuolla yhessä keskustelukohdassa. Joten..katso miten itse asiat ilmaiset muille..sitä saa mitä tilaa, oot varmaan joskus kuullut sanonnan =0) Tervetuloa kuitenkin kaikesta huolimatta siilistien joukkoon, jos siilun päätät joskus hankkia. Mieti kuitenkin näitä kaikkia juttuja oikein huolella ja tutustu taustoihin ennen siilin ostoa. Meille voi ainakin tulla katsomaan Lyyliä ja mahdollisia poikasia jahka ne syntyy. Täällä varmasti ilmottelen perhetapahtumasta, jos sellaista tuleepi =0) (Asun Riihimäellä..ja täällä on myös muita siilistejä useampien siilien kera) <br> <br><i>Mode muokannut kieltä</i>
MiaE
Member

ViestiKirjoittaja maija » 21 Loka 2005, 00:31

pystyykö modet siistimään vähän tuota kielenkäyttöä?? tätä lukee kuitenkin aika nuoretkin..
maija
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 21 Loka 2005, 01:47

Nuorienkin lukijoiden kannalta täällä on pahinta tyly vastaanotto, ei niinkään kielenkäyttö. Minua niin suututtaa taas tämä meininki. On jälleen niitä kertoja, jolloin vanhan tekee mieli vetäytyä lopullisesti takavasemmalle.
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 21 Loka 2005, 02:01

Heippa siili94! <br>Minä ainakin sain siilin tosi nopeasti, koska joku oli muuttanut mieltään. Olen ollut siitä lähtien onnellinen siilin orja, ja toivon, että sinäkin saat oman piikkipalleron mahdollisimman pian. Odotus voi tuntua rankalta, mutta kyllä se on sen arvoista! SIILIT RULETTAA!
Soili
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 21 Loka 2005, 06:39

Netiketti: <i>Ole kohtelias. Jos sinusta tuntuu siltä, että viestisi saattaa olla liian kärkevä, se hyvin todennäköisesti on sitä, eikä sitä silloin kannata lähettää palstalle. Kritisoida toki saa, mutta loukata ei.</i> <br> <br>Palstan tylyyn vastaanottoon voi mielestäni jokainen vaikuttaa itse henkilökohtaisesti. Tätä asiaa on puitu täällä viime aikoina aika usein, jokainen voi omalla kirjoituksellaan ja kirjoitusasullaan vaikuttaa palstan "viihtyvyyteen". Lisäksi asiaa vähän hankaloittaa se, että kaikilla on oma käsityksensä viihtyvyydestä :D
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja MiaE » 21 Loka 2005, 19:45

Anteeksi hieman kärkevästä tekstistäni..oli vähän turhan tyly kommentti.
MiaE
Member

Seuraava

Paluu Siilikeskustelu