Sukutauluista

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

Sukutauluista

ViestiKirjoittaja Sirpa » 13 Marras 2005, 10:52

Lyhyesti ja ytimekkäästi: <br>Onko missään julkisesti saatavilla rekisteröityjen siilien sukutaulut? <br> <br>Esim. koirien, kissojen ja hevosten sukuselvitykset on helppo tehdä, kun eläinten sukutaulut ovat julkisia, netistäkin luettavissa. Mitenkäs siis on siilien kanssa?
Sirpa
Member

ViestiKirjoittaja iina » 13 Marras 2005, 12:10

Siilien sukutauluja ei ole julkisesti saatavilla, koska niitä ei ole. Tiedot löytää etsimällä siilirekisteristä. Pyynöstä olen kyllä sukuselvityksiä siilirekisterin pohjalta tehnyt. Sukutaulujen tekeminen on mahdollista, mutta työlästä. Rekisterissä alkaa olemaan sen verran paljon siilejä. Täytyy laittaa hallituksen jäsenet sukutaulutalkoisiin ;)
iina
Member

ViestiKirjoittaja Tiina » 13 Marras 2005, 12:43

Minun mielestäni sukutaulujen rakentaminen ei ole hallituksen tehtävä. Se kuuluu jokaiselle kasvattajalle. <br> <br>Omien siilieni jälkeläisistä löytyy kaikista sukutaulut, myös poikien jälkeläisistä. Kröhöm ;)
Tiina
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 13 Marras 2005, 12:47

Juu, minäkin olen väsännyt ihan itse poikasille sukutaulut mukaan niin pitkälle kuin niiden sukua vain tunnetaan. Olen laittanut niihin kaikki tiedot suvun siileistä mitä minulla vain on tiedossa värejä ja rekisterinumeroita myöten. <br>Jos haluaa tietää jonkun tietyn siilin sukutaulun niin ottaa yhteyttä itse siilin omistajaan? Olisihan se toki kätevää, että ne olisi julkisesti saatavilla, mutta siinähän on sitten toki oma iiiiso hommansa.. Heh.
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Tuxu » 13 Marras 2005, 12:50

Mielestäni sukutauluja on hyvä päästä tutkimaan kun esim. miettii siilillensä jälkeläisiä. Itse olen ottanut siilirekisteristä selvää ja eiköhän jos siilirekisterillä on vain siihen aikaa ja tahtoa niin onhan se mukava kun saa tietää lisää. Mietin vain sellaista sitten että kun siilit kuitenkin lisääntyy koko ajan ja sukuja tulee lisää voi parin vuoden päästä olla isompikin työ saada selville siilin esiesiesi vanhempia tälläinen sivusto johon kaikki halukkaat voivat laittaa siilinsä tiedot niin pitkälle kun tietävät olisi mielestäni myös hyvä idea. Nythän on sellainen kehitetty hamstereillekkin ja mielelläni käyn aina tutkimassa mitä kenenkin takaanta loppu pelissä löytyy.
Tuxu
New member

ViestiKirjoittaja Marianne » 13 Marras 2005, 13:50

Olen tehnyt muutamista suvuista sukutauluja värien selvitystä varten, ja teen niitä ihan huviksenikin, jos haluaa jonkun suvun tietoja, niin minulle voi myös laittaa postia. Tietenkin siilien sukutaulut joidenkin osalta ovat tosi lyhyitä. Kasvattajan olisi hyvä antaa siilin ostajalle mahdollisimman kattava ja tarkka sukutaulu (myös sisaret, puolisisaret, ja kaukaisemmatkin sukulaiset, jos tiedossa on). <br> <br>Koirien sukutaulut tulivat nettiin vasta ihan muutamia kuukausia sitten julkisiksi ja niitä on kennelliiton sivulla yli miljoona. Voi vain kuvitella mikä työ siinäkin on ollut... huah. Ehkä joskus vuosien päästä se olisi mahdollista, kun suvut ovat paremmin selvillä :)
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja iina » 13 Marras 2005, 14:22

Tiina se oli vitsi! Eiköhän meillä kaikilla ole hommaa ihan tarpeeksi muutenkin ilman sukutaulujen väsäämistä kaikille Suomen siileille :) Minä kyllä edelleen teen mielelläni selvityksiä siilien suvuista siilirekisterin pohjalta, jos jollain on sukutauluissaan aukkopaikkoja. <br> <br>T. Iina, siilirekisterin ylläpitäjä
iina
Member

ViestiKirjoittaja Tiina » 13 Marras 2005, 16:49

Hyvä :D Olin jo hälyyttämässä valkotakkisia miehiä apuun...
Tiina
Member

ViestiKirjoittaja Nocturnal » 14 Marras 2005, 21:15

Tässähän olisi uuden harrastuksen alku: hevostytöt keräävät ties mitä heppojen sukutauluja ja häntäjouhia, nyt vain kaikki pikku siilifanit keräämään siilien sukutauluja ja irtopiikkejä :D
Nocturnal
Member

ViestiKirjoittaja Sirpa » 17 Marras 2005, 09:52

Hienoa! Miltäs kuulostaisi, jos kaikki kynnelle kykenevät laittasivat oman siilinsä sukutaulun tänne keskustelupalstalle niin monenteen polveen, kuin tietää? Siitähän niitä tietoja voisi sitten keräillä yhteen eikä jäisi kenenkään yksittäisen siilistin kontolle.
Sirpa
Member

ViestiKirjoittaja MiaE » 17 Marras 2005, 10:06

Mulla tulee sukutaulu ainaki Lylpän kotisivuille, jotka toivottavasti on kohta jo valmiit..=0) Myös poikasten sukupuu tulee sinne, joten myös Elmon sukupuu näkyy siellä myös.
MiaE
Member

ViestiKirjoittaja maija » 17 Marras 2005, 16:07

multa löytyy ramseksen (nakkilan lapsosia) sukutaulua puolisisaruksineen (kiitos vain marianne!) mäkin voisin laittaa kotisivuille sen taulukon..kunhan ehdin..hitsi ku ei pysty skannaamaan ku väline puuttuu mutta eiköhän mulla ole aikaa näpytelläkin se sinne:) <br> <br>muoks: Dodii..nyt löytyy sukutaulua siitä kiinnostuneille sivulla: <br><a href="http://www.geocities.com/satinela/sukutaulu.html" target="_new" rel="nofollow">http://www.geocities.com/satinela/sukutaulu.html</a>
maija
Member

Paluu Siilinkasvatus