Kirjoittaja Soili » 21 Tammi 2006, 15:42
Näin taas siiliunen. Olin pari viikkoa äskettäin Etelä-Afrikassa, ja uni liittynee siihen. Meitä oli sama yhdeksän henkilön ryhmä kuin siellä, ja jostain syystä kaikki olivat ottaneet safarilta siilin mukaansa, minulla oli mukana tietenkin Äijä. Kaikki muut lähtivät pöytävuorelle, ja antoivat siilit minulle isossa säkissä, jossa ne olivat pallolla. Ne olivat ihan tyytyväisen oloisia säkissä, eivät pyrkineet pois. Lähdin ajamaan lentokentälle (pick-upilla) muita aikaisemmin sillä aikaa kun he olivat poissa, ja otin siilisäkin mukaan, muuta matkatavaraa ei ollutkaan. Kun pääsin lentoasemalle, rupesin sisääntsekkauksessa penkomaan siilisäkkiä, enkä löytänyt Äijää mistään. Lentokentän virkailija halusi tarkistaa nimenomaan Äijän, jotta voisi antaa minulle lentolipun. Unen loppuosa olikin sitä, kun kävin läpi siilejä uudelleen ja uudelleen, eikä siellä ollut yhtään oikean väristä edes vähän Äijää muistuttavaa, vaikka oli sekä yksi iipee että useampia eepeitä, jotka olivat molemmat jalkapallon kokoisia.
<br>
<br>Ahdistava uni.