Kirjoittaja MiaE » 13 Tammi 2006, 12:09
Mun on pakko melkein sanoa, että "allergittomia" (=eläimiä, joille ei ole allerginen) eläimiä ei ole. Itse olen allerginen, ja tiedän todella kuinka ikävää on, kun ei voinut ottaa eläimiä kun asuin kotona. Uskaltauduin siis muuttaessani omaan kotiin ottamaan ensin yhden siilin ja hups nyt niitä onkin meillä 4, mutta niistä tulee ikävä kyllä allergiaa. Piikkien rikkoessa ihon, ihoon nousee kutiavia näppylöitä. Ja tiedän, että monelle ei allergiselle ihmisellekin tulee niitä, mutta suosittelen odottamista siihen asti, kun pääset muuttamaan omaan kotiin. Ei ole kivaa luopua omasta eläimestä, varsinkaan, kun syy ei ole itsessä. Itse kävin katsomassa siilejä ensin toisen siilistin luona, mutta se ei tietenkään ole tae, etteikö niitä oireita tulisi sitten kun siili muuttaa kotiin. Ja vaikka siili on pieni eläin, niin kyllä senkin hilse pölisee kun se viipattaa menemään pitkin asuntoa. Tältäkin palstalta saa lukea jatkuvasti uudelleen sijoitus siileistä, jotka joudutaan antamaan pois allergian takia. Älä siis luota siihen, etteikö sitä allergiaa tulisi.