Kummia unia..

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 10 Tammi 2006, 15:02

Viime yön uni oli niin toden tuntuinen että vasta nyt päivällä tajusin että untahan se olikin. <br>Unessa minulla oli siili ja kylään tuli vieraita kahden koiran kanssa. Yhtäkkiä tajusin että siili ja koirat oli häviksissä. Kiersin huoneita ja löysin siilin jota koirat juuri haistelivat ja olivat puraisemassa. <br>Nyt kun luin näitä unijuttuja niin honasin että olinkin nähnyt unta eikä meillä ollut eilen vieraita koirien kanssa. <br>Olikohan tuo uni viestiä siitä kun ensi kuussa on tulossa sukulaisia kylään ja mietin mihin ne pistää nukkumaan ettei siili häiriinny. Koiria eivät vieraat kuitenkaan tuo mukanaan, onneksi. Laralla on mahdollisesti silloin poikaset ja siksi eilen mietin siilin ja vieraiden sijoitusta. Haluan löytää sopivan paikan jo ennen poikasten syntymistä, ettei sitten tarvitse siirtää. Ja koiravieraita ei sitten suvaita, edes unissaan, muutamaan viikkoon.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja Pau2 » 10 Tammi 2006, 16:57

Tämä uni jonka näin jokin aika sitten ei ollut varsinaisesti siiliuni, mutta uni siilin ruuasta ;D Olin nimittäin edellisenä päivänä ostanut Dorikselle ensimmäisiä eläviä sirkkoja metsästettäväksi, ja jättänyt osan eli noin 5 kpl laatikkoon seuraavan päivän metsästyshetkiä varten. <br> <br>Unessa sitten näin unta, että heräsin ja menin katsomaan sirkkojen laatikkoa. Kauhistun kun huomasin että sirkat olivat lisääntyneet niin että koko purkki oli täynnä, varmasti tuhansia sirkkoja ja joka kokoa. No, sitten heräsin taas (unessa edelleen), ja sirkkoja oli laatikossa enää 12, ne siis olivat lisääntyneet vaan hiukan. Aamulla oli pakko tarkistaa heti heräämisen jälkeen, että öttiäisiä oli todellakin oikea määrä! Mutta huh sitä kauhua mikä unessa syntyy tuhansista mönkivistä sirkoista!
Pau2
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 10 Tammi 2006, 19:36

Onpa meilläkin nähty pelottavia sirkka-unia. Kun aloitin sirkkojen kasvatuksen oli avokki nähnyt yöllä unta, jossa niitä oli pilvin pimein sängyssämme peiton alla. Hän ei voinut liikkua, etteivät ne karkaa, enkä minä herännyt millään. Samalla hän oli kuumeisesti yrittänyt miettiä, että miten saa Bellan sänkyyn ne kaikki metsästämään. Huvitus oli suuri, kun pari iltaa myöhemmin peitollamme köpötteli karkulainen oikeasti. Kuinkakohan monta yötä se oli mahtanut ehtiä sängyssä viettääkään...
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Peto » 10 Tammi 2006, 21:10

Oman siiliuneni näin pari päivää sen jälkeen kun siili oli saapunut. Se oli kopissa huoneessani, kuten tavallista. Näin jonkinlaista unta, että olin unohtanut ottaa silin pois lattialta kävelemästä. Keskellä yöllä puoliunessa nousen sängystä ja kurkin sänkyni alle ja etsin siiliä, kunnes tajusin kurkata koppiin jossa se todellisuudessa oli koko ajan nukkunutkin :D Aamulla kyllä huvitti, mutta uni oli sitten ollut niin todellinen tai jotain..
Peto
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 14 Tammi 2006, 10:34

Minulla jäi mieleen unen fragmentti. Se liittyy varmaan Muskotin ja Äijän treffeihin. Koko kämpän lattia oli ihan täynnä siilinpoikasia, ne peittivät sen kokonaan. Silmät olivat auki ja kaikki piikit ja karvat valmiita, mutta poikaset aika pieniä. Kaikki olivat muuten Muskotin värisiä-varmaan johtuu siitä, että Muskotti on niin pieni, yhdistin sen poikasiin. Olin parvella ja tosi ahdistunut, koska pelkäsin tallovani poikasen päälle, jos lähden liikkeelle.
Soili
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 14 Tammi 2006, 17:32

No niin, kuten arvata saattaa, Lunan ja Zanin poikasjännitys purkautui uneen. Unessa jotenkin vaistosin, että nyt on varmaan poikasia tullut. Menin pesälle ja voi kauhu: jotenkin pesänä oli jonkinlainen sanko tai saavi ja siellä pohjalle oli noin 5 cm vettä! Ja saavin pohjalla oli vaikka kuinka paljon ampiaisen kokoisia siilinpoikasia! Niillä oli piikitkin! Unessa vaan mietin, että jestas miten paljon siilinpoikasia! Minähän saan näista valtavasti rahaa! Ja sitten aloin miettiä, että onkohan noista monikaan elossa? En ollut ihan varma, että voivatko vastasyntyneet siilit elää veden alla... Pinseteillä sitten aloin poimia niitä ampiaisen kokoisia siilejä ja syynäsin jokaista, että onko niissä elonmerkkejä. Ja aika moni niistä alkoikin elää ja hengittää, mutta osa oli kuollut. Ja minä siinä unessa vaan ajattelin, että eipä tuo haittaa, kun näitä on kuitenkin tässä ainakin parikymmentä hengissäkin! <br> <br>Kuten olen aiemmin sanonut useastikin, nämä siiliunet ovat niin kummallisia, ettei tällaisia juttuja kukaan voisi keksiä vaikka yrittäisi!!
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja PIRRE » 14 Tammi 2006, 19:29

Taisin nähdä ensimmäisen siili uneni viime yönä. Mies oli hakenut postista 2*1/2 kiloa jättijauhiksia ja toi tullessaan korillisen siilinpoikasia....siinä sitten ihmeteltiin mihin ne laitetaan...Soiteltiin kaikki siilistit läpi ja haettiin hoitopaikkoja, mutta onneksi oli noita matoja ettei raukat kuollut nälkään.
PIRRE
Member

ViestiKirjoittaja Kitty » 14 Tammi 2006, 20:04

Joitakin siili-unia olen nähnyt.Kerran näin unta että Wilma on sängyssäni ja tippuu sieltä,sitten herään ja panen hädissäni valot ja tutkin sängyn alta ja sen huoneesta.Ja joskus unissani pitelen peittoa ihan kuin Wilma olisi siinä nukkumassa.Unissanikin joskus kävelin sen huoneeseen.
Kitty
Member

ViestiKirjoittaja Pau2 » 14 Tammi 2006, 23:35

Doriksen mahdollisen raskauden edetessä poikaset tulevat uniin... Pari yötä sitten olin Dorsun kanssa kylässä ilmeisesti Tiialla, ja siinä oli joku muukin paikalla. Doris sitten alkoi synnyttää, ja niitä vajaan sentin pituisia poikasia putkahteli ulos sen juostessa pitkin lattioita. Niitä oli kymmeniä, tottakai niinkuin unissa kuuluukin olla. Muutaman tunnin kuluttua Doris ja poikaset olivat pesässä Tiian keittiössä, ja niillä oli jo piikit selässä ja silmät auki! Ne lähtivät pesästä tutkimusretkille ja olivat kymmenkertaistuneet olemattomassa ajassa! Pohdin kovasti vaan kun joukossa oli pari albiinoakin vaikka Nukka ei sitä periytä :D
Pau2
Member

ViestiKirjoittaja Marjo » 15 Tammi 2006, 00:46

Mä näin tässä joku aika sitten kamalaa unta, jossa kävelin metsässä ja näin sitten pienen pariviikkoisen siilinpoikasen tunkevan maan alta. Menin sitten sitä pelastamaan ja samassa huomasin että poikasia oli paljon lisää siellä maan alla. Aloin sitten kaivamaan niitä esiin. Osa oli kuollut mutta suurin osa oli elossa. Lähdin niitä n. 50 elossa olevaa poikasta sitten viemään Tiuhdille hoitoon kunnes Pirjon mies Kaitsu tulisi ne pois hakemaan. <br> <br>Että semmoisia hulluuksia minä kattelen öisin :)
Marjo
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 15 Tammi 2006, 13:03

Huh mikä jännäri!!! Mutta mun äitipä näki tällästä unta viime yönä!: Isi ja äiti käveli kadulla. ne näki ison lumikasan jonka päällä oli kääpiösiili ja sen kauluskarva oli siniset! Äiti ja Isi ties kuka sen omistaa ja vei sen omistajalleen. Sen piikit pisti ja paljon!!! siilin omistajalla oli toinenkin siili ja se oli rodultaan... Amerikkalainen lentosiili!!!
Kude
Member

ViestiKirjoittaja Roosa » 15 Tammi 2006, 19:01

ehhehehee, amerikkalainen lentosiili sinisien kauluskarvojen kera, huippua :D
Roosa
Member

ViestiKirjoittaja Leia » 20 Tammi 2006, 15:49

Näin (taas vaihteeksi) viime yönä siiliunta; meille oli juuri tullut siili, joka oli ruskea (ei siis albiino, joka meille on ihan oikeasti tulossa), ja joka asusti entisessä saunassa, jossa tuleva siilimmekin tulee asumaan. <br> <br>Ensimmäinen outo juttu oli se, että siili oli tottunut minuun jo valmiiksi, vaikka en ollutkaan käsitellyt sitä aikaisemmin. Kun maltoin päästää siilin käsistäni, vein sen saunaan, jossa oli vielä (oven vieressä) kiuas tai jokin sen kaltainen; se ylettyi melkein kattoon. Kun tulin pian tuomaan siilille ruokaa (todella suuria kissanraksuja ja muistaakseni vielä perunamuusiakin, ajatuksena oli että "hyönteiset sun muut ostetaan ihan kohta!"), se oli kiivennyt korkealle kiukaalle ja putosi, kun avasin oven. Lähdin pian ja vannotin siiliä kiipeämästä enää kiukaalle. Kuitenkin seuraavalla kerralla, kun tulin taas tuomaan uuden samanlaisen ruoka-annoksen, se oli taas kiivennyt kiukaan päälle ja putosi uudestaan alas. Näin tapahtui useamman kerran, kunnes heräsin. Koskaan pudotessaan siili ei ollut vahingoittunut millään tavoin, vaan alkoi heti syödä ruokaa innolla. <br> <br>Harmi, etten muista tämän enempää. :D
Leia
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 21 Tammi 2006, 15:26

Tämä palsta se on sitten ehtymättömän mielenkiintoinen. Pian olisi ainesta kirjaksi asti. Ja joku psykologian opiskelija saisi loistavan aineen graduun.
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 21 Tammi 2006, 15:42

Näin taas siiliunen. Olin pari viikkoa äskettäin Etelä-Afrikassa, ja uni liittynee siihen. Meitä oli sama yhdeksän henkilön ryhmä kuin siellä, ja jostain syystä kaikki olivat ottaneet safarilta siilin mukaansa, minulla oli mukana tietenkin Äijä. Kaikki muut lähtivät pöytävuorelle, ja antoivat siilit minulle isossa säkissä, jossa ne olivat pallolla. Ne olivat ihan tyytyväisen oloisia säkissä, eivät pyrkineet pois. Lähdin ajamaan lentokentälle (pick-upilla) muita aikaisemmin sillä aikaa kun he olivat poissa, ja otin siilisäkin mukaan, muuta matkatavaraa ei ollutkaan. Kun pääsin lentoasemalle, rupesin sisääntsekkauksessa penkomaan siilisäkkiä, enkä löytänyt Äijää mistään. Lentokentän virkailija halusi tarkistaa nimenomaan Äijän, jotta voisi antaa minulle lentolipun. Unen loppuosa olikin sitä, kun kävin läpi siilejä uudelleen ja uudelleen, eikä siellä ollut yhtään oikean väristä edes vähän Äijää muistuttavaa, vaikka oli sekä yksi iipee että useampia eepeitä, jotka olivat molemmat jalkapallon kokoisia. <br> <br>Ahdistava uni.
Soili
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu