No niin, nyt lähtee yksi oudoimmista unista, heräsin tästä vasta äskettäin ja vielä nostaessani täkkiä, oli kiire lentokentälle
<br>
<br>Näin tällaisen seikkailu-unen: Minulla oli poikasia, jotka oli varattu ja ne olivat luovutusta vaille. Mutta silloin olivatkin murtovarkaat käyneet varastamassa poikaset! Olin tässä unessani oikein raudanluja agentti, jolla oli yhteyksiä piireihin. Sain selville, että poikaset oli lennätetty Irkutskiin, jossa ne olisivat tietyssä varastopaikassa ennen uusille omistajille menoa!
<br>Ja tästähän alkoi hirmuinen toiminta! Sain apuriksi huomattavasti siskoani muistuttavan naisen. Soitin lentokentälle ja sen päivän koneet Irkutskiin olivat jo menneet. Mutta aamulla lähtisi puoli 11. Selvä! Siis valmistelut käyntiin. Joku naapurin mies selitti, että hän ei ainakaan Irkutskissa kävelisi, koska siellä on maaperässä sodanaikaisia pommeja. Toinen naapuri (nainen) sanoi, että kai te nyt ehditte sentään tutustua matkanne aikana Irkutskin rantaelämään? Että hän on siellä käynyt lojumassa biitsillä.
<br>Minä ja appari tuumittiin, ettei me oikein edes tiedetä, missä Irkutsk sijaitsee, eikä sitä miten sinne pitää varustautua. Katseltiin karttapalloa ja ajateltiin opiskella maantiedon kirjaa lentomatkan aikana. Oltiin mielessämme ajateltu lähinnä pohjoisnapavaatetusta, mutta meitä hämäsi se naapurin nainen biitsineen. Joka tapauksessa tiedettiin, että meillä on reissuun aikaa ainoastaan 2 vrk. Mietittiin, että minkähän firman kone se mahtaa lentää Irkutskiin, tietysti joku venäläinen rottelo joka tuskin ilmassa pysyy.
<br>Välillä mietitytti, että miten löydämme poikaset sieltä, mutta jotenkin oltiin vain luottavaisin mielin lähdössä niitä pelastamaan.
<br>Kovasti mietittiin apurin kera, että mitkä kengät otetaan. Meistä oli jotenkin jännää lähteä reissuun ekan kerran oikein seikkailulle eikä lomamatkalle. Mietittiin, että mistähän paikasta lentokentältä se rotiskokone lähtee ja mahtaako pelottaa sellaisella lentää?
<br>Sitäkin pohdittiin, että mistä rahat tähän reissuun, kun kummallakaan ei ollut yhtään. Jotenkin tämä "sisareni" kykeni sijoittamaan 4018 euroa matkaan. Kuulemma tämä oli niin tärkeä asia! Ja se tiedettiin, että lento Irkutskiin on ihan tosi halpa.
<br>Siinä lähtöhösäkässä heräsin ja tosiaan luulin, että nyt on kiire kentälle! Kun tajusin nähneeni unta, pisti niin vihaksi kun olin herännyt ennenkuin sain lentää, grr!!!