Kirjoittaja siilimamma » 11 Syys 2006, 22:45
Nuo samat vakiothan multakin on kyselty,pureeko/pistääkö se,horrostaako ja jos niin missä ja miten,ruokavalio ja hinta on myös yleisiä ihmetyksen aiheita.Yx asia,mitä ihmisten on hiton vaikee käsittää on siilien kylvetys."Miten sellasen piikkipallon voi pestä,eiks sun kädet oo ihan auki kylvetyksen jälkeen"" jne!Toi jääkaappijuttu oli kyllä paras,mitä mä näiltä sivuolta luin."Varo ettet ota nukkuvaa siiliä voileivän päälle,se on siellä vihanneslaatikossa!" Joopa joo:)
<br>Kaupassa olen usein joutunut selittelemään,miks mulla on siili ja mistä niitä saa ja eikös siilit ole rauhotettuja ja "Ai,ne syö kissan ruokaakin"ym.Kun asuu pikkukylässä,jossa kaikki tuntee,huomaa olevansa välillä jonkin asteen kummajainen lemmikkinsä takia.Varsinkin,kun en ole enää mikaan pentu vaan yli viiskymmpinen ja kahden lapsen mummikin jo.Tytärhän mulle siilihulluuden tartutti,me kun ollaan allergisia vähän kaikelle ja siili on kai ainoo vaihtoehto lemmikiksi,enkä mä enää mussukastani luopuiskaan.Kuka muuten tietää,milloin siilejä on alettu tuomaan Suomeen lemmikeiksi ja mistä siilin kasvatus on yleensäkään saanut alkuunsa.Täähän on kuitenkin aika uusi eläin lemmikkinä,joten ei ole ihme,että "tyhmiä" kysymyksiä esitetään niin paljon.