Onko sillä piikit?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja elna » 15 Helmi 2006, 15:29

no just on tullut noita perus kysymyksiä että pistääkö piikit ja mistä on hankittu ja sitte aika erikoinen mitä ei yleensä ensimmäiseks kysytä niin: Kakkiiko se papanoita? :DD
elna
Member

ViestiKirjoittaja Kitty » 15 Helmi 2006, 15:31

-Mitä se syö? <br>-Pistääkö ne piikit? <br>-Onko se kallis? Tuon kaltaisia :)
Kitty
Member

ViestiKirjoittaja _Julia_ » 15 Helmi 2006, 20:21

Joo mullekkin on näitä samoja kysymyksiä tullut vastaan. Ja aina saa kertoa pitkän tarinan että ihan lemmikkisiili on ja luvallinen ym. ;) Mummi pelästyi että ulkoako mää oon sellasen siilin pyydystänyt ja käski palauttamaan sen heti takas. ;D Sitten on tullu näitä: "Siis ihan oikea siili? Pureeko se?"
_Julia_
Member

ViestiKirjoittaja Fanny » 16 Helmi 2006, 10:46

Meille on tullut noita samoja kommentteja kuin Julialle... Kaikkia piikki kysymyksiä juu...
Fanny
Member

ViestiKirjoittaja taru91 » 17 Helmi 2006, 21:12

heh multaki kysytään millon minkäki laisia kysymyksi.. <br>esim myös se onko sillä piikit ja onks ne terävät x)
taru91
New member

ViestiKirjoittaja Soili » 11 Syys 2006, 20:06

Siilitietous "leviää", tässä pari uutta: <br>"Ai, ne on niitä, joilla on pehmeät piikit (asiantuntevalla äänellä)" <br>"Miten pieniä ne on, onko ne viisisenttisiä?"
Soili
Member

ViestiKirjoittaja aiwa_ » 11 Syys 2006, 20:42

Multa on varmaan jo kymmenen ihmistä kysynyt " Voiko niitä silittää? " ja minulla ei edes ole vielä siiltä :))
aiwa_
Member

ViestiKirjoittaja Nea » 11 Syys 2006, 21:23

Siiliesittelyissä tavallisimpiin kysymyksiin kuuluu myös: "Onko se poikanen?" Monen on vaikee mieltää, et kääpiösiili todella ON kääpiösiili ;)
Nea
Member

ViestiKirjoittaja Blackrose85 » 11 Syys 2006, 22:23

Itse olen nyt päiväkodissa harjottelussa ja lapset nähdessään siilin eivät uskoneet et sillä on piikit.Luulivat että se päällimmäinen kerros on turkki ja siel alla on ne piikit jotka siili nostaa sit pystyyn säikähtäessään.Lasten huonon siilituntemuksen takia nyt pidänkin sit näyttöni siiliaiheisena että oppivat tuntemaan kaikkea perustietoa ainakin.jotenkin oli ihan uskomatonta kuulla tollasta koska he kumminkin ovat jo 6-7-vuotiaita ni itse ainakin oletin että näistä suomenkin tavallisimmista eläimistä olisi edes jonkinverran tietoa hallussa.
Blackrose85
Member

ViestiKirjoittaja siilimamma » 11 Syys 2006, 22:45

Nuo samat vakiothan multakin on kyselty,pureeko/pistääkö se,horrostaako ja jos niin missä ja miten,ruokavalio ja hinta on myös yleisiä ihmetyksen aiheita.Yx asia,mitä ihmisten on hiton vaikee käsittää on siilien kylvetys."Miten sellasen piikkipallon voi pestä,eiks sun kädet oo ihan auki kylvetyksen jälkeen"" jne!Toi jääkaappijuttu oli kyllä paras,mitä mä näiltä sivuolta luin."Varo ettet ota nukkuvaa siiliä voileivän päälle,se on siellä vihanneslaatikossa!" Joopa joo:) <br>Kaupassa olen usein joutunut selittelemään,miks mulla on siili ja mistä niitä saa ja eikös siilit ole rauhotettuja ja "Ai,ne syö kissan ruokaakin"ym.Kun asuu pikkukylässä,jossa kaikki tuntee,huomaa olevansa välillä jonkin asteen kummajainen lemmikkinsä takia.Varsinkin,kun en ole enää mikaan pentu vaan yli viiskymmpinen ja kahden lapsen mummikin jo.Tytärhän mulle siilihulluuden tartutti,me kun ollaan allergisia vähän kaikelle ja siili on kai ainoo vaihtoehto lemmikiksi,enkä mä enää mussukastani luopuiskaan.Kuka muuten tietää,milloin siilejä on alettu tuomaan Suomeen lemmikeiksi ja mistä siilin kasvatus on yleensäkään saanut alkuunsa.Täähän on kuitenkin aika uusi eläin lemmikkinä,joten ei ole ihme,että "tyhmiä" kysymyksiä esitetään niin paljon.
siilimamma
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 11 Syys 2006, 23:51

Käsitykseni mukaan Dan-Eje Olssonia voidaan pitää kääpiösiiliharrastuksen pioneerina. Ensimmäiset siiliyhdistyksen porukoiden siileistä on hankittu 2001-2002. Silloin lemmikkisiilit alkoivat saada huomioita julkisuudessa. Siilejä piti jonottaa helposti puoli vuotta ja koska kasvattajia ei ollut, meni meininki aika villiksi eläinkauppojen puolelta. Huom. on myös kunnollisia ja tunnollisia eläinkauppoja, mutta ikävä kyllä noihin aikoihin levisi WHS todelliseksi vitsaukseksi. Lisäksi kaupoista tuli sairaita ja vammautuneita siilejä ja alkuajat yhdistyksessä oli melkoista tiimellystä ja toimintaa rescue-hengessä. Nyt tilanne on on onneksi aivan toinen. Kotimaisia, asialle antautuneita, perehtyneitä kasvattajia löytyy useampikin. Varovainen jihuu tässä sillekin, ettei palstalla ole näkynyt herran aikoihin WHS-tapauksia...kop kop kop. <br>Itse sain ensimmäisen siilini kesällä 2002 ja ensimmäiset Tuff Tuff-bileiden esiaste pidettiiin Tiina Kuuterin ja Jari Juntusen kotona Riihimäellä. Paikalla oli muistaakseni 5 siilistiperhettä ;-)
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja iida_ » 13 Syys 2006, 12:37

"Pistääkö sen piikit?" <br>"Mitä se syö?" <br>"Missä se horrostaa?" <br>"Pilailetsä?" <br>"Paljon makso?" (hinnan kohalla taas päivitillään) <br>"Miten luonnon siiliei voi pitää tollai?" (he eiväät ymmärrä, että kääpiösiili on eri juttu kuin luonnonsiili :D <br>ja sitten paras: <br>"Osaako se uida?" (tottakai. vien sen aina joka aamu meren rannalle. siellä se pulikoi mielellään. <-- en ikinä ole tajunnut miten tuo voisi olla olennaista. :)
iida_
Member

ViestiKirjoittaja MariK » 13 Syys 2006, 13:59

Joo, multa on poikkeuksetta joka kerta kysytty aina:"mitä se syö", <br>Sitte lisäksi muita kysymyksiä: <br>-Onko oiikit terävät? <br>-mitä makso? <br>-kuinka isoksi kasvaa? <br>-ootko ottanu sen luonnosta? <br>...noi nyt on useimmin kysytyt.
MariK
Member

ViestiKirjoittaja vesitulppa » 14 Syys 2006, 16:20

- "Siili.. Siis ihan oikea siili?" "Joo, siili." "Siis ihan oikea siili?! Elävä siili !" "Siis joo-o, siili !" "Siis ihan tosiaanko SIILI?" <br> <br>- "Siis siili jolla on piikit?" <br> <br>- "Miten sä leikit sen kans?" <br> <br>- "Nukkuuko se sun tyynyllä?" "Joo totta kai- joka ilta kapuaa mun parvisänkyyn nukkumaan. Se on niin ihanan pehmeäkin." "Vau. Mä luulin ettei sitä voi ottaa viereen nukkumaan." (jotkut eivät kenties ymmärrä ironiaa?) <br> <br>- "Mutta eihän siilejä voi pitää lemmikkinä ! Kuinka sä voit olla noin vastuuton plaaplaaplaa--" täti jatkoi paasausta enkä pystynyt väliin selittämään että se on ihan lemmikki. <br> <br>- "Mitä sä teet siilellä?" No koristeena tietenkin !
vesitulppa
Member

ViestiKirjoittaja Indi » 14 Syys 2006, 19:14

Pistääkö piikit? <br>Eiks ne oo terävii? <br>Mitä se syö? <br>Otitko sen pihalta? <br> <br>-_-'
Indi
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu