Kummia unia..

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Leia » 21 Tammi 2006, 16:52

Pirjo puhuu asiaa! :D Nämä unet ovat niin kiinnostavia ja värikkäitä, että niistä tosiaan saisi vaikka kirjan aikaiseksi. <br> <br>--- <br> <br>Minäkin olen joskus noita ahdistavia siiliunia nähnyt: yhden kerran meille oli muuttanut siili, jonka silminä oli kaksi nappia. Näin jopa langan, jolla napit oli ommeltu kiinni. Siilin hampaatkin näyttivät kammottavan teräviltä, ja vaikka kuinka koitin vältellä sitä, se seurasi minua. Näin jälkeenpäin uni tuntuu aika hauskalta, mutta pakoilepa itse pelottavaa zombie -siiliä yhden unen ajan, niin tiedät, miltä se tuntuu!
Leia
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 21 Tammi 2006, 19:32

Stephen King jää pian toiseksi....
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 31 Tammi 2006, 14:05

No niin, nyt lähtee yksi oudoimmista unista, heräsin tästä vasta äskettäin ja vielä nostaessani täkkiä, oli kiire lentokentälle ;-) <br> <br>Näin tällaisen seikkailu-unen: Minulla oli poikasia, jotka oli varattu ja ne olivat luovutusta vaille. Mutta silloin olivatkin murtovarkaat käyneet varastamassa poikaset! Olin tässä unessani oikein raudanluja agentti, jolla oli yhteyksiä piireihin. Sain selville, että poikaset oli lennätetty Irkutskiin, jossa ne olisivat tietyssä varastopaikassa ennen uusille omistajille menoa! <br>Ja tästähän alkoi hirmuinen toiminta! Sain apuriksi huomattavasti siskoani muistuttavan naisen. Soitin lentokentälle ja sen päivän koneet Irkutskiin olivat jo menneet. Mutta aamulla lähtisi puoli 11. Selvä! Siis valmistelut käyntiin. Joku naapurin mies selitti, että hän ei ainakaan Irkutskissa kävelisi, koska siellä on maaperässä sodanaikaisia pommeja. Toinen naapuri (nainen) sanoi, että kai te nyt ehditte sentään tutustua matkanne aikana Irkutskin rantaelämään? Että hän on siellä käynyt lojumassa biitsillä. <br>Minä ja appari tuumittiin, ettei me oikein edes tiedetä, missä Irkutsk sijaitsee, eikä sitä miten sinne pitää varustautua. Katseltiin karttapalloa ja ajateltiin opiskella maantiedon kirjaa lentomatkan aikana. Oltiin mielessämme ajateltu lähinnä pohjoisnapavaatetusta, mutta meitä hämäsi se naapurin nainen biitsineen. Joka tapauksessa tiedettiin, että meillä on reissuun aikaa ainoastaan 2 vrk. Mietittiin, että minkähän firman kone se mahtaa lentää Irkutskiin, tietysti joku venäläinen rottelo joka tuskin ilmassa pysyy. <br>Välillä mietitytti, että miten löydämme poikaset sieltä, mutta jotenkin oltiin vain luottavaisin mielin lähdössä niitä pelastamaan. <br>Kovasti mietittiin apurin kera, että mitkä kengät otetaan. Meistä oli jotenkin jännää lähteä reissuun ekan kerran oikein seikkailulle eikä lomamatkalle. Mietittiin, että mistähän paikasta lentokentältä se rotiskokone lähtee ja mahtaako pelottaa sellaisella lentää? <br>Sitäkin pohdittiin, että mistä rahat tähän reissuun, kun kummallakaan ei ollut yhtään. Jotenkin tämä "sisareni" kykeni sijoittamaan 4018 euroa matkaan. Kuulemma tämä oli niin tärkeä asia! Ja se tiedettiin, että lento Irkutskiin on ihan tosi halpa. <br>Siinä lähtöhösäkässä heräsin ja tosiaan luulin, että nyt on kiire kentälle! Kun tajusin nähneeni unta, pisti niin vihaksi kun olin herännyt ennenkuin sain lentää, grr!!!
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Leia » 31 Tammi 2006, 17:14

Nää on kyllä ihan loistavia. :D <br> <br>Viikonloppuna näin unta, että kävin aina koulun jälkeen katsomassa siilejä sairaalassa - ne olivat siellä ihan tavallisella osastolla, samassa huoneessa potilaiden kanssa. Päästessäni sairaalaan minun piti aina ilmoittaa vierailuni aulassa, sitten pääsin hissiin, joka kuljetti minut ylimpään (sairaalassa oli varmaan 20 kerrosta!) kerrokseen. Siellä minun täytyi taas uudessa aulassa sanoa, että tulin nyt katsomaan niitä siilejä, jos se kävisi päinsä. Kun olin saanut luvan, lähdin katsomaan siilejä - ne olivat itse täysin terveitä, vaikka sairaalassa asuivatkin.
Leia
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 31 Tammi 2006, 17:53

Mistä nämä kumpuaa? ;-) Hih hah! No oma uneni oli päiväjäänne siitä, että tunsin Kopsin olevan oikeasti superharvinaisuus ja olen siitä tohkeissani. Uneen sitten tulivat murtovarkaat sitä viemään... mutta Irkutsk? Ei hemmetti... no voihan siellä Baikal-järvellä ehkä joskus olla rantaelämää...
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 31 Tammi 2006, 20:31

Pirjo, jätäpäs Aliaksen ja muiden agenttisarjojen katselua vähän vähemmälle. Vai oletko kenties jättänyt jotain kertomatta meille? Oletko sittenkin kenties vieraan vallan salainen agentti ;)
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 01 Helmi 2006, 19:44

Veikkaan olevani alieni ;-)
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 12 Helmi 2006, 14:20

Ja taas Kopsin aiheuttama uni. Viime yönä pidin siis oikeasti pikku epeliä sylissä ja luulin, että se on jotenkin vaivainen kun ei tuntiin liikkunut. Mietin, että miten ilmoitan pupulle, että ei saakaan siiliä. Sitten Kops otti ja heräsi! Se oli vaan vedellyt niin sikeää unta, ettei ollut herännyt lainkaan pesästä ottamiseen, eikä siihenkään, että se oli välillä sohvan päällä sylin asemasta! Juuri kun olin aloittanut surutyön, niin pikkuinen heräsi ja alkoi touhuta! Ja näytti ensimmäistä kertaa naamansakin, joka on yhtä ällistyttävä kuin muukin siili. <br> <br>No siihen uneen sitten pikku hiljaa intron jälkeen ;-) Unessa olin jollakin isolla hirsimökillä jonkin porukan kanssa, joka oli jotenkin tuttu mutta ei kuitenkaan ollut. Olisiko ollut kyseessä palstalta tuttuja siilistejä jotka näin ekaa kertaa livenä. Porukka tunsi siilit. Minulla olikin sitten huonokuntoinen siilinpoikanen mukana. Itse asiassa se oli vielä piikitön, mutta kuitenkin aikuisen hiiren kokoinen. Se oli mustavalkoinen. Minä pidin sitä suussani tallessa ja turvassa... <br>Sitten mentiin käymään eläinlääkärillä ja sielä odotushuoneessa otin siilinpoikasen suustani ja muut odottajat ihmettelivät. Minua vain nauratti kun muut olivat niin tyhmiä, että hämmästyivät sitä. Mutta sitten kaikki kyllä ihailivat sitä siilinpoikasta. <br>Seuraavassa unikuvassa olin kävelemässä parkkipaikalla ja toisessa kädessä oli Sirius ja toisessa se poikanen fleeceen käärittynä. Yhtäkkiä Siriuksen kaula venyi ainakin kymmensenttiseksi, jopa 20-senttiseksi kun se hyökkäsi poikasen kimppuun! Sirius siis köllötti kyljellään ja sitten vain sekunnin sadasosassa sen kaula venähti ja se iski kuin käärme! Mutta kun poikanen oli suojassa, sen ei käynyt kuinkaan. Säikähdin tietysti aivan tolaltani ja laitoin poikasen taas suuhuni. Ja sitten aloin toimittaa viestiä muille siilisteille, että varokaa! Tätä ei olla ennen siileistä tiedettykään, mutta ne voivatkin tehdä kaulahyökkäyksiä! Mietin siinä, miten saisin teille muille kuvattua, kuinka pitkäksi siilin kaula olikaan venähtänyt. <br> <br>Nimim. piipaa-autoa ja valkotakkisia odotellessa...
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 12 Helmi 2006, 16:01

Hehee, tämä on kyllä mainio topicci! Minä olen valitettavasti tähän mennessä nähnyt vain yhden ja ainoan siiliunen. Ihmetyttää, koska uneni ovat muuten varsin värikkäitä.. :)
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja vire » 12 Helmi 2006, 17:37

Minä olen nähnyt semmosen unen että löysin kadulta siili-poikasen ja sain sen sitten lemmikiksi en muista tarkemmin.
vire
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 16 Helmi 2006, 22:15

:)
Kude
Member

ViestiKirjoittaja Pau2 » 24 Helmi 2006, 15:03

Viime yönä näin semmoisen siiliunen että olin vielä aamullakin hurjan kiukustunut, ja syystäkin! <br> <br>En tiedä miksi, mutta jostain syystä Doris asui mun vanhempien luona vaikka mä silti edelleen omistin sen. No, meidän vanhempien mielestä Doris oli liian tylsä (!!) joten se piti vaihtaa. Siili oli siis myyty, kauppakirjat tehty, mutta sitä ei oltu vielä haettu. Kun tästä myynnistä kuulin, oli vartti aikaa siihen että uudet omistajat tuli sen hakemaan. Sitäpaitsi kauppakirjat ym oli tehty jo kuukausi aikaisemmin, eikä äiti pahus ollu kertonu mulle mitään! <br> <br>Pisti vihaks. No, uus siili oli jo tullut taloon, sen oli sitten tarkotus olla kivempi kuin Doris. Se oli ihan nätti ja mukava, mutta oikeen tosi tylsä! Se vaan möllötti eikä tehnyt mitään. Parasta tässä siilissä oli sen nimi: Sinisukka! :D <br> <br>Siinä sitten aloin punoa nerokkaita juonia miten saan Doriksen takaisin. Sinisukasta en silti aikonut luopua. Päätin vain että siitä eteenpäin siilit sais asua meillä eikä äitin luona ;) <br> <br>Hassua tässä on se, että oikeesti tommosessa tilanteessa ei tarvis mitään juonia punoa. Jos siis edelleen omistin Doriksen, niin eihän äiti sitä olis voinu myydä...
Pau2
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 24 Helmi 2006, 15:42

Hih hah ;-) Edelleen sanon, ettei mielikuvitus unia voita! Nää ovat ihan parhaita!
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja maija » 24 Helmi 2006, 17:06

mullakin oli jokin aika sitten outo uni..olin laskettelemassa jossain alpeilla ja ramses oli mulla taskussa villasukan sisällä.aina hiihtohississä kun katsoin kellosta kauanko on vielä laskuaikaa sinne oli ilmestynyt pari siiliä lisää..ne oli ihan aikuisia siilejä mutta puolta pienempiä kuin ramses.loppujen lopuksi mulla oli varmaan yli sata siiliä ja mä myin niitä matkamuistomyymälässä muille turisteille.
maija
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 15 Maalis 2006, 22:43

Sarjassamme jo toinen näkemäni siiliuni: <br>Olimme menossa mökille viemään auton talvirenkaita, ja jostain syystä auto sammui ennenaikojaan mökkitien alkupäässä. Pähkäilimme kuinka saamme renkaat kuljetettua mökille asti. Sitten saimme kuningasajatuksen: Laitetaan siileille valjaat ja niistä köydet autonrenkaisiin... Niinpä valjastimme siilit, ja ne vetivät renkaat mökin pihalle ihan helpon näköisesti :)
Katinka
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu