Yhdistyksen hallituksesta..

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja marcin » 21 Helmi 2006, 22:57

Munkin mielesta tämähetkinen käytäntö on ihan hyvää. Puhenjohtaja vaihtuu kahden vuoden välein ja hallituksille ei asetettu sen kummempia rajoituksia ajasta. <br> <br>Viime vuosi osoitti että hallituksen porukka muutu luonnolisesti, eikä sitä tarvitse sen kummempin rajoitta sääntöissä. Mitä tehdäis jos ei tulis riitavasti ehdokaita? Oltaisko ilman hallitusta? Monet ovat valmit tekemaan jotain yhdistyksen hyväksi, mutta ei o monta joka halua ota asiasta vastuun. <br> <br>Itse kanattan kovasti kampaniontia kunnes se pysy asialisena. Luulisin että netikettin säännöt pääte tähän aika hyvin.
marcin
Member

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 22 Helmi 2006, 14:25

Hieno homma tuo kampanjointi, joka näyttää jo alkaneen! <br> <br>Kysyisin vielä tuosta valtakirjalla äänestämisestä, jotta kuinka se käytännössä tapahtuu?
Tarja T ja Siiri
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 22 Helmi 2006, 14:48

Valtakirjalla äänestäminen tapahtuu niin, että toimitat jollekin kokoukseen menevälle paperin, josta ilmenee seuraavat asiat: <br> <br>- valtuuttaja (koko nimi) <br>- valtuutettu (koko nimi) <br>- mihin valtakirja on annettu <br>- päiväys <br>- allekirjoitus ja nimen selvennys <br> <br>Esimerkiksi: <br>VALTAKIRJA <br> <br>Minä (oma nimi) valtuutan (valtuutetun nimi) käyttämään äänioikeuttani Suomen Siiliyhdistyksen 12.3.2006 vuosikokouksen äänestyksissä. <br> <br>Paikkakunta ja päivämäärä <br> <br>(allekirjoitus) <br>Nimenselvennys <br> <br>_______________ <br> <br>Voit pyytää valtakirjalla äänestäjää äänestämään kokouksessa siis puolestasi niitä henkilöitä, keitä haluat hallitukseen. Käytännössä valtakirjan saaja kuitenkin omaa "vallan" kirjoittaa äänet kuten haluaa, et siis voi kontrolloida sitä, mitä valtuuttamasi henkilö tekee. Valtakirja kannattaa siis toimittaa sellaiselle ihmiselle, joka on samoilla linjoilla kanssasi äänestämisen suhteen, ja johon luotat. <br> <br><i>Edit. Korjasin tiedot</i>
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja Tiina » 22 Helmi 2006, 16:49

Pienenä korjauksena ylläolevaan. EI sotua, meillä ei ole perusteita tuon tiedon keräämiseen. Jos henkilö ei ole tunnettu, niin syntymäaika olisi paikallaan iän tarkistamiseksi.
Tiina
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 24 Helmi 2006, 23:37

Valtakirjalla äänestäville tiedoksi, että valitkaa 5 ehdokasta, joita haluatte äänestää hallitukseen. <br> <br>Jos on kysyttävää valtakirjasta tai äänestyksestä yms, niin voi ottaa s-postilla tai puhelimella yhteyttä hallituksen jäseneen.
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja riisi » 24 Helmi 2006, 23:51

olisiko kukaan kokoukseen menä valmis ottamaan valtakirjan vastaan?
riisi
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 25 Helmi 2006, 20:53

Mulle voi laittaa noita valtakirjoja, jollei häiritse se, että olen itse ehdokkaana. :)
Memma
Member

ViestiKirjoittaja marcin » 26 Helmi 2006, 04:36

Niin, tuli vielä mielen että kaikki ymmärtävät että ääni on "jäsenperhen" kohtainen, eli siis saman jäsenyyden alle kuuluville on vain yks äänioikeus.
marcin
Member

Edellinen

Paluu Siilikeskustelu