Hyönteisiä halvalla

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja elina » 10 Maalis 2006, 09:09

Meillä ei nyt sitten mennyt tämäkään ihan putkeen. Tilattiin ötököitä 19.2 eikä paketti alkanut näkymään. Kyseltiin toimittajalta ja sieltä vastattiin kipakkaan sävyyn tyyliin "mitäs tilasitte". Paketti saapui EILEN eli oli tehnyt matkaa 2 ja puoli viikkoa. Yhtään elävää sielua ei paketista löytynyt.
elina
Member

ViestiKirjoittaja NamiSiili » 10 Maalis 2006, 16:56

Me tilattiin 7.3. aamulla 8 "tubia" sirkkoja ja 60g matoja, otettiin siihen se pikkasen maksava toimitus. Laatikko tuli jo eilen (9.3.) aamulla, kaikki näytti olevan hengissä ja madot ovat oikein pulleita. Noh, sirkat on nyt pakastimessa mutta kuitenkin... Niin ja yksikään ei ollut päässyt karkuteille, onneksi, sillä pahvilootassa oli teippi revennyt --> 5x10 cm reikä! Eikä näkynyt myöskään ketään ylimääräisiä kyytiläisiä. Eli jatkossakin ehkä maksan hieman nopeasta toimituksesta.
NamiSiili
Member

ViestiKirjoittaja sigh » 10 Maalis 2006, 20:33

Meille tuli kotiovelle tänään mato paketti :) Ensi kosketus näihin eläviin örkkeihin :) Lokustit ja jättikset näyttää kivoille, mutta nuo keskikokoiset jauhikset eivät houkuttele. Muuttuvatko nuo jauhikset kuollessaan mustiksi tai voiko ne olla mustia? Niitten seassa on nimittäin muutama tuollainen musta mato. Vai onko nämä nyt niitä ei toivottuja ystäviä? Kaverit mylläävät tällä hetkellä kirjahyllyssä omissa karkkilaatikoissa ja odottavat matomoottoria ;)
sigh
Member

ViestiKirjoittaja tawnia » 10 Maalis 2006, 20:37

Joo siis kuolleena ne on just semmosia mustia kuivuneita pökkelöitä. :)
tawnia
Member

ViestiKirjoittaja Wolffie » 11 Maalis 2006, 13:46

Huomatkaa, että se ilmainen posti ei ole vakuutettu. Sen sijaan tuo AIRMAIL mikä siinä on oletuksena on. Käyttäkää sitä, jos haluatte parissa päivässä sirkat varmasti perille (Takaa siis sen, että tulee perille, siitä elävänä vai ei, ei voi ikinä varmasti sanoa)! Ei se paljoa maksa ja alle suomen hintoihin mennään reippaasti!
Wolffie
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 11 Maalis 2006, 18:52

Tylsää, elina, toivottavasti ei ollut iso lähetys. <br>Minä tilasin ehkä vähän liikaa jauhiksia ja jättiksiä, yhteensä kilo <br>on yhdelle siilille paljon. Jättikset pakastin, mutta pikkujauhikset ovat nyt jo suurelta osin koppiksia. <br> <br>Onko kenellekään muulle tullut pahoja astmaoireita matojen ulosteista? Minulla nimittäin henki jo vinkuu yöllä pahasti, ja epäilevä katseeni suuntautuu juuri matofarmiin...
Soili
Member

ViestiKirjoittaja tini » 11 Maalis 2006, 19:11

Joo mä en voi madonkakkaa käsitellä pitkää aikaa (tosin mun oireet tulee vasta, kun joutuu esim. matolootaa siivotessa hengittämään liian lähelle) ja kuulemma aika monella muullakin on samoja oireita madonkakasta (vähän OT, mutta älkää hermostuko) :P
tini
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 11 Maalis 2006, 22:01

Minä olen huomannut myös, että madon uloste aiheuttaa hengitysteihin oireita. Tuleepahan matofarmia putsattua tiheämmin, kun jos se on päässyt jo todella täyteen kökköä, niin putsaamiseen tarvittaisiin hengityssuoja.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 11 Maalis 2006, 23:02

Minäkin olen huomannut että nenä on tukossa pitkän aikaa kun on penkonut matolaatikkoa. Olen ajatellut että se johtuu pölystä eikä allergiasta . Toiveajatteluako.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja ritvis » 23 Maalis 2006, 14:50

Tilasin sirkkoja sitten toisenkin kerran ja laitoin tällä kertaa lentokuljetuksena tulemaan. Kesti sitten 8 päivää ja hävetti hakea pakettia ärrältä kun se vähän tuoksui kun oli niin paljon sirkanraatoja paketissa. Edellinen paketti tuli tavallisella postituksella (mikä ei maksanut ekstraa) superkondiksessa 4 päivän sisällä. Tästä toisesta paketista puuttui vielä pari pakettia ötökkäruokaa, olin tilannut 3 ja tuli vain 1. <br>Kirjoittelin sitten s-postia ja sielä suositeltiin tekemään eri tilauksella painavat tuotteet (BUGGRUB 3x 250gr) koska painavemmat paketit menevät todennäköisemmin syyniin ja näin ollen kuljetus kestää kauemmin. <br>Eli mielummin monta pientä kuin yksi jättitilaus. Ei varmastikaan muutenkaan huono idea. Edellisen lähetyksen sirkkojen munista on jo kuoriutunut ja kasvanut yli sentin pituisia sirputtajia. Kohtahan tässä on jo omavarainen :)
ritvis
Member

ViestiKirjoittaja Tuulia » 03 Huhti 2006, 14:04

Lisää kokemuksia tästä aiheesta: <br> <br>Mä olen tilannut tuolta nyt kolme kertaa. Eka tilaus tuli noin kahdessa päivässä ja hyvä niin, siinä kun oli puoli kiloa jättiksiä pienien sirkkapakettien lisäksi...seuraava (3 pakettia eri sirkkoja, n. 10 kpl/paketti) kesti yli kaksi viikkoa joten olivat kaikki kuolleet. Kolmas tuli hyvin nopeasti, siinä oli tarkoitus olla kolmia eri sirkkoja mutta paketissa olikin vaan kaksia. Pistin sähköpostia, jonka jälkeen lähettivät uuden lähetyksen jossa oli kaikkia kolmia sirkkoja - siis ne, jotka puuttuivat, ja lisäksi ne kaksi joita oli jo tullut aikaisemmin. En tiedä, että hyvitykseksi vai vahingossa, mutta parempiin suihin menivät ;-) Vaikka yksi lähetys tuli kuolleena, olen siis lähes +-0 tuon puljun kanssa, kun lähettivät ylimääräisiä. Kaikki ovat olleet normaali postilla ja niin kai aion jatkossakin tilata. Ja aion siis jatkossakin tilata, tulevat kuitenkin edullisemmaksi kuin eläinkaupasta ja lisäksi ovat hyväkuntoisia ja paksuja. <br> <br>Albert suosittelee tuolta tilattavaksi lokusteja, sekä isoja "keltamustia" että mallia "hopper" (niitä metrinmittaisia hirviöitä). Ruskeat hiljaiset sirkat haisivat ihan kuolemalta, niiden mukana tuli niitä mustia matoja (niitä über-turkiskuoriaisia tai mitä ovatkaan), ne eivät olleet hiljaisia vaan sirittivät kuitenkin (eivät tosin niin kovaa kuin kenttäsirkat) ja kaiken lisäksi Albert ei tykännyt niistä, joten sen kokeilun aion jättää siihen. Ja niin, jättiksiä Albert suosittelee tottakai, mutta sitä tuskin tarvitsee mainita :-)
Tuulia
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 03 Huhti 2006, 14:35

Tilasinpa minäkin taas uudestaan Globalilta tänään. Vuorossa on puoli kiloa jättiksiä. Laittoivat meiliä ja kyselivät osoitetta kun minulla on postitus- ja laskutusosoitteet erit. Samalla varoittelivat, että paketti saattaa viipyä jopa pari viikkoa, mutta senhän jo tiesinkin ja sen riskin olen valmis ottamaan. Kauhistuttaa vaan joskos jätit tulevat läpi laatikosta jos makaavat postissa parikin viikkoa... <br> <br>Sirkkoja voisi tilailla taas keväämmällä kun ilmat tuosta lämpiävät (ehkä juhannukseksi jo ;)).
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 05 Huhti 2006, 23:09

Jos joku tilaa Helsingistä näitä eläviä, niin olisiko mahdollista, että ottaisi miulta pari ötökkätoivetta mukaan? Meinaan kun vanhemmat eivät suostu netistä ostelemaan mitään, ja itse on paha mennä ilman kortteja ostamaan :D Pääsisin hakemaan kaikkealta minne metrot ja bussit vie :)
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 06 Huhti 2006, 08:09

Minä olen tilannut niitä minijauhiksia. Ne ei ehdi alien ja koppis vaiheeseen kun ne on jo syöty. Ne kasvaa tosi nopeasti kelpo syömäkuntoon. Sitäpaitsi niitähän menee puoleen kiloon aika kasa, ainakin puolet enemmän kun isompia. Kannattaa pistää korvan taa. <br>Ama valista niitä vanhempias ettei tähän liity mitään pelottavaa, ne käyttää sitä ulkomaista "kortin tarkastusta" jota nämä monet kotimaiset nettifirmatkin käyttää. Se on ihan ok.
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 07 Huhti 2006, 07:44

Jättistilaus saapui perille kolmessa päivässä ihan ilmaispostilla. Tilasin taas töihin ja eikös vastaanoton tytsi ollut avannut paketin kun "se piti ääntä eikä meillä ollu sun numeroa". Sen jälkeen olikin numero löytynyt kiireen vilkkaan. Hieman kyllä sieppasi kun kesken työkiireiden tullaan hälyyttämään alas kun "siellä on jotain matoja ja ne inhottaa sitä tyttöä". Hah sanon minä! Kyllä oppi mitä kirjesalaisuus tarkoittaa! Madot olivat nakertaneet itsensä kahdesta pussista läpi ja köllöttelivät tyyväisenä siinä päälimmäisenä kun paketin kotona avasin.
Memma
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Ravinto & ruokinta