Kirjoittaja Kaisa » 14 Maalis 2006, 20:17
Näistä hammasvaivoista kun on ollut nyt kovasti puhetta, kun niitä on nyt ilmennyt paljon. Raksujen syömättömyys voi tosiaan olla merkki siitä, että suussa on jotain vikaa, mutta ei välttämättä.
<br>
<br>Tästä todisteena on tuon minun pikku reuhakkeeni. Viltsu lopetti raksujen syömisen aikoinaan (olisiko vuosi sitten suunnilleen) kuin seinään. Samoja aikoja sen maiskuttelu lisääntyi. Kävimme eläinlääkärillä ja suu tutkittiin perusteellisesti rauhoitettuna. Suussa ei ole mitään vikaa, joten raksujen syömättömyys ja maiskuttelu ei johtunut Viltsun kohdalla siitä.
<br>
<br>Olen uskollisesti kuitenkin pitänyt Viltsullakin tarjolla raksuja - useita eri laatuja, mutta säännön mukaisesti ne ovat olleet aina täysin koskemattomina. Paitsi tuossa pari kuukautta sitten sain yllättyä. Hyönteisten seassa olleet RC:n babycat raksut olivat hävinneet viimeistä raksua myöten kupista yhtenä yönä.
<br>
<br>Tutkin Viltsun asumuksen ja kun niitä ei löytynyt mistään, totesin, että se on syönyt ne. Sama toistui seuraavana yönä ja jokainen yö sen jälkeen. Maalaisjärjen kun otin taas kertaalleen käyttöön, tulin tulokseen, että nuo RC babycatit ovat sen suulle sopivan kokoisia ja ilmeisesti se pitää niiden mausta, joten ne kelpuutetaan ruoaksi.
<br>
<br>Tosin niiden haittapuolena on suuri rasvaprosentti, mutta kun tuon Viltsun kanssa kun ei todellakaan tarvitse olla huolissaan ylipainosta (painoa melko vakiona 240 g), niin olen sitten antanut sille noita raksuja syötäväksi.