Esitelkää itseänne :)

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Vispu » 26 Maalis 2006, 19:44

Joo kun meille tulee Tiniltä siili vaavi :D
Vispu
Member

ViestiKirjoittaja Lizette » 26 Maalis 2006, 20:50

Ajattelin sitten esitellä meidät. Elikkäs olen 21-vuotias nainen ja asumme avomieheni ja kahden kissamme kanssa Nastolassa. Siili ei vielä ole mutta varauslistalla ollaan ja tuhisija toivottavasti kotiutuu toukokuussa. <br>Kovasti olemme rakentamassa taloa siilille, lisää projektista ja myöhemmin siilistä itsestään voit lukea SiiliBlogista <a href="http://siiliblogi.vuodatus.net/" target="_blank" rel="nofollow">http://siiliblogi.vuodatus.net/</a>. Uniakin on siilistä jo nähty :D Toivottavasti toteutuvat pian!
Lizette
Member

ViestiKirjoittaja maija » 26 Maalis 2006, 21:00

kiva että lahden lähelle tulee siilejä lisää..itse tosin vaikutan tampereella mutta lahdessa on alkuperäinen (ja toinen koti)
maija
Member

ViestiKirjoittaja elna » 30 Maalis 2006, 07:40

muih :) <br> <br>Meillä on ihana 7kuukautinen Elmeri niminen poika. Elmeri on afrikan kääpiösiili joka osaa orjuutta meitä todenteolla :D ..varsinkin niillä kakkapapanoilla joita löytyy pitkin lattiaa. <br> <br>Elna nimimerkkiä käyttää 2 henkilöä, toinen niistä on tällänen Kia niminen tyttönen Kuusankoskelta joka on kohta 18-vuotias ja toinen on taasen Sampo niminen poika Kouvolasta jolla ikää on 19-vuotta :)
elna
Member

ViestiKirjoittaja Amelie » 30 Maalis 2006, 07:54

Moi :) <br>Olen koululainen Helsingistä. Tätä nimimerkkiä saattaa joskus käyttää muutkin perheenjäsenet. <br>Siilini nimi on Kleopatra, lempinimet ovat Kleo ja Leksa. Se on nyt n. 5kk vanha siilineito. Sen herkkua ovat sirkat ja raksut.
Amelie
Member

ViestiKirjoittaja Valbona » 18 Touko 2006, 19:38

Jaaha, nyt opetellaan tätä palstan käyttöä. Saapa nähdä mihin tämä menee. Niin Tarkoitukseni oli esitellä vähän Valbonan "perhettä". Valbona-siilin perheeseen kuuluvat lapset Juho ja Liisa. Juho keksi tälläisen lemmikkisiilin olemassaolon maanantaina tehdessään 6 lk:n tehtävää siilistä. Liisa on kirjoitellut tälle palstalle tänään siilin nimimerkillä. Nyt koneen takana istuu äiti, joka innostui siilistä, kun luki, että se voisi soveltua allergia-perheeseen. Äiti selaili kaikki nettitiedot aiheesta ja soitti tiistaina kaikki lähimmät eläinkaupat läpi. Yhdessä onnisti. Siellä oli kaksi siiliä, joista toinen sitten pääsi kotiimme. Nyt askarruttaa, miten tätä ihanuutta voi hoitaa mahdollisimman hyvin. Se on noin vuoden vanha. Tähän perheeseen kuuluu myös isä. Illalla lapset olivat nukkumassa, kun me vanhemmat seurustelimme tuon siilin kanssa. Arka tuntuu olevan, kun on ollut n. 9 kk lemmikkieläin kaupassa ja nyt sitten tuli aivan uuteen paikkaan. Jahka tässä tutustelemme toisiimme ja opettelemme puolin ja toisin luonteita. Olen kiitollinen jokaisesta ohjeesta, että voimme antaa mahdollisimman onnellisen elämän tuolle pikkuiselle siilille ja että siitä siitä on iloa mahdollisimman pitkään.
Valbona
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 18 Touko 2006, 19:57

Ruokinta on yksi asia johon kannatta kiinnittää suurta huomiota riittävän liikkumismahdollisuuden lisäksi. <br> <br>Kullan arvoiseksi on osoittautunut tuo Monipuolinen ruoka siilille ketju, sinne on tehty listoja siileille sopivista ja sopimattomista ruoista. <br> <br>Parasta ruokaa siilille on elävät hyönteiset, hyvänä kakkosena tulee purkkihyönteiset ja kana-/kalkkunajauheliha kypsennettynä tai nautajauheliha sekä kala. <br> <br>Tervetuloa joukkoon ja kysymällä oppii, myös tuo alkuun hankalahkolta tuntuva haku-toiminto on ihan oikeasti hyvä juttu. <br> <br>Olit toiseen ketjuun kirjoittanut, ettette tiedä on Valbona tyttö vai poika, tästä voisi olla apua <a href="http://www.suomensiiliyhdistys.fi/files/ohje-kaupoille.pdf" target="_new" rel="nofollow">http://www.suomensiiliyhdistys.fi/files/ohje-kaupoille.pdf</a> eli tuossa vasemmalta kohdasta Tiedostot löytyy Lemmikkisiilin hoito-ohjeet eläinkaupoille. Siinä on havainnollinen kuva uroksen ja naaraan erottamiseksi.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja nande » 18 Touko 2006, 20:47

Hei! Meidän perheeseemme on muuttanut aivan mahdottoman ihana Sulo-siili, Laran ja Nukan poika. Sulo on noin 3,5 kk vanha ja lumonnut täysin meidän perheemme. Sulo tykkää olla välillä sylissä rapsuteltavana vaikka kuinka kauan ja välillä taas tuhisemalla ilmoittaa, että haluaa olla rauhassa. Öisin vipeltää innokkaana huonessaan ja tuntuu viihtyvän luonamme. <br>Asumme Helsingissä ja perheseemme kuuluu minun ja Sulon lisäksi mieheni sekä 13- ja 14-vuotiaat pojat. Sulo on ensimmäinen lemmikkieläimemme allergioiden vuoksi. 14- vuotiaamme tutki innokkaasti nettiä löytääkseen sopivan lemmikin ja ihastui täysin kääpiösiileihin. Ja sitten löytyi Sulo! Galleria täyttyy kuvista pikku hiljaa... :)
nande
Member

ViestiKirjoittaja erkkiliisa » 25 Touko 2006, 18:52

Olen Tanja, 18-v. Asutan avomieheni Samin (24v.) ja elukkalaumamme kanssa kaksiota Hollolasta (Lahden vieressä). <br>Eläimistöön kuuluu valkovatsasiili Tuhnu, sekä käärmeitä, kilpikonnia, liskoja ja selkärangattomia. <br>Tuhnu on Ruotsissa kasvatettu, harmaa neiti. Oikea sydäntenvaltaaja. <br>Toivoisin yhteydenottoja lähialueen siiliharrastajilta. Jos vaikka tapaaminen järjestyisi? <br>-> tanja.joki(at)phnet.fi
erkkiliisa
New member

ViestiKirjoittaja Kitty » 25 Touko 2006, 20:35

Tervetuloa vain. (:
Kitty
Member

ViestiKirjoittaja siili96 » 28 Kesä 2006, 13:42

Olen Oona Aaltonen,10-V. <br>Minulla ei ole siiliä, mutta haluaisin. Asun Espoossa.
siili96
New member

ViestiKirjoittaja Siru » 03 Heinä 2006, 18:08

Olen Sari (14 vuotta) ja asun Himangalla. Minulla ei ole vielä siiliä, mutta saatan saada, toivottavasti. Minulla on kani ja kaksi gerbiiliä. Yhteisenä perheellämme on myös koira ja kaksi lintua. <br>Yhteyttä voit ottaa: siru[at]rackyss.com .
Siru
Member

ViestiKirjoittaja piika » 09 Heinä 2006, 14:43

Minä olen Pirjo ja minulla on siili nimeltä Severi. Asun Göteborissa, Ruotsisssa vanhempieni, veljieni ja Severin kanssa.
piika
New member

ViestiKirjoittaja tuulia97 » 30 Heinä 2006, 00:16

moikka! olen tuulia. olen kokkolalainen ja siili ystävä. <br>meidän marja-pensaassa asuu siili alle yks tai yks. <br>siellä on joskus tielläkin kipitänyt emo. <br>olemme antaneet nimen siili sulo:D
tuulia97
New member

ViestiKirjoittaja Cupla » 30 Heinä 2006, 13:00

Minä olen Jenni, olen Saarijärveltä kotoisin, mutta asun pääaisiallisesti Jyväskylässä. Iältäni olen 11. <br> <br>Siili meille tulee joulun aikaan. =)
Cupla
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu