Ihmisten sairasosasto

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Kude » 30 Maalis 2006, 09:52

Ääh! Mäkin saan liittyä tähän topicciin (harmi vain...) Olen kuumeessa. Heräsin klo 3.46 yöllä siihen, että näin painajaista ja siihen, että oli pää kipeänä, oli kylmä, ja tärisin kuin mikäkin... :( ! En saanut unta hetkeen. Heräsin uudestaan klo 6.46 samoihin oireisiin :( Iskä kolisteli keittiössä ja menin hänen luokseen. olin pari tuntia kauhean olon vallassa kunnes se helpotti ;) Ja nyt olen kotona toipumassa :P Meijän luokalta 5 ihmistä poissa... Olen siis kuumeinen.
Kude
Member

ViestiKirjoittaja tini » 30 Maalis 2006, 10:49

mä olen yybertulehtunut. Ensin tulehtui tissi (6-7viikkoa sitten olleesta flunssasta jäänyt jälkitauti, bakteeri tai virus siis tissiin asumaan), 3päivää myöhemmin iski uusi tauti päälle, jota lääkäri (yksityinen) ei edes tutkinut! :o kirjoitti 2 päivää lisää sairaslomaa. Keskiviikkona uudestaan lääkäriin, kun olo vaan paheni ja kappas keppas, mullahan on ilmeisesti edellisestä taudista saakka ollut korvatulehdus, joka yhä moilottaa ja nyt on sitten keuhkoputken tulehduskin. Tänä aamuna kun heräsin, oli silmät muurautunu umpeen, eilen niitä vähän särki ja ne punotti. Vissiin on sitten vielä silmätulehduskin lisäksi :D Ja eikun lääkäriin, vastahan mä olen tällä viikolla joka päivä käynytkin siellä ;) niin, tiistaina tosissaan kuvattiin tissit möykkyjen varalta, eikä niitä onneksi löytynyt. Joten lukeeko mun seuraavassa vai vasta sitä seuraavassa diagnoosissa, että ylitulehtunu koko tyyppi? :D
tini
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 30 Maalis 2006, 11:05

Mitä ilmeisimmin lukee! No eipä käy kateeksi! Pitääkö viedä piikille vai saitko lopulta kunnon tropit? Voimahalit kaikille sairastuneille ja kärsiville!
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja tini » 30 Maalis 2006, 11:31

No nyt on monet lääkekuurit, mutta ei vielä silmiin mitään :D piikille vaan, toivoa ei enää ole :D
tini
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 30 Maalis 2006, 12:15

Stemppiä tinille, eiköhän meistä vielä elinkelpoja tule ;) <br> <br>T: toinen potilas petin pohjalta
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Amelie » 30 Maalis 2006, 14:45

Voimia potilaille :) <br>Olin viime viikolla koko viikon kipeä... siinä sitten missasin mm. Ateneum-reissun :(
Amelie
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 30 Maalis 2006, 15:11

Tuon ihanan selkäsäryn lisäksi olen saanut koko aikaisen päänsäryn..murr..oottakaas vaan kun se idiootti joka ajo minuu päin jää kiinni..
Tiia
Member

ViestiKirjoittaja Amelie » 30 Maalis 2006, 15:15

<i>Tuon ihanan selkäsäryn lisäksi olen saanut koko aikaisen päänsäryn..murr..oottakaas vaan kun se idiootti joka ajo minuu päin jää kiinni..</i> <br> <br>Herran jestas! Toivottavasti syyllinen jää kiinni ja saa kuulla kunniansa
Amelie
Member

ViestiKirjoittaja Lea ja Justus » 30 Maalis 2006, 15:27

Yritähän Tiia parantua pian, että jaksat hoitaa aikuisten siilien lisäksi niitä noin kymmentä poikasta, jotka on tulossa ;-)
Lea ja Justus
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 05 Huhti 2006, 12:45

Liian lyhyt lääkekuuri on sieltä syvältä ja poikittain. Antibiootit loppu lauantaina, niin enkös ollut sitten maanantaina uudestaan kauheessa kuumeessa. <br> <br>Nyt sitten uusi lääkekuuri ja toivotaan parasta. <br> <br>Köh, köh, köööööh
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 05 Huhti 2006, 18:01

No voi mikä rupulisakki! Kerrankin tuntuu siltä, että jopa minä olen melko terve :-( Paranemishaleja, mentaalisesti ettei tartu, kaikille vaivaisille!
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja tini » 05 Huhti 2006, 20:31

Lääkkeet makso 122e, tauti vieläkin päällä. Lisäksi on puhjennut vielä poskiontelon tulehdus. Huomenna taas lääkäriin "kontrolliin", täytyy sitten pyytää pissakoekin, kun tuntus vähän siltä, että tulehdus on valunu sinnekin :D
tini
Member

ViestiKirjoittaja tini » 04 Loka 2006, 23:52

Ja taas mä kirjotan tänne :D
Töistä lähtiessa kaaduin sitten portaissa ja mukavien räsähdysten jälkeen menin sairaalaan. Noo, sieltähän oli sitten luu poikki. Nyt on käsi kipsissä ja pitkä loma (tuli jo tarpeeseen, ei kipsi eikä kipu, vaan loma :D)
tini
Member

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 05 Loka 2006, 00:44

Ai täällä on tällainenkin palsta... Hauskaa yksikätis-lomaa vaan Tinille=)!
Ehkä minäkin sitten vähän tilitän=)
Multa leikattiin kaksi viikkoa sitten nielurisat. Leikkaus oli tiistaina ja meni ihan hyvin. Perjantaina tuli sitten jälkivuoto (tulee n.5-10% aikuisena leikatuista). Leikkausalueelta repesi pieni valtimo joka vuosi n. 3 tuntia, koska juuri valmistunut lääkäri ei veren suuren määrän takia meinannut löytää vuotokohtaa ja vuoto ehti välillä tyrehtyäkin.
Vuotokohdan löydettyään lääkäri poltti sen, mutta olin jo ehtinyt menettää aikasta paljon verta ja myöskin hengittää melko reilun määrän sitä verta keuhkoihini josta sitten kehkeytyi aspiraatio keuhkokuume(yleisin vanhusten kuolinsyy Suomessa.Näin ainakin ymmärsin)...
Viikko meilahdessa, kolmea antibioottia suoraan suoneen, sikana kipulääkkeitä ja tuloksena kohonneet maksa-arvot ja hemoglobiini alta sadan=) Mutta nyt alkaa jo elämä voittaa ja lauantaina saa kuulemma ottaa ruoan kanssa lasin viiniä...
Ja kyllä, ihana kuukauden sairasloma=)!
Tirlittan
Member

ViestiKirjoittaja Alexis » 05 Loka 2006, 06:31

Ei kamala sentään teidän kanssanne, tini ja Trlittan :/ Tuskittelin ääneen lukiessani tinin luun murskautumista ja Tirlittanin verenvuotokuvauksen jälkeen pitelin jo mahaani kaksin käsin ja keskityin naama valkoisena hengittelyyn ja polvieni tuijotteluun. Siis että joutuu tavallaan juomaan tuntitolkulla omaa vertaan... ÄÄK. Toivottavasti sinut leikannut lääkäri treenaa suonen sulkemista vaiks vielä jonkun aikaa pelkästään kitarisoilla ennen kuin siirtyy oleellisempiin elimiin.

Nytkyttelen nyt kahvin keittoon vetelin polvin. Molemmille teille pikaista paranemista ja paljon myötätuntoa!
Alexis
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu