Kimppatilaus?

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Memma » 24 Huhti 2006, 20:26

Tein tässä tutkimusta ja löysin jenkeistä nettikaupan, joka toimittaa Reptilican hintoihin zoomedin tuotteita. Ainut miinus on, että tilatessa ulkomaille tilauksen pitää olla vähintään $250 eli reilut 200e. Oli siinä vielä jotain koskien jenkkien tai muita lakipykäliä, jotka saattavat estää toimituksen, joihin he eivät ota kantaa ja postikulutkin saa tietää vain meilaamalla heille tilauksen. Tosin jos reptilican toiminta jatkuu tällaisena on tämä ainakin varteenotettavan tuntuinen vaihtoehto. Tässä vielä linkki kyseisille sivuille <a href="http://www.bigappleherp.com/Reptile_Supplies/Storefront/HomePage.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.bigappleherp.com/Reptile_Supplies/Storefront/HomePage.html</a> <br> <br>Edit: Tarkempi kuuklettaminen sai huomaamaan, että jenkeissä on monta kauppaa joihin voisi siirtyä. Rahti taitaa vaan olla aika kallis...
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 24 Huhti 2006, 20:57

Jenkeistä kun tilaa, niin päälle tulee sitten vielä tulli ja mahdollisesti arvonlisävero, jos en väärin muista. <br> <br>Tiina on ainakin joskus jotain jenkeistä tilannut, hän varmaan muistaa tarkemmin mitä muita kuluja tuli tavaran hinnan päälle. <br> <br>Euroopasta löytyy mm. aquaristic.net <a href="http://www.aquaristic.net/shop/shop.php/sid/ffe1d9d2e91a5d5464838709c56f3ee5/cl/alist/cnid/843440a7faebb4fa9.74883545" target="_new" rel="nofollow">http://www.aquaristic.net/shop/shop.php/sid/ffe1d9d2e91a5d5464838709c5 6f3ee5/cl/alist/cnid/843440a7faebb4fa9.74883545</a> <br> <br>joka myy jotain zoo medin tuotteita. <br> <br>Hinta on korkeampi kuin Reptilicassa ja valikoimakin on paljon pienempi. <br> <br>Valitettavasti Reptilicalle on vaikea löytää korvaavaa paikkaa, harvalla on yhtä laaja valikoima ja halvat hinnat. Tosin minä itse rupean olemaan kurkkuani myöten täynnä niiden toimintaa, joten taidan mieluummin kokeilla jotain toista paikkaa vaikka vähän kalliimmalla hinnalla. Josko vaikka oppisivat jotain, kun ei asiakkaat ihan kaikkea nielekään.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Wolffie » 24 Huhti 2006, 21:00

Tai tilaatte Englannista eläviä ja pakastatte ne?
Wolffie
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 24 Huhti 2006, 21:03

<i>Tai tilaatte Englannista eläviä ja pakastatte ne?</i> <br> <br> <br>Varteenotettava vaihtoehto, taidan myös suunnata herppi nettiin ja kokeilla josko löytyisi ruokahyönteisten kasvattajaa jostain itseäni läheltä.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Wolffie » 24 Huhti 2006, 21:05

Myös suositeltava vaihtoehto.. :)
Wolffie
Member

ViestiKirjoittaja Katjuska » 25 Huhti 2006, 08:34

Näin mä tein! :) <br>Pakkaseen laitoin "Globalin" jättikset ja tavalliset jauhikset muutaman päivän syöttötankkauksen jälkeen. Hyvin maistuu jättiksetkin pakkasen jälkeen, vaikka ensin saikin jännittää kun ei ole ennen kuolleena syönyt! Säästän noita zoomedin purkkeja aina, niissä on kätevä laittaa pakkaseen.
Katjuska
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 25 Huhti 2006, 08:41

Minä ajattelin myös siirtyä noihin eläviin ja niiden pakastamiseen sekä sirkkojen että jättisten suhteen. Vitsi kun en itse ole älynnyt noita purkkeja säästää! :D
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 25 Huhti 2006, 13:14

Eikös metallipurkeista liukene ruokaan jotain haitallisia aineita ja siksi niissä ei suositella säilytettäväksi ruokaa? Minigrip pussit ovat oivallisia käyttää, koska ne kestävät useita pesuja välissä ja kokoja löytyy kaikkii tarpeisiin. :)
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 25 Huhti 2006, 14:41

Mäkin olen saanut sellaisen käsityksen, ettei metallipurkeissa saa säilyttää(avattuna)/pakastaa ruokaa pitkään. Itse käytän erilaisia pakastusrasioita ja on toiminut ihan hyvin.
Tirlittan
Member

ViestiKirjoittaja Katjuska » 25 Huhti 2006, 15:34

Juu no onhan nuo noihin purkkeihin jo alunperinkin laitettu. Ja ihan ihmisen ruokiakin on hernekeitot ja tonnikalat,että en sitten tiä. Noihin vaan sopivan pieniä määriä kerrallaan. Mut on varmaan ihan hyvä laittaa muovirasioihin varmuuden välttämiseksi.
Katjuska
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 25 Huhti 2006, 18:12

Aikoinaan (70-luvulla tai aiemmin) taisi noiden säilykepurkkien materiaali olla erilainen ja silloin oli tosiaan suositus, ettei avatussa purkissa säilytetä syötäväksi tarkoitettua ruokaa. Varsinkaan jos purkkiin oli tullut lommo. En tosin ole varma, mutta näin muistelen äitini minulle joskus asiaa selittäneen, kun kysyin miksi purkki heitetään heti pois ja osa laitetaan toisessa rasiassa jääkaappiin. <br> <br>Itse olen laittanut kolhiintumattomissa pestyissä öttiäispurkeissa pakkaseen mm. vahakoisia.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja PIRRE » 25 Huhti 2006, 21:22

Minä pakastan säilykepurkeissa suoraan(laiskamato?) kun meillä ei edes kestä kuin muutaman päivän purkki.Ei kai siinä ajassa kerkeä irtoamaan mitään ja tölkit on todella parempiä tänä päivänä. Elävät madot joita ollaan tilattu postitse syötetään hyvin ja laitetaan osa pakkaseen pestyissä margariini purkeissa.
PIRRE
Member

ViestiKirjoittaja sigh » 26 Huhti 2006, 10:52

Kaisa, elintarviketyöntekijänä en suosittele kenenkään pakastavan tai säilyttävän metallisiin säilykepurkkeihin ruokaa tänäkään päivänä. Ja erityisesti jos säilykepurkki on lommolla/pullistunut en itse ainakaan missään tapauksessa osta tälläistä purkkia. Sellainen riski on nimittäin olemassa, että tuollaisessa purkissa elelee Clostridium botulinum niminen kaveri. Kyseinen kaveri aiheuttaa botulismia joka on hengenvaarallinen sairaus. Suomessa onneksi harvinainen, mutta kehotan silti jättämään epäkurantit purkit rauhaan. <br> <br><a href="http://www.saunalahti.fi/arnoldus/botulism.html" target="_new" rel="nofollow">http://www.saunalahti.fi/arnoldus/botulism.html</a>
sigh
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 26 Huhti 2006, 11:27

Eipä siis ollut muistikuvani väärä, että jotain oli noissa metallipurkeissa ja niissä ruoan säilyttämisessä. Hienoa, että löytyi tähänkin asiaan asiantunteva ihminen siilistipiireistä. <br> <br>Metallipurkit siis metallinkeräykseen ja ötökät pakkaseen jossain muussa purkissa :)
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Pau2 » 26 Huhti 2006, 15:49

sigh varmaan tarkoitti jo kaupassa ja suljetussa purkissa olevaa lommoa tai "turvotusta"? Niitä en minäkään kehota ostamaan. Elävien sirkkojen tai muiden öttiäisten pakastamisesta käytetyissä metallipurkeissa taas ei mikrobiologisesti ole haittaa. Pakkasessa ei edes tuo pahamaineinen C.botulinum kasva. Sitäpaitsi botulinum on anaerobi, eli ei pysty kasvamaan enää avatussa purkissa hapen läsnäollessa. Bakun täytyy kasvaa, jotta se pystyy valmistamaan eksotoksiinia, joka aiheuttaa botulismin. Jos purkissa on botulinum-bakuja, on ne tulleet sinne siinä ruuassa mitä siellä on ollut. Kyllä meidän taloudessa tölkkiötöt pakastetaan omissa purkeissaan edelleen. <br> <br>T. elintarvikeinsinööri ;)
Pau2
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Ravinto & ruokinta