Kummia unia..

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 15 Maalis 2006, 23:15

No tottahan toki siilit siihenkin pystyisivät kaiken muun kumman lisäksi. Esim. sen levitoimisen...
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Amelie » 28 Maalis 2006, 14:03

Tässäpä lyhyt kertomus painajaisesta jonka näin vähän aikaa sitten: <br>Unessa olin ihan tavallisesti siivoilemassa Kleopatran asumusta. Otin Kleopatran syliin ja se oli ihan normaalisti, mutta se piti tassua toisen silmänsä päällä, ikään kuin peittääksensä silmän. Minä sitten siirsin tassua pois silmän edestä, jotta näkisin paremmin, mitä se oikein "piilotteli". Sitten seurasi järkytys... Kleopatralta puuttui kokonaan toinen silmä! Olin ihan kauhuissani ja heräsin hätkähtäen yöllä ja katsoin äkkiä Kleopatran asumusta kohti. Siilineiti tapitti minua sieltä ihan tyynenä. <br>Lieneekö neiti sitten lähettänyt minulle "telepaattista" säteilyä, sitä en tiedä ;D <br>Kammottava uni kuitenkin...
Amelie
Member

ViestiKirjoittaja Leia » 02 Huhti 2006, 17:45

Viime (vai olikohan se jo toissa?) yönä näin unta, jossa pikkuisella Helmi-vauvallamme oli kuusi poikasta! Olin aivan kamalan kauhuissani siitä, miten (jo valmiiksi muutaman viikon ikäiset) poikaset olivat yhtäkkiä ilmestyneet pesään, sillä se oli täysin mahdotonta: Helmi ei ollut tavannut poikasiilejä eikä sen masukaan ollut ollut yhtään iso. Kolme poikasista (ruskea pieni, todella tumma iso, ja albiino) menehtyi jähmettymällä yhtäkkiä kovaksi ja jäämällä liikkumattomaksi. Kolme poikasista, identtiset harmaat poikasiilit, kuitenkin selvisi. Rakensin niille jokaiselle oman asumuksen kaapista, ja laitoin poikaset niihin asumaan erikseen. Kun olin ihastellut työni tuloksia hetken, tajusin, että siilit eivät olleet vielä tarpeeksi vanhoja asumaan yksin. Sain neronleimauksen ja otin matofarmilta kolme koppista, laitoin ne erillisille laudoille ja pistin laudat poikasten asumuksiin. Taas ihailin nerokkuuttani vähän aikaa, kunnes tajusin, että koppiksethan syövät kaiken asumuksesta (sitä, että poikaset syövät koppikset, en tullut ajatelleeksi). Aloin etsimään koppiksia kaapeista, ja ehdin löytää yhden niistä puoliksi syödyn pahvitunnelin päältä, kun heräsin. Nukahtaessani uudestaan siirryin uuteen, vähemmän ahdistavaan siiliuneen... <br> <br>Oli kevät ja olin lähtemässä iloisin mielin tuffareille. Seuraavassa hetkessä soitinkin jo jonkun kerrostaloasunnon ovikelloa, ja pian minulle avattiin ovi. Sisällä asunnossa oli hirveä tungos, yhdelle pöydälle keittiön nurkassa oli laitettu voileipäkakkua ja muuta syötäväksi. Tuffareilla oli vain 20 - 30 henkeä (eikä enempää huoneistoon olisi mahtunutkaan), minulle kerrottiin, että "muut eivät tulleet, kun tänne ei mahtunut enempää, ja tämä oli muutenkin niin kaukana muiden siilistien asuinpaikoista". Tämän enempää en unesta muista :D <br> <br>Eli siis jos joku miettii, mitä tapahtuu jos seuraa melko tiiviisti Siiliyhdistyksen palstaa, lukee erilaisia juttuja eri aiheista ja miettii niitä sitten vielä itsekseen, niin vastaus voisi olla tässä ;)
Leia
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 02 Huhti 2006, 17:50

Hahaa!
Kude
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 02 Huhti 2006, 19:04

Näin melko omituisen unen viime yönä: Olin hankkinut pienen tyttösiilin, se oli oranssi ja raidallinen. Lähdin ulkoiluttamaan sitä valjaissa talvella hankeen! Talutin sitä jonkun kaupan pihalla, ja kauppias tuli huutamaan minulle, että kaupan pihalle ei sitten siili tee tarpeitaan! <br> <br>Siili lähtikin yhtäkkiä rynnistämään eteenpäin ja livahti valjaista ulos. Valjaisiin jäi iso kasa piikkejä, ja siilin toinen kylki kaljuuntui.. <br> <br>Sitten mietin, että se tarvitsee ruokaa; nostin sen fillarini tarakalle ja hain kaupasta salaattia, jota se söi tarakan päällä. <br> <br>Sitten muistin yhtäkkiä, että kotonahan on kaksi sirkuksesta ostamaani norsua, jotka myös tarvitsevat ruokaa! Olin maksanut norsuista 2000¤ kappale :) Päätin viedä niille omenat tuliaisena... Lähdin siilin ja omenien kanssa kotiin, ja siellähän norsut olivat, molemmat eri huoneissa. Rupesin miettimään, miten pystyn ruokkimaan ne ja pitämään puhtaana, sitten uni katkesi...
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 03 Huhti 2006, 11:14

...Onneksi. Et sinä olisi kahta norsua pitänyt kylläisenä kahdella omenalla ;-) Mutta harmi, ettet ehtinyt luoda yhtään norsun sontaa, koska sitten olisivat siilien pienet kikkareet tuntuneet lopun ikää vain huvittavalta pikkuasialta, hih!
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 03 Huhti 2006, 12:41

Toisaalta eihän norsut tartte paljookaan tilaa jos niillä on juoksupyörä, toisaalta se on hieman hankala siivota jos ne sotkee yhtä paljon kun siilit......Kuitenkin haluaisin nähdä miltä huone näyttää kunnon paskalinkokäsittelyn jälkeen....ja minä olen siis hereillä :D
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 03 Huhti 2006, 12:52

Kerroin aamukahvilla työkaverille tuota unta, ja samaan aikaan kuului käytävältä kauhea törinä, (joku niisti nenää) ja me räjähdimme nauruun, että mulla on ne norsut täällä töissäkin mukana... <br>Joskus ihmetyttää mistä tuommoisia unia oikein tulee :)
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja vire » 12 Huhti 2006, 21:17

Minä nain viime yönä unta että olisimme koko perhe lähtenyt kaupungille. Sain luvan lähteä yksin kauppoihin. <br>Sittenpä näin yhden eläinkaupan ja juoksin sinne. <br>Kysyin: Onko täällä Afrikkalaisiakääpiösillejä??? <br>vastaus(laiska tiskitäti):- On meillä muutama. <br>Seurasin kassatyyppiä terraarioille. <br>-Tässä niitä nyt olisi. <br>Katson vähän siilejä ja ajattelin vain että oliko nuo muka lemmikkisiilejä? <br> <br>Kuvausta siileistä: Puolen pikkurillin pituinen ja edessä silmien takana kaksi erikoista sinivalkeaa tuntosarvea jotka tärähtivät <br>aina kun siiliin koski. Siilin piikitkin olivat sini-valkeita. <br>Tuntosarvet menivät piikkien kanssa samaan suuntaan. <br>Ainoan syyn takia miksi ne olivat tuntosarvet oli se että <br>ne olivat puolen pitempiä. <br> <br>Seuraavaksi katsoin hintalappua terraarion kyljessä.19.95 e! Olin pyörtyä. Uni päättyikin sitten siihen tai en muista eteenpäin. <br> <br>vaikka minisiilit olivat epäaitoja ne olivat söpöjä. Olisin mielelläni <br>ottanut yhden kotiin varsinkin, kun hintaa katsotaan!
vire
Member

ViestiKirjoittaja Suraku » 13 Huhti 2006, 09:03

Juuh... Nyt kolmatta päivää siilin omistajana ja jo näen unia siitä... Paljon en unesta muista mutta sen että Papu paralla oli piikit aika vähissä. Koko selkä oli paljaana kun oli piikit pudonneet. Kai siinä muutakin tapahtui mutta sen paljaan selän muistan vain. <br> <br>Pidin muuten eilen ensimmäisen kerran Papua sylissä. Neiti nuolaisi sormeani ja säikähdimme molemmat aivan yhtä paljon! =)
Suraku
Member

ViestiKirjoittaja vire » 13 Huhti 2006, 15:04

heh!
vire
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 21 Touko 2006, 11:55

Tämä ei ole kuin unen fragmentti. Näin unta, että minulla oli useampia siilejä, ja ne hyppäsivät hyppynarua. Osasivat jopa vuorotella, tosin sitten joku trippasi naruun. Liittyy varmaan siihen, että olen ollut vähän huolestunut siilin virikkeistä, kun se vain syö ja juoksee pyörässä. <br> <br>Ajattelin, että on ne siilit kuitenkin aika älykkäitä, kun keksivät tuollaisen, narunkin olivat hankkineet. ::)
Soili
Member

ViestiKirjoittaja Lizette » 22 Touko 2006, 12:08

Itse näin tässä pari yötä sitten perin kummallista unta. <br> <br>Olimme mieheni kanssa ajelulla ja hän halusi viedä minut katsomaan jotakin paikallista autiotaloa mutta emme päässeetkään sinne koska sinne oli muuttanut joku. Jatkoimme ajelua ja päädyimme johonkin toiseen taloon missä juttelimme mieheni entisten koulukavereiden kanssa ja minä esittelin heille siilejäni ,yksi ep ja kaksi tositosipientä valkovatsaa =D (Meillehän on oikeasti siili vasta tulossa...) Menin sitten taloon sisään siileileni ja olimme yhdessä huoneessa jossa oli myös pomoni ja minä opastin häntä työhön koska hän oli siellä vasta ensimmäistä päivää =D Siinä sitten opastin häntä samalla kun hoidin siilejäni, jotka olivat työpöydällä suuressa pahvilaatikossa, jossa oli viemäri keskellä =D Siilit alkoivat muuttua jauhomadoiksi ja olin juuri pesemässä pahvilaatikkoa suihkuttamalla vettä sinne ja tottakai matosiilit alkoivat huuhtoutua alas viemäristä! Paniikissa sitten koitin niitä pelastaa ja sain loppujen lopuksi pelastettua vain yhden. <br> <br>Muuta en sitten unesta muista....kauheaa jos oikeasti onnistuisin huuhtelemaan siilin alas viemäristä!!! Hui...Onneksi on liian iso siihen.
Lizette
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 22 Touko 2006, 13:18

Tässähän alkaa kasvattajana miettimään että minkäslaisille ihmisille sitä olen siiliä luovuttamassa :D <br>*naur*
Tiia
Member

ViestiKirjoittaja Lizette » 23 Touko 2006, 10:37

Mahtoikohan tuo viemärijuttu tulla siitä kun olen tässä viime päivinä ja -viikkoina koittanut tehdä kodista siiliturvallista, etsinyt koloja minne siili pääsee ja miettinyt mitä niille pitäisi tehdä =P Tai sitten kaikki on vaan mun vilkkaan mielikuvituksen tuotetta =D
Lizette
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu