Kirjoittaja Alexis » 27 Touko 2006, 14:48
Arvaas mitä, Anitta2. Nyt mulla on aivan uusi viritelmä täällä, joka on aika paljon sen suuntainen, kun ehdotit: ostin Tarjoustalosta lusikkalaatikon (muovinen loota johon lusikat ja haarukat laitetaan järjestykseen ja jonka pohja on kokonaisuudessaan ritilää) ja asensin sen nurinpäin lämppärin alle. Lusikkalaatikon pohjan päälle laitoin vauvan muovitetun lakanakaistaleen, sitten pehmeää karvakangasta ja lopuksi Hermannin pohjattoman pesälaatikon. Kädellä kokeiltaessa pesä on ihan lämmin, ei missään tapauksessa liian kuuma. Mihinkään en kuitenkaan porannut vielä ilmareikiä, joten tarkkailen tilannetta.
<br>
<br>Lusikkaloota on arviolta n. 5 cm (en ole mitannut) korkea, joten ajattelin, että sitä voisi sahata matalammaksi mikäli lämpöä tarvitaan enemmän. Ja samalla lusikkalaatikon kylkiin voisi porata reikiä ilman vaihtumisen turvaamiseksi.
<br>
<br>Laitoin lämpömaton ihan suoraan siililaatikon pohjalle vahakankaan päälle ja toivon, ettei se kärähtäisi. Hermanni koisii pesässä omaan fleeceensä kääriytyneenä. En henno laittaa kättä pesään, että pieni saa nukkua rauhassa, mutta voi olla että parantelen viritelmää illalla.
<br>
<br>Mitä mieltä olet, Anitta2, olisiko tämä kehittämiskelpoinen idea? Ainakin tarvikkeet ovat edullisia ja helppoja hankkia.
<br>
<br>Tässä minun lämpömatossani ei tosiaan ole muuntajaa eikä termostaattiakaan. En ole yhtään perehtynyt sähköasioihin enkä osaa yhtään ajatella mitä vemputtimia tähän pitäisi/kannattaisi hankkia. Tuo kellokytkin kuulosti ideana hienolta ja hommaan lähiaikoina sellaisen. Mutta viekö minuutin lämmittäminen ja kolmen minuutin tauko enemmän sähköä? Eikös se ole vähän sama kuin nipsuttelisi valoja päälle ja pois? Saakohan tähän Terramat- lämppäriin erikseen ostaa termostaatin vai osaatko peräti itse asentaa sellaisen, Anitta2? Olet oikeassa, tämän maton asennusohjeissa kyllä suositellaan termostaattia.