Kimppatilaus?

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Lizette » 17 Heinä 2006, 13:59

Minulle tuli tänään tilaukseni reptilicasta. Kaikki tuli mitä tilasin ja purkeissa oli päiväystä reilusti ensi vuodelle. Tilauksen 7.7. eli viikko meni. (Olivat koittaneet tuoda sitä jo perjantaina, mutta en ollut kotona.) <br>Itse ainankin uskallan tuolta tilata toisenkin kerran, peukut vaan pystyssä että eivät enään munaisi tilauksiaan!
Lizette
Member

ViestiKirjoittaja Salla L » 19 Heinä 2006, 20:45

Mulle soitti tänään joku setä reptilican asiakaspalvelusta (?) joka puhui sekaisin englantia ja saksaa. En oikein ymmärtänyt mitä se yritti selittää, kun en itse saksaa osaa. Jostain 35e se tivas ja siitä kenen kanssa olen ollut yhteydessä reptilicaan. Jos mä nyt oikein tajusin niin se 35e olis ollut jotain lähetyskustannuksia siitä pillarssien "korvaavasta lähetyksestä", jotka olivat siis myös vanhoja ja päiväykset oli hinkattu pois osasta purkkeja. Ja kai haluaisivat että maksaisin sen heille? Mähän sain jo luottokunnan kautta rahat takaisin vanhentuneesta tavarasta heiltä, joten en nyt todellakaan ala enää mitään maksamaan sinne puljuun! Lupas laittaa mulle mailia asiasta, kun saa puhuttua jonkun kanssa joka asiasta tietää enemmän. Tai jotain. Jäi siis hiukan hämäräksi koko puhelu...
Salla L
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 19 Heinä 2006, 23:39

Alkaa olla nyt niin omituista toimintaa tuolta suuntaa, että jospa todellakin etsisimme toisen paikan. Toki täytyy ottaa huomioon tuo "kielimuuri" eli kaikki asiat nyt eivät ehkä ole niin kuin on ymmärretty. Joka tapauksessa vanhentunutta tavaraa ei yksikään yritys saa myydä.
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Taina » 20 Heinä 2006, 21:00

Meille tuli vihdoinkin 120prk. sirkkoja (punaisia purkkeja) ja muut olivat loppuneet! Odotimme n 1kk ja se on pisin aika , jonka olemmme odottaneet koskaan. Heiltä on kaikki muut tuotteet loppuneet ja pillarseja ei nyt saatu. <br>Aikaisemmin olemme saaneet n 1-2vk tuotteet,nyt on vaan tavara loppunut kesken. <br> <br>No katsellaan ja kuunnellaan , kai niitä joku firma taas kohta tuottaa...
Taina
Member

ViestiKirjoittaja Miumau » 31 Heinä 2006, 18:46

Mites on, onko tämä reptilica nyt tuhoon tuomittu? Mulla olis tarvetta taas purkeille ja aattelin et jos joku Tampereen suunnalta tilaa niin liittyisin mielelläni. <br>Onkohan jotain muuta firmaa esim. suomessa mistä saisi purkkeja halvemmalla? Eläinkaupasta kun ostaa niin se on 10 ekee purkki, eikä oikeen houkuta...
Miumau
Member

ViestiKirjoittaja Nea » 31 Heinä 2006, 19:46

Jos joku (pääkaupunkiseutulainen?) uskaltautuisi tilaamaan purkkeja esim. tuolta USA:sta niin mielenkiinnolla osallistuisimme. Pillarsseja ois taas kiva saada...
Nea
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 31 Heinä 2006, 19:54

Tein kokeilumielessä tilauksen aquaristic.netistä ja homma pelasi hienosti. <br> <br>Maksuvaihtoehtona 2 euron lisämaksulla voi paketin maksaa UPS:n kuljettajalle käteisellä. <br> <br>Löytyy Zoo mediä ja Exoterraa, muttei valitettavasti pillarsseja.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Nea » 31 Heinä 2006, 19:59

Kaisa, onko tilauksestasi paljon aikaa? Pillarsseja nimittäin näkyis nyt ainakin olevan tuolla aquaristic.netin valikossa. Onko ne ihan uusi lisäys vai eikö niitä ollut kuitenkaan jostain syystä tilattavissa?
Nea
Member

ViestiKirjoittaja Salla L » 01 Elo 2006, 23:54

<i>Jos joku (pääkaupunkiseutulainen?) uskaltautuisi tilaamaan purkkeja esim. tuolta USA:sta niin mielenkiinnolla osallistuisimme. Pillarsseja ois taas kiva saada...</i> <br> <br>Jenkeistä kannattaa tilata itse, alle 45¤ tilaus tulee taxfreenä. Kimpassa on vähän hankalaa selitellä että on monta tilaajaa ja summa jakaantuu heidän kesken ettei tulleja menisi. En tiedä onnistuisiko ja kauheasti vaivaa lähteä selvittämään tuollaista tullipostiin. Aquaristic.net on saattanut ottaa pillarssit valikoimiinsa, Kaisakohan se juuri oli joka heille kirjoitteli aiemmin että kysyntää olisi?
Salla L
Member

ViestiKirjoittaja Nea » 02 Elo 2006, 00:14

<i>Otin selvää asiasta ja tulli tölkkiörkeille on 0%, päälle tulee vain 22%alv. Tosin tässäkin on pieni jippo. Paketti saapuu Vantaalle tullin postitoimistoon, josta se pitää itse hoitaa eteenpäin (hakemalla tai kuljetussopimuksella).</i> <br> <br>Meillä ei ole mahdollisuutta lähteä Vantaalle paketin hakuun, joten sillä vain ajattelin...
Nea
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 02 Elo 2006, 07:57

Testasin Aquaristicia suunnilleen kuukausi sitten, silloin ei pillarsseja ollut vielä valikoimassa. <br> <br>En ollut minä joka kyseli pillarsseja sieltä, se oli joku muu, mutten nyt muista kuka.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Salla L » 02 Elo 2006, 14:24

<i> <br>Otin selvää asiasta ja tulli tölkkiörkeille on 0%, päälle tulee vain 22%alv. Tosin tässäkin on pieni jippo. Paketti saapuu Vantaalle tullin postitoimistoon, josta se pitää itse hoitaa eteenpäin (hakemalla tai kuljetussopimuksella). <br> <br>Meillä ei ole mahdollisuutta lähteä Vantaalle paketin hakuun, joten sillä vain ajattelin...</i> <br> <br>Pitäisi kyllä paketin saapua ihan lähipostiin, jos tullattavaa tai muuta selvitettävää ei ole. <br> <br>No, aina ei ole ihan näin yksioikoista, tällä hetkellä tulliin jää kuulemma kaikki strawberry.netin tilaukset (kosmetiikkalafka jenkeissä), vaikka paketin päällä lukisi mitä. Ovat kai tullissa huomanneet pakettien arvon olevan suuremman kuin tuon n.45e, mitä päälle on kirjoitettu. Eli kannattaa aina kuitenkin varautua siihen mahdollisuuteen että joutuu tullipostissa käymään. Tuo kuljetussopimus on muistaakseni aika kallis, tilaamalla saatu säästö menee käytännössä siihen. <br> <br>EU:n sisältä on kaikkein helpoin ostaa, ei tarvi sählätä tuon tullin kanssa.
Salla L
Member

ViestiKirjoittaja Lily » 03 Elo 2006, 10:35

Mä oon vähän pihalla näistä asioista nii totaa..Paljonko vaikka yks purkki jauhiksii maksais jos tilais? (siis posti kuluineen kaikkineen)
Lily
Member

ViestiKirjoittaja Kaisa » 03 Elo 2006, 11:49

Itse purkki (n. 40 g) EU nettikaupoissa on 4-5 euroa. Lähetyskulut ovat minimissään 20 - 30 euroa, riippuen paketin painosta ja paikasta mistä tilaa. <br> <br>Eli yhden purkin hinnaksi tulee siis 24 - 35 euroa! <br> <br>Jos taas tilaa vaikka 10 purkkia, silloin yhteishinta on 60 - 85 euroa, jolloin yhdelle purkille tulee hinnaksi 6 - 8,50 euroa. <br> <br>100 purkkia jos tilaa, niin silloin hinnaksi yhdelle purkille tulee 4,24 - 5,35 olettaen, että paketin paino ei ylitä alinta rahtiluokkaa. <br> <br>Pieniä määriä ei siis todellakaan kannata tilata ulkomailta. <br>Purkkien ja rahtien hinnat näkyvät kunkin nettikaupan sivuilla.
Kaisa
Member

ViestiKirjoittaja Lily » 03 Elo 2006, 18:20

Eli siis tulee paljon halvemmaksi tilata kuin ostaa eläinkaupasta.(siis suuri määrä) Ymmärsinkö oikein?
Lily
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Ravinto & ruokinta