toivon siiliä

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja MariK » 26 Elo 2006, 15:41

Osoita se että jaksaisit ja pystyisit hoitamaan siiliä, sillä tavalla, että ponnistelet koulun käynnissä(jos käyt koulua, en tiedä ikääsi...)ja ahkeroit kotona, ehkä autat kotitöissä ym. Lukekaa yhdessä näiltä palstoilta allergiaan liittyviä keskusteluja. Niitä on käyty monia keskusteluja ja harvat on niitä jotka on allergisia. Mulla on pahasti allerginen isoveli ja iskä, mitään oireita ei siilistämme ole heille tullut. Ja voithan kysyä vanhemmiltasi jos he voisivat viedä sinut johonkin siilipaikkaan(jos sellaisia on teidän lähellä)niin saisi pientä kuvaa siitä onko allerginen, mutta sekään ei kerro tosin totuutta, sillä allerigia voi myös pikkuhiljaa ajan myötä vasta kehittyä. <br>Meidän isäkään ei varsinaisesti tykännyt siileistä, kun vasta kun saimme sen. Mun iskä ei ole mikään eläinrakas ihminen, mutta...siili sai siihen vaikutuksen ja rakastaa varmasti siiluamme yhtä paljon kuin minä itse! Se oli mulle totaallinen yllätys ja ihme! En ole henkilöä tavannut ketä ei siileistä pitäisi, ainakaan sen jälkeen kun on nähnyt ja pidellyt siiliä. Yritä vielä, ehkä pitkän ponnistelun jälkeen kotiinne vaikka vielä sellainenkin puikula saapuisi! :)
MariK
Member

ViestiKirjoittaja simppuli » 27 Elo 2006, 08:19

Vanhemmat pitää sitä että olen allerginen itsestäänselvänä vaikkei se ole varmaa! Sehän on aika harvinaista!
simppuli
Member

ViestiKirjoittaja Kitty » 27 Elo 2006, 09:59

Minun ei tarvinnut tehdä mitään :) Äiti vain huomasi lehdessä Kaapon joskus ennen joulua,ja sitten iskäkin suostu..Se on allerginen kaikelle.. ja sitten piti oottaa maaliskuun alkuun ja käytiin hakemassa Wilma. :) Nyt se on ollut täällä yli vuoden..(: <br> <br>Kannattaa näyttää vaikka galleriasta,miten suloisia siilit ovat..^^
Kitty
Member

ViestiKirjoittaja aiwa_ » 30 Elo 2006, 18:03

Mulla on kyllä jo lupa, ja vanhemmat ovat jo suostuneet maksamaankin siilin, ei tarvikkeita. (ja kyllähän ne tarvikkeetkin paljon maksaa!) Mutta pikkuhiljaa nekin alkaa kertyä, pesäkoppa, leluputki, ja ruokakipot löytyy jo. + chinchillan hiekka! :) <br> <br>Mutta rauhallisilla keskusteluilla ja monen kuukauden innostuksella lupa hankittiin :)
aiwa_
Member

ViestiKirjoittaja vesitulppa » 30 Elo 2006, 18:17

Talvimetsän Muru tulossa ! ü
vesitulppa
Member

ViestiKirjoittaja MariK » 30 Elo 2006, 20:01

Oih! Ihanaa, saadaan tänne taas uusi siilisti :) <br>Ja koskas tällainen puikula teille on tulossa? <br>Mua jännitti ihan hirveesti se kun oltiin hakemassa siiliä! Sydän jyskytti täysillä enkä meinannu pysyä koossa, kun olin niin riemusta kipeä! Voi sitä hetkeä kun sain ekan kerran siilini syliin!mahtava tunne...*huokaus*
MariK
Member

ViestiKirjoittaja tini » 31 Elo 2006, 09:30

Oi onnea vesitulpalle, muru on kyllä kaunis pieni siili! Kävin sitä lääppimässä kesällä :)
tini
Member

ViestiKirjoittaja vesitulppa » 31 Elo 2006, 10:14

tini, MariK: Kiitos! Niin pian kuin vain sen asunto valmiiksi saadaan; tänään haetaan/sahataan hyllylevyt (ne pitää vaihtaa kun vanhat on liian lyhyet) + laitetaan lasiovi; ettei siilin tarvitse aivan pimeässä asua. Täällä kyllä pureskellaan kynnet hajalle; viimeistään matkalla kynnet enää tynkiä: Seinäjoelta Rovaniemelle ei ole niin lyhyt matka (;
vesitulppa
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 31 Elo 2006, 16:06

Voi että on mukava kuulla, että Murua odotellaan innolla ;)
Kikke
Member

ViestiKirjoittaja Lily » 31 Elo 2006, 19:08

tiijän kyllä et vanhemmat kyllä leppyis jos ne sais pidellä siiliä(iskä sanoo et onhan ne ihan komeita mut luonnos..Kyllä se leppyy).pitäs vaa ehtii käymää yhellä kasvattajalla kattelemassa ja "opiskelemassa" lisää :D.
Lily
Member

ViestiKirjoittaja vesitulppa » 31 Elo 2006, 19:26

Kikke: Takuulla odotetaan ! Hyllyjen vaihdossa tuntuu vain kestävän liikaa aikaa; mutta eiköhän se siitä- tuttu ne kuitenkin tekee :)
vesitulppa
Member

ViestiKirjoittaja vesitulppa » 02 Syys 2006, 11:15

Tänään haetaan Muru kotiin. Oioi (;
vesitulppa
Member

ViestiKirjoittaja Siru » 02 Syys 2006, 12:48

Vesitulppa: Onnea teille molemmille, Vesitulppa ja Muru! ;) Sinäkin saat nyt kokea tämän ihanan siilin orjana olon <3
Siru
Member

ViestiKirjoittaja simppuli » 02 Syys 2006, 18:00

En ole saanut vanhempia siilin pauloihin, mutta toisena vaihtoehtona on ollut kilpikonna. Ensivuoden toukokuussa harkitsemme <b>vakavasti</b> kilpparia
simppuli
Member

ViestiKirjoittaja MariK » 03 Syys 2006, 10:30

Vesitulppa:Mitenkäs meni eka yö Murun kanssa? <br>Sillon kun mä sain siilin, ekana yönä ei nukuttu kun jtn 3 tuntii ;) <br>Oli aivan pakko seurata mitä se oikeen tekee nyt...entäs nyt, ja siinä se yö sitten vierähti :) <br>Onnea vaan siilimäisyyden johdosta!
MariK
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu