Minäkin jouduin odottelemaan vuoden verran, ennenkuin sain isän vakuutettua (asun vain isän ja sisarusten kanssa) siitä, että todella haluan siilin ja että se ei ole vain hetken mielijohde. Tutkin siilitietoa koko kesän ajan, näytin isälle kuvia siileistä ja silloin tällöin kertoilin faktoja siileistä ja aina toisinaan esimerkiksi aamupalalla totesin että ''haluun siilin....''. Parasta oli ehkä kun sain 10-vuotiaan siskon 'tahdomme siilin'-rintamalle kanssani
Isä yleensä vaan hymähti siilikyselyihin jotain eikä oikeastaan reagoinut, mutta tiesin ettei jankuttaminen meidän perheessä auta, joten annoin sen vaan hautua ja kyselin välillä että mitä mieltä oot siitä siilihommasta.
Annoin asian ollakin monta kuukautta, mutta kyselin kasvattajilta siilejä silti samaan aikaan. Vuoden päästä seuraavana syksynä isä sitten vihdoin totesi että ''No kyllä mä nyt uskon että sä sen haluat, ja hoidatkin myös, ota vaan siili''. Olen kuitenkin jo 18-vuotias, että sekin saattaa vaikuttaa asiaan.
Lopulta sitten maksoin siilin tarvikkeineen itse, mutta kun pikku Molly meille tuli, koko perhe rakastui siihen oikopäätä
Isä maksaa nyt kaikki Mollyn ruoat ja muut tarvikkeet, esim. kissanhiekat, koska huomasi miten ihana lemmikki tuo on.
Eli meillä ainakin kannatti olla vaan sinnikäs, ei jankuttaja mutta rauhallisesti odottaen muistuttaa välillä että haluan edelleen siilin. Ja toisaalta se vuoden odottelu teki hyvää, tunsin olevani todellakin valmis ottamaan siilin kun olin tutkinut asioita kunnolla ja pitkään.
Toivottavasti teitä siileihin rakastuneita lykästää!