Kirjoittaja siilimamma » 11 Syys 2006, 22:05
En oikein jaksa uskoa,että lemmikkisiilit kovin herkästi tartuttaisivat ihmisiin mitään tauteja,salmonella nyt on ainoa,joka saattaa ulosteen kautta levitä.Samoin toisin päin,tuskinpa siili saa ihmisestä tauteja useinkaan,kun noudattaa normaaleja tapoja eli ei aivastele eikä yski nuhaisena kohti vaan suojaa suunsa kuten ihmisten keskellä ollessaankin.Jotkut sieni-infektiothan voi levitä myös siileihin,mutta yleisimmät sieni jutut nyt on jaloissa eikä kukaan varpaillaan siiliä käsittele.Itse olen atoopikko ja ihoni on välillä aika rikki,mutta silloin yleensä nosta Sulevin fleesen kanssa syliini ja annan hänen mönkiä ja haistella siinä.Astiat kylläkin pesen keittiössä,mutta eri välineillä kuin omani,juoksupyörä ja hiekkalaatikko pestään kylppärissä,liotan ne niin jätökset ja kiinni tarttunut hiekka lähtee helposti.kamojen pesu on joka toinen päivä ja paperit vaihdan joka päivä,samoin pesen ruokakipot päivittäin.Käytän suojakäsineitä aina käsitellesäni Sulevin kamoja,paperin vaihdoissa ja kippojen pesussa,jo ihan atopianikin takia,siinä sivussa tulee myös "pöpösuojaus".Ja hyvin on pärjätty,ei tauteja eikä lekurikäyntejä(nyt koputetaan maalaamatonta puuta),luojan kiitos.PirjoY ja kumppanit,kertokaas,millä ihmeellä ootte onnistuneet saamaan sontavettä suuhunne?Mulle tuli aikast huvittavia kuvitelmia mieleeni,kun luin niitä!:)
<br>Aika hyvin olen myös muistanut pestä käteni ennen ja jälkeen Sulevin käsittelyn.