Minulla on ensimmäinen poikue pikkusiilejä parhaillaan pesässä. Olin ajatellut hinnaksi 300¤/pikkuinen sillä perusteella, etten ole (vielä) siiliyhdistyksen kasvattaja, vaan nöyrästi opettelemassa tätä ihanaa harrastusta. Hintani on alhaisempi senkin vuoksi, etten ole vielä ehtinyt kasvattaa kuin tämän yhden, pesässä piipittävän sukupolven, mutta muuten olen kyllä hyvin ylpeä kaikista siileistäni
Monet Siiliyhdistyksen kasvattajat ovat jo ehtineet katsella monen siilisukupolven kasvavan ja siitä heille täysi kunnia.
<br>
<br>Minulle olisi tosi tärkeää, että siilivauvat pääsisivät koteihin, joissa ollaan jo valmiiksi retkahdettu tähän eksoottiseen lemmikkiin, joka vaatii jonkin verran perehtyneisyyttä ja melko paljon etukäteistietoa. En siis myy yhtään pentua kenellekään vaikka raha olisi jo valmiina
Unelmani on, että saisin myytyä edes jokusen pennun sellaisille ihmisille, joilla on jo ollut ennestään siili. Tätä perustelen sillä, että yleensä ennestään siili- ihmisellä on jo tarkkaan tiedossa millaiset olosuhteet siili vaatii. Myös riskin siiliin kyllästymiseen arvelen olevan pienempi. Mutta toki "uusissakin" siiliihmisissä on hurjasti kapasiteettia, kukapa ei olisi itse kerran ollut uusi harrastaja? Ja kuulunhan vielä itsekin aloittelijoihin. Toivottavasti en pahoittanut kirjoituksellani kenenkään mieltä, se ei todellakaan ollut tarkoitukseni. En myöskään osoita sormella ketään, vaan kokoan tässä vain omia ajatuksiani. Itse asiassa kaikki te, jotka jonotatte siiliä yhdistyksen kasvattajilta, olette paljon parempia aloittelijoita kuin minä. Minä kävin itse viime huhtikuussa eläinkaupassa, näin ensimmäisen kerran elämässäni afrikkalaisen siilin myytävänä ja ostin sen välittömästi. En siis suunnitellut eläimen hankintaa mitenkään.