Ihmisten sairasosasto

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 06 Loka 2006, 16:22

Aa, Katinka olitkin nopeampi=)
Perus "ei hiilareita" dieetti...=) Tuota suositellaan myös (selkäranka)reuma potilaille, se vähentää kuulemma huomattavasti mahdollisuuksia saada suolistotulehdus, joka on yksi selkärankareuman puhkeamiseen ja etenemiseen vaikuttava tekiä.
Minulla ei reuma ole vielä puhjennut, mutta geeni löytyy ja kaikilla suvun naisilla se on.
Tirlittan
Member

ViestiKirjoittaja MariK » 06 Loka 2006, 16:39

Voi voi...Paranemisia Tinille ja Tirlittanille!!!Paha olo tässä tulee ittellekkin ku lukee noita juttuja :/
Ja Pirjo Y: Ei voi olla totta kuinka luottamuksetonta porukkaa sairaalassakin on! Ihan käsittämätöntä...
MariK
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 06 Loka 2006, 17:04

Ihme touhua on näemmä noilla sairaaloilla. Eikö potilaiden omaisuudellakaan ole mitään väliä!
Tosta hiilaridieetistä, karkkeja en ole jättäny pois, niistä ei tule mulle kummempia mahavaivoja, onneksi!
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja nande » 06 Loka 2006, 19:35

Pirjo Y: Ymmärrän kammosi magneettikuvauksessa. Äitini joutui useaan otteeseen sinne sairautensa vuoksi ja oli joka kerta kauhuissaan ahtaan paikan kammonsa vuoksi.
Vaikka tuollaisia sormuksia, joilla on valtava tunnearvo, ei rahallisesti voi korvatakaan, pitää siitä nyt kunnon hyvitys saada. Vaikka piruilumielessä. Tosi harmi! Harvoin meitä naisia oikein kunnolla timanteilla hemmotellaan :)
nande
Member

ViestiKirjoittaja Pau2 » 08 Loka 2006, 13:32

Kääk mitä juttua!! Tuo Pirjon kokemus ei varmaan yhtään auta kuvauskammoon kun mänttiääliöt vielä hukkaavat sormukset ja potilas jätetään yksin kammokokemuksen jälkeen! Samaa mieltä että nyt Pirjo vaan meteliä.

Mulla otettiin myös muutama viikko sitten magneettikuva, onneksi vaan polvsta eikä siis tarvinnut olla kokonaan putkessa. Eikä inhaa varjoainettakaan laitettu, muuten ois kyllä taju lähtenyt. Keskiviikkona kuulen tulokset, hui!! Lääkäri on jo todennut, että mun polveen tarvii tehdä uusi nivelside kun nykyisestä ei ole enää mitään hyötyä. Siis reidestä otetaan "turhia" jänteitä polveen nivelsiteeksi O_O Keskiviikkona varmaan kuulen jos mulle on jo varattu leikkausaika. Hirvittää...

Tini ja Tirlittan... Iik, just ja just uskalsin lukea teidän kertomukset ja oisin varmaan tippunu tuolilta jos yhtään enempää olis ollut ikävyyksiä. Nyt teille paranemisia ja mielellään vielä ennen lemmikkimessuja ;)
Pau2
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 09 Loka 2006, 19:51

Jestas sentään noita juttuja, lähden syömään aspiriinia....
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 10 Loka 2006, 13:21

Jee jee! Sain luvan jatkaa kotihoidossa=)
Tulehdusarvot on jo melkein normaalit ja olokin kohentunut huomattavasti. Ehkä elämä voittaa sittenkin=)!
Tirlittan
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 10 Loka 2006, 15:59

Lähettivät sieltä Töölöstä ihan itse oma-aloitteisesti korvausvaatimuspaperi. Niitä tässä täyteltiin ja Kaitsu sinkoilee Helsinkiin hakemaan kultasepän todistusta.
Kuvauksesta ei ole mitään hyötyä. Minua on tutkittu jo vuosikausia sen ampumavälikohtauksessa särkyneen solisluun takia. Käyn kerran vuodessa kuuntelemassa, kun lääkäri selittää, että nivelrikko siinä on.
Vakuutus ei muuten korvaa mitään, joten varokaakin hyppimästä väkivallantekijöiden niskaan ihmisiä pelastamaan. Jos tulee pipi, niin ei tule kutsua Linnan juhliin vaikka lehdessä sankariksi julistetaankin. Ei saa kipurahoja ei mitään. Saa vain omalla kustannuksellaan juosta tohtorissa ja tutkimuksissa. Todella ylevää.
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 10 Loka 2006, 16:15

Pirjo, ne sun ansiosta pelastuneet ihmiset sais kerätä kyllä sulle kolehdin :)
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja Alexis » 10 Loka 2006, 16:16

MTÄH?

Onko Pirjo Y joutunut ampumavälikohtaukseen? Ja jotain toista ihmistä pelastaakseen? Tohtiiko tästä pyytää lisätietoja, vaikkei tätä olekaan hauska kuulla :/ ?

Toi on just tota. Menepäs auttamaan toista ja jos jotain itelle sattuu, niin todetaan vaan, että "ehe ehe, mitäs läksit". Tai että "noi haulit takapuolessanne on ihan selvästi itse sinne aseteltu.Tai että toi puukko teidän selässänne on varmaan vaan erehdyksessä pudonnut joltakulta..."

Setäni kerran esti viime hetkellä autovarkauden ja otti voroa nahkatakista kiinni. Kun toinen pyrki vimmatusti eri suuntaan, niin takki repeytyi. Kiitokseksi valtio velvoitti setäni korvaamaan rofen takin. Että silleen...
Alexis
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 10 Loka 2006, 19:33

Aivan. Minäkin pelkäsin, että joudun itse linnaan kun olen aiheuttanut trauman ampujalle. Sitten itketään lehtien palstoilla, kun kukaan ei mene väliin kun jotain sattuu. Miksi ihmeessä menisi, kun tämä valtio on tehokkaasti opettanut, että hullu olet jos menet ja siitä sua rangaistaan... tulen aina pahalle päälle kun tätä ajattelen. Grr!

Oli tuossa taannoin tapaninpäivänä 1998 Hakunilassa sellainen ampumavälikohtaus, jossa ravintolaillan päätteeksi nuori, jo väkivaltarikoksista tuomittu mies alkoi ammuskella päättömästi konepistoolilla ravintolan edustalla. Ravintola kuului asiakkaisiini ja oli seisoskelemassa siinä edustalla erään työntekijän ja muutaman ravintolan asiakkaan kanssa kun tulitus alkoi. 2 ehti haavoittua ja ampuja yritti ohitseni uhkaamaan hänelle ennen tuntematonta pienikokoista naista. Mies sanoi, että nyt sä huora kuolet. Mitäs siinä muuta voi kun käydä aseeseen kiinni ja painaa sitä alaspäin. Tästähän sukeutui kunnon vääntö ampujan ja minun välillä. Minulta murtui solisluun sternoklavikulaarinivel ja silmästä verisuoni, niin että oli puolet silmästä verenpunainen.
Mutta loppuipa ampuminenkin ja kaveri oli valittanut poliisille, miten hullu nainen kävi hänen kimppuunsa ;-) Olinkin 90 % varma, että minut tuomitaan ampujan häirinnästä ja joudun maksamaan hänelle korvauksia henkisestä kärsimyksestä.

Ai niin, ps. Koska kuitenkin joku kysyy, vastaan saman tien. Ampuja sai sitten reilun vuoden kuluttua, kun asiaa ehdittiin oikeudessa puimaan, 1,5 v ehdotonta ja siitä pudotettiin heti puolet pois kuten maassamme on tapana. Muutaman kuukauden mies istui. Korvaukset haavoittuneille maksoi valtio, samoin miehen asianajajan palkkiot. Minä ja muut selkkauksessa mukana olleet ei tietenkään saatu mitään. Minulle tosin käräjäoikeus määräsi maksettavaksi 1200 markkaa työansioiden menetyksestä, mutta koska ampuja oli varaton, sitä rahaa piti hakea Valtiokonttorista. Joka katsoi, ettei se maksa. Eikä maksanut. Hip hei, näin Suomessa.
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 10 Loka 2006, 19:53

No voi herttinen haen lisää asperiinia.....
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 11 Loka 2006, 08:31

Huh, mikä rohkeus..! Jos olisi hattu päässä niin nostaisin.
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Alexis » 11 Loka 2006, 08:56

Jösses sentään!

Tulee taas mieleen ne keskustelut siitä, onko Suomi oikeusvaltio. No onhan se, nimittäin rikoksentekijöille. Täytyy olla huippurohkea, jotta edes pystyy menemään todistajaksi jotain harrastelijateloittajaa vastaan.

Pirjo Y on siis todella harvinaista sorttia. Hän pystyy toimimaan kylmän rauhallisesti tiukassa paikassa motiivinaan toisen auttaminen. Hänen ajatuksensa kulkee kirkkaana myös vaarallisessa tilanteessa. Nyt hän toimi nopeasti ja taisteli kaikin voimin toisen hengen puolesta, vaikka taatusti ymmärsi tilanteen vaarallisuuden. Oletan, että suurin osa ihmisistä on sellaisia, että heillä toimii ensimmäisenä itsesuojeluvaisto. Ja monet lamautuvat voimatta edes puolustaa itseään. Onko kukaan samaa mieltä? Toimiko minun keittiöpsykologiani tässä?
Alexis
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 11 Loka 2006, 09:10

Pirjon teko on todella hatunnoston arvoinen. Pitäisi olla laki että aina kun käy rosvon kimppuun niin saa jonkin palkinnon ja korvauksen kivusta, särystä ja likaantuneista vaatteista. Älytöntä että ampujan kimppuun käynyt saa kärsiä omissa nahoissaan kustannukset. Kaikki siilistit, piikit pystyyn Pirjon puolesta, tuff, tuff!

Ja tsemppiä muille kärsineille/kärsiville.
Anitta2
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu