300 eurolla siilejä?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Salla L » 13 Syys 2006, 21:08

350e on kai se "vakiintunut" hinta kasvattajalta ostettuna jo useamman vuoden ollut. Eläinkaupan siilejä olen nähnyt hintahaarukalla 220e-600e. <br>Kallishan tuo on, siitä ei pääse mihinkään. 350e enempää en kyllä juurikaan olisi valmis itse maksamaan ja tuohon hintaan pitää kyllä saada käsikesy ja terve poikanen.
Salla L
Member

ViestiKirjoittaja aiwa_ » 13 Syys 2006, 22:31

Oho, tännehän on tullut paljon kommenttia ! :) <br> <br>Kaisa osui aivan oikeaan. Isäni ei oikein ole vielä sujut tuon hinnan kanssa. :) <br> <br>MariK: No, vaikka kuinka halvalla myytäisiin en silti välttämättä elänkaupasta ostaisi. Olisi tosi ilkeetä, jos se sitte yhtäkkiä vaikka kuolla kupsahtaisi kun sillä olikin syöpä :S (nyt oli kyllä ihan hatusta vedetty ! :) vaikka kyllähän kai siileillä syöpää on?) <br> <br>Jep, kallishan tuo lemmikki on, mutta siitä on nyt tullut eräänlainen pakkomielle :D Jos ei nyt vähään aikaan sitä saa, niin sitten kun tulee niin sitten tulee :)) Itsekkin olen katellut tuolta niitä aikuisia siilejä, ei oo vielä tärpännyt. <br> <br>OT: Kannattaako vaikka enää 2-vuotiasta siiliä ostaa? Mielipiteitä ;)
aiwa_
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 15 Syys 2006, 12:02

Siilin hinta on kallis, mutta erikoinen on otuskin. Kasvattaminen on vaikeaa ja me vanhat jermut olemme tehneet kovan työn siilikannan parantamiseksi ja esim. WHS:n kitkemiseksi. Uudemmat siilistit eivät ehkä edes muista koko WHS:ää, mikä kertoisikin onnistumisesta taudin pysäyttämisessä. <br>Jokainen määrittelee itse hintansa, mutta mikähän olisi ihan vedenpitävä perustelu myydä siilejä halvemmalla kuin vuosien aikana jo vakiintunut hintataso? Miksi lähteä alentamaan hintaa? En usko, että siitä hyvä seuraa. Tulee varmasti riitaa ja vehkeilyä. Ymmärrän poikkeustapaukset, esim. poikasta ei voida käyttää jalostukseen. <br>Me vanhat kasvattajat olemme nähneet todella traagisia eläinkauppasiili-tapauksia. Olemme joutuneet suojelemaan siilin ostajaa jopa oikeustoimilta. Nyt kun tilanne alkaa olla seestymään päin, en katso riemumielin, miten suhtautuminen siilin myyntiin ja hankintaan alkaa muuttua. Olen fossiili ja sellaisena pysyn. <br> <br>2-vuotiaan siili voi toki hankkia, mutta yhteistä aikaa tulee olemaan n. 2 vuotta jos eläin ei sairastu vakavasti. Hinnassa tämä tulee huomioida, jonkin verran voi kuitenkin maksaa.
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja Pauliina R » 15 Syys 2006, 16:32

Meille edesmennyt Sulo tuli 270 ¤:lla <br> <br>Mielestäni siili on kyllä hintansa väärti, vaikka ei pitkäikäinen olekaan.
Pauliina R
Member

ViestiKirjoittaja aiwa_ » 15 Syys 2006, 18:25

Okei kiitos kaikille tosi paljon näistä vastauksista :))
aiwa_
Member

ViestiKirjoittaja carina » 12 Loka 2006, 16:11

<em>Moderaattori poisti kirjoituksen, kyseessä oli myynti-ilmoitukseksi luokiteltava teksti.</em>
carina
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 12 Loka 2006, 16:28

HUOM

Palstalla ei saa myydä siilejä. Ei poikasia, eikä vanhempia siilejä. Myös keskutelujen yhteydessä myyminen tai poikasten "mainostaminen" on kiellettyä.

Kaikki poikas / siilinmyynti-ilmoitukset lähetetään ensin Tiinalle, joka laittaa ne poikasvälitys-sivulle.

Muut ilmoitukset poistetaan.
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 12 Loka 2006, 22:24

Jostakin ilmeisesti saa hyvinkin kolmellasadalla ja jopa allekin siilejä. Tais sitten on jotain muuta kummallista tapahtunut. Minulle on tullut outoja perumisia ja tiedän, että näin on käynyt muillekin. Tänäänkin kuulin, että joku oli perunut kasvattajalle tekemänsä varauksen, kun oli saanut ilmaisen siilin jostain.
Pirjo Y
Member

Edellinen

Paluu Siilikeskustelu