Esitelkää itseänne :)

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja mumisti » 14 Loka 2006, 09:59

HEI!
Rekisteröidyin juuri äskettäin tänne, eli olen ihan uusi siilisti.
Meidän perheeseen tulee tänään 3kuukauden ikäinen tyttösiili, joka on albiino. Nimi keksittiin ja hän tulee olemaan Ava. Koti odottaa vauvalle ja kaikki on valmiina. Vielä muutama tunti, niin sitten perhe koko kasvaa yhdellä.
Niin minä ole johanna, ja asutaan turussa. Perheeseen kuuluu myö kaksi tytärtä. Koululaisia. Eli meillä tämä akkavalta senkuin lisääntyy = ).
Kyllä tätä päivää on kauan odotettukin. Tai oikeastaan siili tulee tänään tytärille yllätyksenä...hekun luulevat, että saadaan se vasta kuukauden päästä. Arvatkaa vaan onko ollut minulla pidättelemistä tässä ilosta, etten innostuksissani ole heille jo kertonut.
10 vuotialla tytölläni todettiin rankka sairaus äskettäin, niin on ihana, että saan piristettyä häntä tällä pikku yllärillä.
Ihana nähdä, että tälläinen palsta on olemassa, ja näin aktiivisena.
Me tulemme kyllä vierailemaan täällä usein ja kertomaan miten uusi perheen jäsen sopeutuu perheeseemme.
mumisti
Member

ViestiKirjoittaja Marianne » 14 Loka 2006, 11:27

Onnea siilistä ja tervetuloa siilistien joukkoon! :)
Marianne
Member

ViestiKirjoittaja Tiia » 14 Loka 2006, 11:32

Tervetuloa vaan ja mukavia hetkiä uuden perheenjäsenen kanssa :)
Tiia
Member

ViestiKirjoittaja tapina » 14 Loka 2006, 13:22

Siis, hei äskeinen oli testi kun en ole tänne ennen päässyt. Eli Olen tällainen suurperheen äiti ,Joka on aina pitänyt siileistä. Ja nyt olen sitten onnellinen piikkipallon omistaja. Yökankaan dabih on nyt reilun viikon hallinnut tätä huushollia. Tosin aviomieheni hieman epäilee mielenterveyttäni kun halusin otuksen joka vain "nukkuu ja P..koo". Mutta on se vaan ihana....
tapina
New member

ViestiKirjoittaja MariK » 14 Loka 2006, 13:45

Joo ja munkin puolesta tervetuloa siilistien ihmeelliseen maailmaan! ;) Kerroppa pian alkutunnelmia siilin omistajana! :)
MariK
Member

ViestiKirjoittaja mumisti » 14 Loka 2006, 14:12

Hei!
Nyt on vauva ollut melkein kaksi tuntia talossa ja täytyy sanoa, että on valoittanut sydämmeni jo nyt. Kovin on pieni siilineiti utelias ja tutkii uutta asumustaan ahkerasti ja ärhentelee minulle, jos vain yhtään liikahdan. Toki pikkuinen on peloissaan uudessa ympäristössä, missä kaikki hajut ja äänet on ihan outoja.
Jätin nyt neidin tutustumaan omaan "kotiinsa" rauhassa.
Saa olla häkissään ainakin tämän päivän. Vapaaksi en vielä päästä. Pienin askelin kohti uutta elämää.
Minulla on häkkinä iso vanha lipasto, josta on laatikot otettu pois ja käännetty nurinpäin.
Kuulostaa hassulta tämä asumus, mutta en ajatellut investoida vielä ainakaan sen kummallisempaan asumukseen, koska siilineiti tulee olemaan paljon vapaana, kunhan on kotiutunut.
On se niin veikeä ja suloinen pikkukaveri, ja jotenkin on nyt sellainen olo, että tämä neiti tulee määräämään tästä lähin meidän perheessä "kaapin" paikan. Sen verran tunnun olevan jo hullaantunut!
Tämä 10 vuotias tyttäreni on leirillä ja kotiutuu tuossa 17 jälkeen. Innolla odotan hänen reagtioitaan. Mahtaa olla hänenkin onnen päivä tänään, niinkuin muunkin perheen.
Ihana nähdä lapsenki riemu,kun on raukka luullut, että vielä täytyy odottaa kuukausi.
Kirjoittelen taas piakkoin, miten Ava siilineiti on alkanut kotiutumaan.
Ja jatkossa varmaan tytär kirjoittelee myös, kun on innokas kirjoittaja .
Hän onkin viimeisten kahden kuukauden ajan lukenutkin internetistä kaikki siiliin liittyvän.
On se vaan niin ihana.
mumisti
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 14 Loka 2006, 19:46

Tervetuloa tapina ja hauska kuulla, että siilismi on iskenyt perheeseenne ;-) Mies saattaa ihmetellä jos ei ole "herännyt" siilismiin, mutta eihän siileihin hurahtanut täysipäinen olekaan ;-)
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja mumisti » 14 Loka 2006, 20:58

hei olen mumistin tyttö, se 10w. tulin tänään leiriltä ja.... yllätyin!
huoneeseeni oli tullut siili!
se meidän ava on kava syömään...
ette ikinä arvaa kuinka iloinen olin. vai arvaatko?
en ole ikinä tuntenut tuommoista söpöliiniä kuin meijän ava.
ai, muutes mä olen jekku/ jenna-maria
se ava on albiino ja sillä on vämppyyri hampaat.
ja mulla todettiin just semmoinen reuma ja olen muuteskin Allerginen lähes kaikille nisäkkäille mutta nyt se koitti sain SIILIN
ja juuri se siili on paras....
mumisti
Member

ViestiKirjoittaja zoozoo » 15 Loka 2006, 00:15

Albiinot on kauniita. Onnea uudelle siilille!
zoozoo
Member

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 15 Loka 2006, 02:22

Erityisen suuri onnittelu nuorelle neidille albiinosiilistä <3 Ne ovat sattumoisin erittäin lähellä sydäntäni ja toivon aina, että joskus meille syntyisi albiinopoikanen...
Pirjo Y
Member

ViestiKirjoittaja mumisti » 15 Loka 2006, 17:14

AUTS!!!
kun yritinsyöttää avaa kädestä se puri mua! mato ainakin maistui...
ei se kyllä haitannut se pureminen mutta siiliä taisi...
kiljaisin aika kovaa.
mulla olisi yksi kysymys...
miten sen siilin voisi opettaa käymään siellä hiekkiksella???
vastatkaa ihmeessä jos osaatte.
tänä aamuna ava oli kakkinut löysää kakkaa kaikki paikat täyteen...
huopa joutui pesuun.
aina kun avaan koskee ( tai yrittää koskea ) se hypähtää ilmaan
siksi sitä on vaikea nostella.
Se ava on aika vekkuli valvoo yöt ja päivät ja illalla käy tuutimaan.
muutes hypähteleekö teidän siilit?
Mä jekku haluaisin tietää kun utelias olen.
mumisti
Member

ViestiKirjoittaja mumisti » 15 Loka 2006, 17:20

onko teillä tyttö vai poika siilejä?
mumisti
Member

ViestiKirjoittaja nande » 15 Loka 2006, 20:36

Heips! Onnittelut Ava-albiinosta. Teillä on edessä vielä monta ihmettelyn aihetta, kunhan siilinne kunnolla kotiutuu :)

Siiliä ei oikein voi opettaa hiekkiselle, toiset vaan käy siellä ja toiset ei...Siilit on sellaisia...

Siilien käyttäytymiseen kuuluu, että ne hypähtelevät ennen kuin kunnolla tottuvat käsittelyyn ja joskus hyppivät muuten vaan, jos ottaa päähän. Nyt vain käsittelette Avaa mahdollisimman paljon, niin se tottuu teihin.

Meillä on poikasiili Sulo ja sekin oli aluksi aika pomppiva tapaus :)

Kannattaa myös lukea täältä keskustelupalstalta erilaisia keskusteluketjuja, niistä saa hyviä vinkkejä. Lisäksi, jos haluat tietää jotain erityistä, on hyvä opetella miten hakua käytetään. Siihen vain laitetaan aihe, mistä haluaa tietää (tai useampia) ja saat näkyviin aiheesta aikaisemmin käydyt keskustelut. Aluksi haku saattaa tuntua hankalalta ennen kuin hoksaa, millaisia sanoja on hyvä käyttää. Ja jos vastausta kysymykseen ei sieltä löydy, niin sitten vaan kysyt täältä.
Siilit on ihania ja omalaatuisia! Mekin olemme jo täysin hurahtaneita siileihin :)
nande
Member

ViestiKirjoittaja iliis » 18 Loka 2006, 14:39

Okei olen 14w ja käytän nimikettä iliis yhdessä äitini kanssa.
Meille albiino siili neiti Lotta muutti pari viikkoa sitten(nyt vasta tämän otsikon huomasin). Olen kyllä jo pari kuukautta seuraillut täällä suomen siiliyhdistyksen keskusteluja.
Nyt sitä miettii miten on tullut toimeen ilman tuota sydäntenmurskaajaa. Lotta on nopeasti tottunut minuun ja sitä on aivan ihana käsitellä(se että Lotta aukeaa sitä pitäessä sylissä on aivan mahtavaa!)<3

Yksi juttu vielä Lotta rapsuttelee itseään aika paljon onko se normaalia???
iliis
Member

ViestiKirjoittaja MariK » 18 Loka 2006, 16:30

Onko sillä piikin vaihto? Muistaakseni siili vaihtaa piikkinsä 2kk ja 6kk vanhana... Jos on piikinvaihtoaika, siilin iho on kuiva ja hilseilee ja sen takia myös kutiaa kovasti. Menee ohi piikinvaihdon myötä. Kuulemma Humilac-suihke(saa Apteekista) voisi helpottaa siilin kutisevaan ihoon.
MariK
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu