Esitelmä siileistä

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja MariK » 08 Marras 2006, 15:11

Vien siilini perjantaina näytille kouluun, kun mulla ja kaverilla on niistä esitelmä :)
Täytyy vaan jotenkin järjestää autokyyti, kun en uskalla ottaa mitään riskejä siitä että vien sen kouluun kävellen...
MariK
Member

ViestiKirjoittaja Indi » 10 Marras 2006, 16:13

Kysynpä että onko järkeä viedä siiliä kouluun? Siis jos se pelkää meteliä..?
Indi
Member

ViestiKirjoittaja tini » 10 Marras 2006, 17:15

Viedäänhän siilejä tuffareillekin. Siellä on varmasti kovempi metakka ;D
tini
Member

ViestiKirjoittaja oliver » 10 Marras 2006, 19:05

Aikanaan kuljin jo edesmenneen siilini Sapriinan kanssa sekä ala-asteella että päiväkodissa useampaan kertaan kertomassa siileistä. Meteli ei todellakaan ollut ongelma. Eri asia on sitten miten siili kestää päiväherätyksiä ja suurta määräää uusia hajuja. Kumpaakaan tämänhetkistä siiliäni en veisi näytille mihinkään, en edes tuffareille, koska aivan varmasti stressaantuisivat moisesta. Oman siilin tunteminen tässäkin asiassa tärkeää, siilin ehdoilla. Hyviä esitelmiä ja esittelyjä kaikille.
oliver
Member

ViestiKirjoittaja MariK » 11 Marras 2006, 15:21

Uskalsin viedä, kun varmasti kokeneet siilistit eivät sanoneet sen olevan suurikaan ongelma, kun tuffareillekkin viedään. :)
Joten...Eilen siiluni oli koulussa näytillä. Valitsin valinnaisaineeksi lemmikkieläin-kurssin, ja siellä siis on vain eläinrakkaita ihmisiä. Olen vielä yläkoululainen, ja siellä käsittely on eri, kuin veisin ala-astelaisten käsittelyyn, jotka eivät ehkä osaa käsitellä eläimiä oikein...
Siilini muuten suhtautui asiaan erittäin rennosti, ja piikit olivat koko tämän ajan ihan rentona. :)
Ihan hyvin se meni :)
MariK
Member

ViestiKirjoittaja Tapsu » 11 Marras 2006, 16:18

Minulla on Taavi ollut kaksi kertaa eskariluokassa vieraana. Toimimme koulun puolella, mutta luokkatila on sisustettu eskareille sopivaksi.
Meillä on keskellä suuri tila, johon lapset mahtuvat hyvin esim. piiriin istumaan. Taavin vierailulla, hän on saanut tepastella piirin keskellä.
Ensin kerroin joitain asioita Taavista ja vasta sitten otin hänet laittialle
esille. Ei pelännyt yhtään, vaan kävi haistelemassa lasten sukkia
ja housunpuntteja.
Minä olin sopinut lasten kanssa, että eivät paijale Taavia, koska ajattelin, että lapset pelästyvät, jos Taavi yhtäkkiä alkaa pomppia tai
nostella piikkejä. Vierailu meni näin ollen o.k ja heti esittelyn jälkeen kiikutin Taavin kotiin. Tästä olin sopinut työkaverini kanssa.
Meillä on ryhmässä 15 esikouluikäistä lasta. Ryhmä ei ole siis kovin suuri.
Luulen, että Taavi ei tällaisesta vierailusta paljon stressaantunut, mutta Tuffarit voivat olla meidän menosiilille liikaa, koska ei viihdy oikein sylissä, kun on "tyttöbasilleja" lähettyvillä.
Tapsu
Member

ViestiKirjoittaja Tapsu » 11 Marras 2006, 16:24

Piti vielä lisätä, että kiva, kun Marik, sinun siiliesittelysi meni hyvin.
Tapsu
Member

ViestiKirjoittaja Indi » 17 Marras 2006, 18:04

Okreih! :)
Indi
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 06 Tammi 2007, 13:04

Aapuuvaa!

Kuinka monta VV:tä ja EP:tä Suomessa on? IP:itä taitaa olla 2?
Ja mietin myös, että kannattaisiko mun viedä Pippuri kouluun näytille? Kun siis sehän olisi tosi hyvä lisä tuohon esitelmään... Toisaalta Pippuria varmaan pelottaisi.¨
Ja vielä, että onko ne EP:t ja VV:t ja IP:t eri siilirotuja?
Kude
Member

ViestiKirjoittaja tini » 06 Tammi 2007, 13:52

Siililajeja ne on :) Marianne (tai joku muu rekisterin haltija) varmaan osaa sanoa tarkan luvun siileistä. Jos ei Pippuria tuffareilla pelottanut, selviää se varmasti myös koulunäytöksestä :)
tini
Member

ViestiKirjoittaja MariK » 06 Tammi 2007, 15:20

Meidän Lysti otti harvinaisen rauhallisesti pienen retkensä koulussa :). Hämärsimme luokkaa, jottei Lysti pelästyisi kirkkautta, sitten luokka(tai siis se valinnaisaineen ryhmä) kokoontui luokan perälle rinkiin, sitten päästin Lystin lattialle vapaaksi. Lysti haisteli jokaisen läpi, ja yritti välillä tunkea joidenkin housun lahkeisiin ;).. Otin myös vähän raksuja mukaan, joita oppilaat saivat antaa Lystille. Niin ja vessapaperi olisi ehkä tarpeellinen, koska ainakin Lystin suoli alkoi toimia siellä harvinaisen hyvin ;), kun se siellä juoksenteli...!Tuskinpa Kude teidän siilinne siitä pahastuu, jos veisit sen kouluun. Minusta ainakin tuntuu, että lystille se oli enemmän huvia kuin pelottava esittely.
MariK
Member

Edellinen

Paluu Siilikeskustelu