Elikkäs, olen huomannu ja seurannu jo pitemmän aikaa ettei Chibi syö raksuja kunnolla niinkuin alussa kun saimme sen helmikuussa2006, että joskus kesän jälkeen se on alkanu vaan maiskutteleen raksujen kanssa...ja muutaman kerran on meinannu melkein tukehtuaki, ku yrittää kokonaisina melkein niellä ei pysty pureksimaan enää niitä kunnolla, vaikka olen ostanu kuinka pieniäki raksuja...ja en haluaisi niitä liottaakaan pehmeiksi koska siili tarvisi kuitenkin kovaa ruokaa...
Nyt katoin tuolta lemmikkisiilet.netistä noista juttua ja siellä neuvottiin kurkkaamaan suuhun;" Jos siili lopettaa kovan ruoan syömisen ja maiskuttelee
suutaan, on syytä ottaa siili syliin ja katsoa sen suuhun." "Apuvälineenä voi käyttää esimerkiksi pumpulipuikkoa tai puulastaa kun kattoo suuhun."
Sen yritin tehdä mutta oli aika vaikeaa, vähän näin etuhampaita kun topsilla värkkäsin ja käänsin sen selälleen, sitten yritin et äitini antaa sille pari jauhomatoa, ekan se söi selälään hyvin mut ei näkyny kyl hampaita ja toisen kanssa vänkäs väkisin mahalleen. Et se siitä sitten.
Onko muita hyviä keinoja saada suu kokonaan auki? Niin ja siellä oli seurauksena että siili voi laihtua, ja se on nyt laihtunu, viimex punnittin sen keväällä ja sitten kesällä mitn muutosta ei ollut paino oli 320-330g ja nyt 290-310g...aika pitkät välit minulla on punnituksessa, mutta kun ei ole kuitenkaan ulos päin näkynyt selvää lihomisen merkkiä, ja se on tosi kova juoksemaan juoksupyörässä.
Vai suoraan soitto eläinlääkäriin??