Onnellisia hetkiä

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Onnellisia hetkiä

ViestiKirjoittaja emulis4 » 28 Joulu 2006, 00:47

Palsta on tarkoitettu onnellisten hetkien kertomiseen(tapahtumat mielellään siiliaiheisia!).Eli esim.ekan siilin saamisesta yms...
emulis4
Member

ViestiKirjoittaja emulis4 » 28 Joulu 2006, 00:48

Itse olin tänään onnessani kun äiti antoi luvan siiliin.
Joudun kuitenkin maksamaan siilin itse.(hommaan varmaan seuraavalla joululomalla).Eli siihen on pitkä aika.....
emulis4
Member

ViestiKirjoittaja Indi » 28 Joulu 2006, 13:00

Me saatiin Indi kesällä 2004. Sen hakureissu oli kyllä kiva. x) Ja oli mahtavaa saada siili.

Muistan varmaan aina sen päivän, kun haettiin tuo Kaattori. ;D Silloin se oli vielä pikkuisempi kuin nyt, paljon arempi.
Indi
Member

ViestiKirjoittaja mumisti » 28 Joulu 2006, 20:18

voitte vaikka kuvitella kuinka onnellinen minä olin... tulin partioleiriltä, äiti sanoi että pikku siskoni oli mennyt sotkemaan huoneeni. menin huoneeseeni raivoissaan... mutta lepyin nopeasti
sillä huoneeseeni oli tuotu siili. sen nimi oli Ava

nyt se on kova purija. >=( mutta silti ihana!!! =) =D
mumisti
Member

ViestiKirjoittaja Miiy » 02 Tammi 2007, 00:10

Kun kävin ensimmäistä kertaa vierailussa siiliperheessä, myymättä oleva harmaa siilinpoikanen nukahti syliini. :) Se oli niin kaunista.

Ja nyt saan kyseisen siilin. :)
Miiy
Member

ViestiKirjoittaja jozzu » 02 Tammi 2007, 14:44

Tämä nyt on tämmöinen "onnellinen" hetki, jossa oli onni onnettomuudessa :)
Meillä on kaksi siiliä Rölli ja Hilla. Molemmilla on omat aitaukset takkahuoneessa, hillan aitaus on rakennettu röllin aitauksen päälle.
Viiime yönä en oikeín saanut unta ja aloin lukea kirjaa. Huoneeni on takkahuoneen vieressä ja kuulin sieltä pientä kolinaa. Ajattelin että siellä ne siilit vain temmeltävät ja jatkoin lukemista. Pian takkahuoneesta alkoi kuulua vaimeaa ininää. Lähdin heti katsomaan ettei mitään kamalaa ole tapahtunut. katsoin hillan aitaukseen enkä nähnyt sitä, sen täytyi siis olla nukkumassa. sitten katsoin röllin aitaukseen ja siinähän rölli haisteli iloisena hilla neitiä. nostin äkkiä toisen siileistä syliini ja menin herättämään äitini.
hilla oli nuorena ja ketteränä päässyt kiipeämään pois aitauksestaan ja mennyt kiertelemään takkaa(jota ei onneksi olla lämmitetty pitkiin aikoihin)hilla oli luultavasti haistellut paikkoja ja tipahtanut röllin aitaukseen. hilla oli ihan noessa, emmekä heti tajunneet mitä se edes oli.
onneksi huomasimme heti yöllä tapahtuneen. olisi kamalaa löytää hilla röllin kopasta illalla jolloin me siilejä herättelemme :/ onneksi ne ei kerenneet haistelemaan toisiaan kuin n. 1-2 min. eikai siinä ajassa kerkeä poikasia alulle laittamaan ;) ?! pitää katsoa ettei hillalla ole mitään ruhjeita. pyörässä se ainakin kovin juoksi kun lähdin kouluun :)
en ois ikinä uskonu että se pääsisi pois siitä aitauksesta.....ikinä ei siis voi olla turhan huolehtivainen :)
jozzu
Member

ViestiKirjoittaja tini » 02 Tammi 2007, 15:45

Kyllä sitä lyhyemmässäkin ajassa ehtii tuikkasta.. Jos uros ja naaras pidetään samassa huoneessa, olisi hyvä laittaa niihin aitauksiin katot :)
tini
Member

ViestiKirjoittaja jozzu » 02 Tammi 2007, 16:15

toivotaan ettei kerennyt :/ nyt laitettiin kunnon seinämät ni ei enää pääsee kiipeämään.
olisiko jotain "tunnusmerkkejä" joista näkisi että onko ne kerinneet mitään hommailemaan...... tyttö siili on vielä niin nuori.
5-10min. tais olla vähän liioteltu....minuutin tai pari ne kyllä saattoi yhdessä olla.
jozzu
Member

ViestiKirjoittaja tini » 02 Tammi 2007, 16:20

no tunnusmerkit on sellasii pieniä ja vikiseviä tuossa 34-35vrk:n kuluttua. Parin viikon kuluttua voi huomata painonnousua ja myöhemmin nännit nousee paremmin esille, jne
tini
Member

ViestiKirjoittaja timoset » 02 Tammi 2007, 16:40

Onnellisia hetkiä on aina ne, kun Siru nukkuu sylissä tai muuten vain on siliteltävänä. Se on aina niin suloista. :)

Vaikka kyllä melkein joka kerta on onnellinen, kun tajuaa että olohuoneessa on siili.
timoset
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 05 Tammi 2007, 08:57

Meidän viimeisin onnenhetki oli eilen illalla, kun punnitsin Muskan. Pitkällisen ja sinnikkään laihdutuskuurin tulokset ovat nyt aikas hyvät: vaaka näytti "vain" 565 geetä! Vielä jonkin verran saa lähteä, niin saavutetaan ihannepaino :)
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 05 Tammi 2007, 10:02

Hyvä Muska-mamma, anna mennä! T: Pate
Meidän onnen hetket liittyy kanssa painoon, mutta toisin päin=) Paten paino on lopettanut tippumisen ja noussutkin pari geetä!
Kiitos kasvatti-mamman hyvän hoidon uutena vuotena!
Tirlittan
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 05 Tammi 2007, 10:07

Hyvä Pate! Poika on kyllä niin kova menijä ettei ole ihmekään jos paino on vähän pudonnut. Juoksupyörä oli tosiaan kaiket yöt läpeensä käytössä :)
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Danja » 05 Tammi 2007, 11:32

Tähkä söpöili meillä toissailtana ihan tosissaan. Otin pojan viereeni sängylle tutkimusmatkalle ja sehän tietysti heti pujahti peittoni alle. Kurkistin itsekin sinne ja Tähkä tuli katsomaan, että kukas se siihen tuli. Se vähän haisteli mun kasvoja ja lähti sitten ihan sängyn toiseen laitaan, pyöriskeli siellä ja tuli sitten takaisin. Se laittoi päänsä samalle tyynylle mun kanssa, ihan parin sentin päähän mun poskesta, huokaisi , oikaisi kaikki neljä raajaa X-asentoon ja nukahti. Ihana otus :)
Danja
Member

ViestiKirjoittaja Alexis » 05 Tammi 2007, 22:21

Eilinen huippuhetkeni oli, kun pieni Zaza (siilityttö) viipotti luokseni ja haisteli tarkkaan kättäni, johon olin juuri pyyhkäissyt hammastahnan jämät suupielestä. Siilin silmät suurenivat kiinnostuksesta ja se kohottautui niin, että etutassut olivat melkein irti maasta. Sain silittää sitä etujalkojen välistä ja sivelin sormellani myös korvia ja kaulaa, mamman pieni, kesy kaunotar... Sitten Zaza maisteli varovasti hampaillaan käteni ihoa ja lipoi pienellä pehmeällä kielellään hellästi kättäni. Loppuhuipennuksena tytteli teki pari komeata vaahtista. Ihana!
Alexis
Member

Seuraava

Paluu Siilikeskustelu