Käytiin siis lääkärissä.. saatiin ohjeiksi vielä tippoja viikko ja sitten jollei ole parempaa, Helsinkiin siileille erikoistuneelle lääkärille ja silmänpoisto. ;/ Otus oli niin älyttömän suloinen kun keuhkoja kuunneltiin, yritti olla todella tuimakin, lääkäri vain naureskeli.
Ensi viikolla joutuu olemaan Indistä kolme päivää erossa, leirikouluun menen. Pitää vain toivoatoivoatoivoa että silmä paranee.
Akulla on nyt viikon ajan tullut epänormaalia kakkaa. se on yleensä semmosen pienen limakerroksen alla tai sitten siellä seassa on vähän limaa. kun olen tutkinut hiekkalaatikkoa niin siellä se on näyttänyt normaalilta, mutta esim. kylvyssä ja sylissä kakka on limaista. mistä tämä voi johtua? kannattaako varata eläinlääkäriaika?
Minulla on sellainen muistikuva, että joskus siilin hätäkakka on limaista. Viisaammat korjatkaa jos olen väärässä! Meillä on Muska joskus kylvyn yhteydessä vääntänyt limaista kakkaa. Mutta kannattaa varmaan ottaa yhteyttä eläinlääkäriin! Toivotaan ettei ole mitään kummempaa!
Oon huolissani yli neljä vuotiaasta Ninni siilistäni, koska huomasin eilen sillä alahuulen vasemmalla puolella kyhmyn.
Ninni on kuitenki ihan virkeä, syö hyvin ja juoksee. Vien Ninnin lääkäriin ku se alkaa oireileen. Ja onhan Ninni jo vanha, joten ei olisi ihme jos pian koittaisi aika matotaivahissa. <3 Mutta toivottavasti ei vielä aikoihin!
Lisään vielä.. Luin tuolta kasvain keskusteluista, että kasvain on yleensä mahassa. Voiko se sitten olla huulessa? Osaako kukaan sanoa?
Kyllä siili kannattaa viedä jo nyt lääkäriin, jos huomasit patin suupielessä. Älä jää odottamaan, että siili alkaisi oirehtia jotenkin muulla tavalla.
Meillä Herralla kasvoi nenän pieleen herneen kokoinen patti suurinpiirtein yhdessä yössä ja mitä ilmeisimmin kyse on hammasjuuripaiseesta. Nyt patti on hävinnyt lähes kokonaan antibiootin voimalla.
Jos pattia ei olisi hoidettu, olisi tulehdus voinut levitä muualle kehoon ja muuten terve siili menehtyä ennenaikaisesti.