siilin sisaruksia?

Mitäs siellä...tuff?

siilin sisaruksia?

ViestiKirjoittaja _Jenna_ » 25 Maalis 2007, 16:13

onko kenelläkään siiliä tästä poikueesta jonka isä on puutorin namipala,äiti syndafyllir? ja poikue Hilma, Helga, Haania,Helena,Horga ja Homeros? olisi kiva kuulla vähän kuulumisia,onko ollut terve jne.
itselläni on Homeros... terveenä on ollut ainakin tähän asti! :)
_Jenna_
Member

ViestiKirjoittaja Suffis » 28 Maalis 2007, 19:16

Moi!
Meillä on tuosta samasta poikueesta Puutorin Helga-siili. On se ollut ihan terve. Pyöreä se on, mutta ei kuitenkaan vielä ylipainoinen. Se juoksee suht paljon juoksupyörässä. Lempiruuat on jauhomadot ja keitetty maissi. (Kannattaa testata maissia) Väriltään siili-neiti on ruskea. Minkä värinen Homeros on? Mitä kaikkea olette tehneet Homeroksen kanssa? Me on hankittu Helgalle pallo, jota pyörittämällä sisältä tippuu raksuja. Ja narullakin on tullut leikittyä. Joskus ei tykkää yhtään kun sen herättää... on ollut joskus tunninkin pallona, sähissyt ja ei ole suostunut avautumaan. (Siis joskus lattianpesun jälkeen) Muuten meidän pikku-siili on ollut ihan pirteä. Se tykkää tutkia paikkoja. Toivottavasti joku, jolla on myös tästä poikueesta vastaa tähän viestiin! =)
Suffis
Member

ViestiKirjoittaja _Jenna_ » 30 Maalis 2007, 18:35

moi!
kiitos kun vastasit!!
homeros rakastaa myös jauhomatoja ja maissia!!kannattaa kokeilla myös mitä helga tykkää appelsiinista, meidän murmeli tykkää siitä hirveästi :) homppu on väriltään harmaa mutta sille on tullut tosi paljon ihan valkosia piikkejä. homeros juoksee myös paljon jupkupyörässä. homeros innostuu aina juoksemaan pyörässä niin että sen maha ja jalat on aina ihan kakassa:) tästä johtuen sen massu ja jalat on pestävä joka ilta :) laitan yleensä sen illalla tutkimaan sänkyni päälle, olen opettanut sille että ainakun rapsutan peittoa ja kutsun sitä niin se tulee luokse. Homppu on luonteeltaan vilkas,seurallinen ja erittäin utelias. aina kun joku mirreistämme hyppää sängylle homppu juoksee yleensä syliini :P
homeros on ihan samanlainen kun yrittää herättää kesken unien...:)

onko sulla kuvia koneella siitä olis kiva nähdä kuva :) tietysti voin itsekkin lähettää hompusta kuvia :D
_Jenna_
Member

ViestiKirjoittaja Suffis » 31 Maalis 2007, 18:52

Me satuttiin just tänään ostaan sitä appelsiinia. Pitää testata! Meillä Helga on oppinut siihen että aina kun kilisytän ruokakippoa, on aika tulla syömään joko matoja tai kissanruokaa!=) Ei mulla juts nytten oo kuvia Helgasta koneella, mut laitan kyl joku päivä. Joo... me erehdyttiin kerran laittamaan Helgalle koko yöksi pyörä (silloin kun se oli pieni). Niin sitten se alkoi kolisuttamaan terraarionra tavaroita kovaa, niin ollaan sitten laitettu sille joka yö pyörä. ja sitten me pestään sen jalat aina aamulla. Ootko ikinä testannu et mitä homeros tykkää banaanista tai porkkanasta? Meillä Helga kyllä syö molempia, mutta ei hirveen usein, koska se on välillä vähän nirso... Montako siiliä silloin oli vielä jäljellä kun te haitte homeroksen sieltä kaupasta? Kun me haettiin helga niin oli vaan kolme siiliä enää. helga oli ainoo ruskee. kaks muuta oli mustia. Koska te hankitte sen homeroksen? me hankittiin helga joskus kesäkuun puolessa välissä...

lisään kyllä koneelle sitten joku päivä ensi viikolla kuvia helgasta...
Suffis
Member

ViestiKirjoittaja _Jenna_ » 31 Maalis 2007, 23:59

joo kyllä noita banskua ja porkkanaa on annettu...banaanista se nirso ei tykkää ollenkaa ja porkkana menee vaan sosena :) me haettiin homppu joskus siinä vähä enne kesä kuun puolt välii ...sillon siel tais olla 5 siilii viel jäljel :) sillo ketää niist ei ollu varattu eli otin sielt vaa sen mikä näytti omaan silmään söpöimmältä :D tuli mieleen että mitä helga tykkää kulkusirkoista? homeros tykkää niistä :)
_Jenna_
Member

ViestiKirjoittaja Suffis » 02 Huhti 2007, 15:21

ei olla testattu kulkusirkkoja... mut jotain jossain purkis olevii kuolleita sirkkoja ollaan annettu... me valittiin helga sen perusteel, et se pysy parhaiten sylis... sillonku helga tuotiin nii samana iltana meijjän ulko-oven viereen tuli istuun toooosi iso villisiili... kissojakin on pyörinyt paljon kesällä tossa meijjän pihalla... xP Onko teillä mitään muita lemmikkejä kun siili? Meil ei oo... en kyl haluiskaan mitään muuta kun siilin... joskus halusin koiran... mut ny oon vaan iha kokonaa siilifani! XD Nii... me annettiin sitä appelsiinii helgalle... kyl se sitä vähän söi aluks, mut sitten sen kiinnostus loppu... ooksä nähny ikinä kun homeros haukottelee? mä oon nähny kun helga on haukotellu... voii!!! se on ihanan näkönen sillon!!!
Suffis
Member

ViestiKirjoittaja _Jenna_ » 04 Huhti 2007, 20:05

kantsii testata elävii kulkusirkkoi :) meil on nyt 3 kissaa ja homppu! oon kyl varannu yhen siilin joka syntyy joskus kuukauden pääst jaa siit viel pari kk kun se luovutetaan :D joo se on ylisöpön näköst ku siili haukottelee... homeros on tykästyny meijän isoimpaan kissaan...se menee välil sen kylkeen nukkuun :P mitä lempinimii Helgal on? meil homerost sanottiin aluks Homoks (hehe) ja sit tuli homodemus ja nyt se on joko Homppu tai Homeros :) mä en oo nähny ikinä täällä meillä päin yhtää villisiilejä :( mis päin muute asut? mä asun Espoossa...
_Jenna_
Member

ViestiKirjoittaja Suffis » 05 Huhti 2007, 12:35

Oih! Onks se VV? siis se joka teille hommataan? Helgal ei varsinaisesti oo lempinimii... Mä asun täs Tampereen lähel... Ooksä kuullu ku siili huutaa? Mä en oo ainakaan viälä... Kohta on tulos 1v synttärit Helgalle!!! Siis tietty homeroksellekki ku ne o sisaruksii... Kuin painava homeros on? helgast en täl hetkel tiiä, mut me punnitaan se kyl tänää...
Suffis
Member

ViestiKirjoittaja _Jenna_ » 05 Huhti 2007, 22:16

jep se on W :) homppu huus yhteen aikaan aina aamusin...ei oo vähään aikaan mitään kuulunu :P ainii 5 päivää nii siilut täyttää vuoden. ööö homeros on varmaa jotain reilu 300g.. se oli yhteen aikaan tositosi lihava, mut sit se laihtu tosi paljon :D
tuli tässä mieleen et jos haluut voit kävästä kattoo mun kuvii irc-galleriassa nicil |nubbu| , siel on kuvii homeroksestki :)
_Jenna_
Member

ViestiKirjoittaja Suffis » 10 Huhti 2007, 15:30

Kiva! vähän teil on laiha siili verrattuna meijjän... ei päästykkää punnitteen helgaa ku vaaka oli rikki.... Meen katton niit sun kuvii!!! Millaselt se huuto kuulostaa? onks se semmone kimee tai jotai? Onnee Homerokselle synttärien johost!!!
Suffis
Member

ViestiKirjoittaja _Jenna_ » 10 Huhti 2007, 16:01

jep tänää siilut 1v :D ööö no se kiljunta kuulostaa vähän siltä ku sikaa teurastettas, aika kimee joo :)
_Jenna_
Member

ViestiKirjoittaja Suffis » 12 Huhti 2007, 15:24

Kävin kattoon niit sun kuvii! Vähän oot nätti!!!! Oih! Homeros on söpö!! Helga on saman tapane mut ruskee niinku tiiät jo..... helgan maski on iha pikkusen erinäköne.....
Suffis
Member

ViestiKirjoittaja _Jenna_ » 12 Huhti 2007, 17:39

joo kiitti :) löysin muute toisen siili vauvan jonka luovutus oli lähmpänä... me käydää hakeen se joskus ens kuun alus :DD se on kanelin värinen ja tyttö :P
laitoin hompun dietille kun se on taas päässy vähän paisumaan ... :)
_Jenna_
Member

ViestiKirjoittaja Nimenion » 13 Huhti 2007, 10:31

Täältä löytyy noiden kahden veli. Kylläkin eri poikueesta; Puutorin Vaviljon, eli Gabriel "Kassu". Avon siili on ja eilen kotiutui meille. Minä kutsun sitä mini-Yeriksi, kun kuulostaa ihan autoltani. ;)

Gabriel on albiino, poikueessa oli albiinoita ja suklaita.
Nimenion
New member

ViestiKirjoittaja Suffis » 13 Huhti 2007, 16:27

Nimenionille:
kivaa et taas löyty sukulaine!!!
Voikko kertoo kuulumiset??
miten se on suhtautunut uuteen kotiin??
onks siit Kuvia näil sivuil??
Voi.... albiinot on varmaan ihanii!!! onks se sun eka siili?

Jennalle:
Voih! Varmaan tosi söpö! Tiiätkö jo minkä näkönen...??
Millein saat homeroksen laihtuun? meinaan ku helga ei meinaa laihtuu yhtää... yhes vaihees laihtu, mut tuli noi grammat takasin....
Suffis
Member

Seuraava

Paluu Siilien kuulumiset