saako siilille antaa appelsiinia? kun meidän kulta niin siitä tykkää... aina jos pöydällä on ollu vähänki sitä niin se alkaa nuolla pöytää
olen antanut ihan pieniä paloja maistiaisiks ja hyvin on maistunu...
Piti heti kokeilla, mutta meidän siili ei oikein innostunut
Tuli samalla mieleen kysymys että: Oletteko houmanneet siilinne suhtautuvan kummalisesti aurajuustoon?
Meidän siili on oikein kiltti ja silti se on purrut kahta eri ihmistä heidän käsien haistua aurajuustolle. en sitten tiedä onko tämä paha vai herkullinen tuoksu...
Meillä ainakin Huugo ottaa aina ja nappaisee tai nuolaisee käsistä/sormista jos niissä on ollut jotain valkosipulin/homejuuston/sitruunan tapaista. Näykkäisy ei tosin koskaan ole kova, minua ei siili ole ikinä purrut, pikemminkin sellainen "onkohan tää syötävää" -haukkaisu.
Homejuusto haisee aika voimakkaalle ja meillä ainakin voimakkaita tuoksuja ollaan heti maistelemassa ja pureskelemassa. Käsirasvat, nahka ja saippuat ovat suurimpia suosikkeja.
Tuo on jännää miten jotkut tuoksut ovat aivan vastustamattomia ja sitten kun kuvittelee tuovansa siilin haisteltavaksi jotain jänskää niin saa ainoastaan halveksuvan tuhahduksen vastaansa. Samoin se miten eri siilit suhtautuvat samaan ruokaan tai hajuun. Toinen on aivan hurjana ja toista ei kiinnosta tippaakaan.
Mä kokeilin Ukolle eilen pientä palaa appelsiinia. ensin haisteli mun kättä ja meinas purra sormesta palasen ku olis ollu varmaan hyvän makunen,ja sitten Ukko yritti tehdä vaahtopalloa otsapiikkeihin... Se oli vähintäänkin mielenkiintoisen näköistä Mutta yön aikana oli menny appelsiininpalanen,että ainakin oli sen verran maistunut
Jos olen syönyt appelsiinia, ja Wilma on sohvalla, niin jos vaikka silitän sitä, niin se heti haistaa apelsiinin ja alkaa nuolla kättä Tai purra Mutta vaahtopalloa ei ole enää tehnyt..