Älkää ostako liian pieniä akvaarioita siilille/siilin kanssa

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Älkää ostako liian pieniä akvaarioita siilille/siilin kanssa

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 29 Maalis 2007, 21:49

Törmäsin taas kerran ns siilipakettiin:
Siilipaketti sisältää:
Siiliterraario 75 x 50 x 35 cm 79,00

Pakettiin toki kuului muutakin mutta tuon terraarion koko on liian pieni edes vasta luovtusikäiselle. Edellisen kerran kuulin siilipaketista noin pari kuukautta sitten. Miksi ihmeessä eläinkaupat noita "paketteja" edelleen myy kun pitäisi olla jo aivan selvää ettei siiliä voi sellaisessa pitää.
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja Lizette » 29 Maalis 2007, 22:07

Vastuullisuutta eläinten myyntiin kaipaisin minäkin. Lahdessa on kahdessa eläinkaupassa myynnissä siili ja kummassakin tila on aivan liian pieni ja virikkeetön.
Muillakaan eläimillä ei mielestäni ole eläimen arvoiset tilat eläinkaupoissa. Eläinkauppiaille kun on tärkeämpää myynti kuin eläinten hyvinvointi.
Onneksi on myös eläintarvikekauppoja joissa eläimiä ei myydä, suurkiitos heille!
Lizette
Member

ViestiKirjoittaja Aurora » 30 Maalis 2007, 14:25

Mun siilini tuli eläinkaupasta ja siellä sillä oli tosi iso terraario ja hyvät oltavat herra siili tuli meille eilen. T: Suffeli ja hänen orjansa.

Moderaattori on muokannut
viestiä eläinkauppoja ei mainita nimeltä.
Aurora
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 30 Maalis 2007, 16:52

Ööh, olen ehkä ymmärtänyt jotenkin väärin tai muuta mutta eikö eläinkaupan nimeä saa mainita jos ei puhu siitä pahaa? Tietysti on parempi olla sanomatta jottei tule väärinymmärryksiä...
Kude
Member

ViestiKirjoittaja miia » 30 Maalis 2007, 17:26

eläinkauppojen kanssa on ollut ns. hankaluuksia tämän takia ja siitä johtuen on varmasti parempi että nimiä ei mainittaisi. kaikilla kun ei aina ole sama käsitys samoista eläinkaupoista. toisia on kohdeltu asiakkaana hyvin ja toisia ei. emmehän me menetä loppu pelissä mitään jos jätämme yhden nimen mainitsematta? näin ainakii yhdistys välttyy ikäviltä tilanteilta.
korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
miia
Member

ViestiKirjoittaja Kikke » 15 Huhti 2007, 20:27

Aihe on mielestäni hyvin aiheellinen. Eikä pelkästään siilien kohdalla.

Mitä isompi asumus, sen parempi on kaverin olla. Vertauksena voi ajatella sitä, että kuinka kauan sitä itse pienessä yksiössä viihtysi vaikka kuinka olisi kuntopyörää ja ruokaa tarjolla.

Tietämättömille ihmisille voi kaupata mitä vain, tehkäämme siis jatkossakin työtä siilitietouden levittämiseksi ;) Myöskin myyjät voivat joskus olla tietämättömiä, ystävällinen neuvonta asioiden suhteen on usein auttanut ja ihan hyvällä menestyksellä sitä on myös otettu vastaakin :)
Kikke
Member

Paluu Siilikeskustelu