Kirjoittaja Noora » 08 Maalis 2004, 20:36
Jaanpa minäkin taas uusia sairauskokemuksiamme. Ihmettelin tässä taannoin Siilin paiseita, ja myähään eilen illalla huomasin taas uuden. Tällä kertaa oli verta mukana, ja ikenissäkin näkyi olevan. Kauhistuin ja ahdistelin Pirjoa yömyöhällä. Hän onneksi taivutteli minut kääntymään juuri Jan Ivenin puoleen. Aluksi olin nimittäin menossa ihan tavalliseen paikkaan.
<br>
<br>Yöllä huoletti niin, ettei meinannut itkulta tulla uni.
<br>
<br>Tänään saatiin aika Ivenilla ja oli mainio lääkäri! Rauliokin on hyvä, mutta Iveniin olen erityisen tyytyväinen.
<br>
<br>Diagnoosina oli follikulitis ihotulehdus, molemmissa varpaissa varpaan koukistajajänteet vaurioituneet. (Olleet siitä asti, kun Siili mulle tuli, en ole tajunnut sen olevan vika, eivätkä aiemmat lääkäritkään ole sanoneet mitään.)
<br>
<br>Ei siis ihme, ettei Siili jaksa hirveästi juosta,ja juoksupyöräkin vain pölyttyy. Sillä epäiltiin myös olevan nivelkipuja.
<br>Hengitystä täytyy seurata, siellä voi olla rakkuloita aiemmasta infektiosta. On siis vaara kroonistua.
<br>
<br>Silmäluomessakin on tulehduksen aiheuttma rauhastukkeuma (ollut kauan, ja siksi simmu toisinaan rähmii), mutta sen täytyy antaa vain olla. Noihin kaikkiin saatiin 7 pvän antbioottikuuri sekä Rimadyl 20 mg tulehdus/kipulääkettä.
<br>
<br>Niin ja suu sekä ikenet olivat ok, onneksi!
<br>Voi kun Siilin kärsimykset jo loppuisivat.. Mutta nyt on mieli suht rauhaisa, kunnia siitä Ivenille!