Kirjoittaja Vaaca » 17 Huhti 2007, 16:49
Täällähän on tapahtunu vaikka mitä sitten mun viime käymisen! =O Jengi kasvaa, kivaa! Morjens vaan munki ja Hipun puolesta Sini ja Pepsi! =D
Nii, mä oon ollu kipeenä, tunnollisesti pääsiäisflunssassa, ja Hippuki on ollu pipi, ni en oo ollu konheella. Viime pe-illalla ihmettelin, kun Hipun piikit oli yhdestä kohtaa ihan klimpissä ja niitä ku nostin, ni alla oli inhottavan näkönen märkivä patti. =( Ei kiva, iski kauhee paniikki, ku oon menny lukee täältä sivuilta, että siilejä on jopa kuollu ihotulehduksiin.
Nyt on asia ihan jees-mallilla jo, eläinlääkäritädin kaa on juteltu ja kotihoidolla putsaillaan laimeella Betadinella. Hippuki oli ihan väsähtäny ja nukkus paljon, mutta nyt ei näy mätää enää ja on Hippuki piristyny. =) Söi mun kanssa eilen illalla kilpaa viinirypäleitä. *virne*
Hiljasia juoksupyöriä ei tosiaan taida olla olemassakaan, ainakaan kun se yhdistetään siiliin. *hymy* Isä rakensi Hipulle hienon fillarin ja se ei pidä sitten yhtikäs mitään ääntä, kun sitä pyörittelee, mutta Hippu saa siitä kyllä aikaan öisin räminää. Tassut ja kynnet jotenki räpsyy siihen muoviin tai jotain. Ei oo kyl naapurit tullu vielä valittamaan. *helpotuksen huokaus*
Nyt tuli hirvee hinku saada meillekin se matkamittari! Hirveitä määriä se Kyösti pinkoo, 22,5 km!! =O Mikään ihme, et on hoikka poika. =) Kyllä se ruokaa näyttäis ainaki saavan tarpeeks.
Hipusta oon kyllä huomannu, et jos sen syöttää masun piukkaan, ni sit se ei jaksa juoksennella pyörässä paljon mitään. Hiukan ku keventää ruokavaliota, ni taas pyörii pyörä. Helposti tulee noidankehä, niinku ihmisilläki...
Mekin oltiin pääsiäisenä vanhempien luona reissussa. Hippu pääsi asustelemaan saunan lattialle ja merkkas sen aika tehokkaasti ittelleen jo ekana yönä. *hymy* Ekan päivän ja illan se oli ihan piikkikasa ja tuhistelija, mutta heti toisena iltana oli kun ei mitään ihmeellistä olis koskaan ollu ollukaan. Jännä muodonmuutos. Fanikerho pääsi hyvin hänt ihastelemaan. Hänt väitettiin lepakon näköseksi, ku äitys otsistelemaan. Kehtaavatkin! Hippu oo mikään lepakko..
Munhun Hippu on tottunu jo ihmeen hyvin, jossain vaiheessa ohitettiin joku selvä rajapyykki, minkä jälkeen Hippu ei oo mulle enää pahemmin tuhistellu tai piikkeillykään. Nyt sen saa jo kutsumalla kiipeemään kopistaan kämmenelle iltasella syömään. =) Eka kerta oli tosi hellyttävä... *tippa linssissä* Ja tulee kanssa turvaan mun tykö, jos on jotain ihmeteltävää, oi.
Mulla on varmaan ainakin se auttanu, että jossain vaiheessa vaan päätin, että en välitä jokaikisestä pienestä tuhahduksesta ja säpsähdyksestä, ni vähitellen Hippuki sit on uskonu, et kaikki on ok. Ihmeen hyvin on nyttenki antanu sitä pattiaan hoitaa piikkien välistä, vaikkei yleensä myöskään tykkää niihin antaa koskea pahemmin. Tosin Septidiniä ei saa erehtyä laittamaan, sit hän on niin piikit ristissä kun vaan ikinä, eikä aukee puoleentoista tuntiin!
Uutta ruokaa saa menemään totuttelemalla. Ekana yönä uus tavara ei yleensä mee, mutta kun antaa vaan olla kipossa (esim. mantelirouhe), niin seuraavana yönä on jo hävinny parempiin suihin. =) Igelfutter-kuivamuona vaati kahden yön totuttelun, nyt sekin menee iloisesti. Porkkanasose, herneet ja maissit sekä laktoositon raejuusto on herkkua.
Se on näköjään vähän asiassa ku toisessa se väsytystaktiikka ja sinnikkyys, joka siilin kanssa toimii. Jääräpää...
Tulipahan tarinaa. No, itepähän aloititte! *virne* Tuffareille, tuffareille!