Moron Miiy
Simo on ihan samallainen kuin Hamlet. Ikää kohta 6kk. Ruoka maistuu kokoajan enemmän ja enemmän, joten en ole huolissani että sillä olis joku huonosti. Aluksi oli vähän uuteen paikkaa tulo syömislakkoa.
Nyt olen yrittänyt totutella sitä uuteen hajuun sillä se asusti eläinkaupassa 5kk. Mitä enemmän se on kotiutunut tähän asuntoon ja minuun, sitä enemmän se näyttää mieltä ja tuhisee. Tosn sitä vilkkaammin kipittää ja tuntee paikkoja.
Olen ottanut sen syliin noin joka toinen ilta 22 jälkeen kun ei ole aikaisemmin tullut piilostaan ulos. kuitenkin oon kuulut sen jo jotain äheltävän että ei se unessa enään ole ollut siihen aikaan.
Hyvä esimerkki tänään ja eilen. Otin Simon taas totuttelu käsittelyyn niin se käänsi selän mua päin vaan (makasin sohvalla) ja alko kököttää vatsalla. Anto koskea vähän vain otsaan ja muuten tuhisi ja hyppi. Jos sen nostaa maahan ni kipittää piiloon mahd pian tai se on kädessä niin Simo haluu koko ajan mennä jonnekkin (pois kädestä ilmeisesti)
Tänään otin 22.30 sen taas syliin. Se oli kävi sitä ennen syömässä ja meni, mut nähtyään, sohvan taakse piiloon. Nostin sen syliin ni kauhee tuhina. Sylissä se jäi kyseiseen asentoon varmaan 15min ennen ku nosti päätään. Lopulta 30min päästä anto silittää otsaa. Sitä kesti hetken ja sit riitti herralle. lähti vaeltaa pois sylistä ja kun koitin auttaa sen takas maahan niin oli tosi vihanen taas
Vein sen kuvassa näkyvään koppaan ja lähdin ite pois. Ensimmäistä kertaa heinäsirkat kipossa ja kun se kipitti äkkiä taas sieltä kyseisestä kopista pois, ja näki ne sirjat, alko mieletön ahmiminen.
Syönnin jälkeen se katteli siinä hetkin ja kun lähetyin ihan hiljaa ja valrvasti etukautta sormella niin johan nousi taas piikit pystyyn ja juoksi piiloon.
Tiedän että tänä yönä se ei käy kun vaan kääntymässä taas tossa jossain (juoksee vapaana) kun normaalisti viipeltää aika mielettömästi. Simo jotenkin suuttuu aina ja menee mököttämään eikä liiku jos on vastavanlaisia totuttelu iltoja takana.
Nyt on vähän vaikee tilanne että pitäskö sitä vaan jaksaa otella syliin ja koittaa totutella vai antaa kavelin olla ja koittaa lähestyä vasta vaikka 1kk päästä..Onko tietoa kauan tuo piikkienlähtöaika kestää ja ovatko pikit ihan pieniä vai täysmittasia. Nimittäin tuolta matolta on jotaa pikku piikin palasia llöytyny?
tossa niitä kuvia toissapäiväseltä ja eiliseltä.
<a href="http://martevuo.1g.fi/kuvat/Sekalaista+ja+v%E4liaikaista/SimoDude/" target="_blank" rel="nofollow">http://martevuo.1g.fi/kuvat/Sekalaista+ja+v%E4liaikaista/SimoDude/</a>
Ainii, usein tulee hätä kakka ja pissa jos se on ollu sylissä käsittelyssä ja lasken sen esim pöydälle. Se menee joteki lukkoon tai kokee itsensä vaivautuneeksi.
Sitä taas tietää että ensi yö tulee olemaan rauhallinen kun se alko moköttää täs iltasesta taas
-Joni