Kysyivät minulta lääkärissä kyllä, että kumpaan suuntaan Nanni on kallellaan, mutta enhän minä tuohon osannut vastata, kun olin vain hätääntyneenä katsonut, että "miksi Nanni kävelee vinosti!?". Nyt tarkastin asian ja Nanni kävelee kallistuneena vasemmalle. Korvaa en ole katsonut ollenkaan. Lääkäritkään eivät korvia sen pahemmin katsoneet vaan tunnustelivat mahaa, katsoivat suuta yms. Korvatippoja eivät antaneet. Pitää muistaa kysyä seuraavalla käynnillä korvatipoista, kun ei antibiooteista tunnu olevan mihinkään.
Tuo syömättömyys kyllä oikeasti pelottaa. Nanni on kyllä suhteellisen aktiivinen ja huitoo villisti ripulilääkettä suuhun annettaessa, mutta ei se paljoa syö tai juo! Olen hädissäni yrittänyt kompensoida tätä antamalla Nannille voimaruualla ryyditettyjä isoja jauhiksia, kuten edellisessä viestissä jo mainitsinkin. Tässä kyllä oikeasti manailee sitä, että ei amatöörinä osannut käyttää ohuita lääkeruiskuja, vaan käytännöllisesti katsoen tuhlasin KAIKEN ruokahalua kiihottavan lääkkeen paperille. Yritin varovasti saada sitä tulemaan tipoittain, mutta onnistuin vain saamaan sen paineella talouspaperille. Kuten sanoin Nanni söi hieman eilen ja se johtunee siitä, että eilen sitä ruokahalulääkettä onnistuin antamaan pari kertaa, sitten se loppui tältä mämmikouralta.
Miten vakavia nämä korvatulehdukset ovat? Olen täällä ehtinyt jo itkuakin tuhertaa kun siili kävelee niin vinosti ja kaatuilee vähän kääntyillessään eikä suostu syömäänkään mitään. Huomennakin on biologian ryhmän kanssa reissu Kotkaan kaloja katsomaan, enkä ole kotona ennen kuutta, joten huomenna en lääkärille pääse.
"Tahtoa siltä ainakin löytyy." kehuivat lääkärit Nannista viime reissulla, kun niin raivoisasti osoitti mieltään pistoksen jälkeen.