Yritän Nannille tarjota kyllä kaikkia sen herkkuja (eli vain matoja), mutta kun raukka sylkee ne ulos.
Isoista madoista on mennyt tänään alas yhteensä 2 neljästä tai viidestä. Pieniä matoja menee kyllä enemmän, mutta Nannilla on tapana ahtaa niitä suu täyteen, jolloin reaktio on sama kuin isoja matoja syödessä.
Itse teen Nannin velliä Purina One aikuisille tarkoitetusta kissanruoasta, joka koostuu lohesta ja riisistä, sekä Royal Canin kissanpennuille tarkoitetusta ruoasta, jossa taas on... *katsoo pussin selostuksia* ilmeisesti vähän kaikkea mahdollista. Aika pitkä lista. Lisään velliin myös Canikur rakeita ja veteen luonnollisesti sekoitan koko sotkun.
Olen yrittänyt miettiä, onko jokin olosuhteiden muutos voinut heikentää Nannin tilaa. Eli ennen kuin Nanni passivoitui tämä oli ollut pari päivää vähän vähemmällä ruoalla, lisäksi olin lopettanut antibiootin antamisen kaksi päivää aikaisemmin ja Nanni oli syönyt noina kahtena vähäruokaisena päivänä pari ulkoa poimittua etanaa.
Voisivatko etanat vetää madottamattoman Nannin heikoksi? Olen Nannille antanut nyt muutamana kuluneena päivänä ulkoa matoja ja/tai etanoita sen verran kuin tämä on syönyt ja Nannin tila on mielestäni heikentynyt vähän sitä mukaa. Voisiko siinä olla syypää?