Kertokaa siileistänne!

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Kertokaa siileistänne!

ViestiKirjoittaja toukosiili » 16 Kesä 2007, 08:49

Olisi kivaa jos kertoisitte:
- Siilienne nimiä ja rodun
- Mitä "jekkuje" ne tekee?

jne...

Minulla on Touko niminen siili.
Se on suloinen vipeltäjä, joka inhoaa kylpyä.
Minulla ei oikein ole vielä mitään "jekkua" mutta se ainakin tekee ulosteensa hiekka laatikon viereen, vaikka pitäisi mennä sisälle. :)
toukosiili
Member

ViestiKirjoittaja Kude » 16 Kesä 2007, 15:17

Siilini nimi on Pippuri. Lempinimiä on monia: Pipu, Pappuri, Peppuri... Rakkaalla lapsellahan on monta nimeä :). Pippuri on Afrikkalainen kääpiösiili. Pippuri tykkää ainakin nuolla sormia söpösti, ja aivan yhtäkkiä sitten kesken nuolemisen se puraisee kovasti. Ehkä se on sen mielestä hauskaa, omasta mielestäni se ei ole hirveän hauskaa :D.
Kude
Member

ViestiKirjoittaja Medlin » 16 Kesä 2007, 17:27

Siili on Afrikkalainen kääpiösiili ja tottelee toisinaan nimeä Ukko. Ukolla on myös tapana nuolaista pari kertaa sormea ja sen jälkeen iskeä purukalusto sormeen. Mutta olen huomanut että Ukko harrastaa extremeilyä myös. Olen pitänyt ruokakippoja pienellä tasolla, jossain vaiheessa iltaa Ukko alkaa juosta aitaustaan ympäri ja kohokohta on kun Ukko kiipeää tasolle ja hyppää sieltä alas,ei siis tipu vaa oikein ponnistaa sieltä tasolta :D
Medlin
Member

ViestiKirjoittaja _Jenna_ » 18 Kesä 2007, 12:46

minulla on kaksi suloista afrikkalaistakääpiösiiliä Daniela ja Homeros!
Homeros on varsinainen sottapytty, se sotkee itsensä aina juoksupyörässä ollessaan :P Dani on taas Hompun vastakohta- se on ollut minulla pari kk eikä sitä ole tarvinnut kertaakaan pestä, niin siisti kun on :) Homeroksen paras kaveri on meidä vanhin kissa Miyavi, Homppu käpertyy aina sen viereen nukkumaan... :D
_Jenna_
Member

ViestiKirjoittaja Suffis » 18 Kesä 2007, 12:48

Omistan Afrikkalaisen kääpiösiilin, Helgan. Myös Helga inhoaa kylpyä ja nuolee sormia jos on ensin syönyt jotain hyvää ja haju on tarttunut sormiin... :) Ei siilu ole oikein mitään jekkuja tehnyt... ;D
Suffis
Member

ViestiKirjoittaja MariK » 18 Kesä 2007, 14:34

Mulla on kanssa Afrikkalainen kääpiösiili,Lysti. lysti on vähän itsepäinen ja utelias, mutta hyvin rakastettava oma kultu<3
Se osaa piilotella tavaroita.. Ainakin se on mun yöpöydän alimmalta hyllyltä kahteen otteeseen raahannut mun painavan avainnipun sängyn alla olevaan nurkkaan(joka on sen lempipaikka). Hmm.. Mitäs muuta.. tietysti uteliaalta siilillä ei lopu mielenkiintoiset uudet ja ahtaat paikat joihin on aina mentävä omistajan häivyttyä paikalta. Kuten sillon kerran kun olin juuri siivonnut sen kodin ja jättänyt huoneen lattialle roskapussin jossa oli Lystin käytetyt vessahiekat sun muut sellaiset. tietysti se oli tilanteen salliessa kiivennyt kiinni olevan kassin sisään ja tehnyt tarpeensa sinne.. Kun sen sieltä(vihdoin ja viimein)löysin, eikös tietenkin alkanut armoton tuhina kun menin häirittemään sen rakkaita unosia. :)
että sellainen siili meillä :)
MariK
Member

ViestiKirjoittaja jenniR » 19 Kesä 2007, 00:15

Mulla on kaks afrikkalaista kääpiösiiliä. Niiden nimet on Tatzi ja Taika. Tatzi on 3 ja puoli vuotias ja se on uskomattoman kiltti vieraillekkin ihmisille. Herra ei harrasta jekkuja. Taika on noin 6kk ja siitäkin on kehittymässä varsin kiltti tyttö. Hän ei harrasta jekkuja, mutta kotinsa osaa sotkea mestarillisesti.
jenniR
Member

ViestiKirjoittaja Aurora » 19 Kesä 2007, 13:17

mulla on nyt noin 5kk afrikkalainen kääpiösiili se on poika ja sen nimi on Suffeli. Suffeli tykkää ryömiä paitani sisään. Suffeli on aikamoinen sottapytty=) jekkuja siili on tehnyt parikin kertaa esim. hän on tehnyt oman sekoituksensa kaatamalla rai-juustokipon porkkana mössöön=D
Aurora
Member

Paluu Siilikeskustelu