Yli kuukauden sairastelun, lääkärillä ravaamisen ja pakkosyötön jälkeen Nanni ei enää jaksanut. Parina viime päivänä Nannin tila heikkeni nopeasti ja eilen se ei enää pystynyt edes seisomaan. Heräsin tänään poikkeuksellisen aikaisin jo puoli yhdeksän ja löysin Nannin mökkinsä edestä. Tämä yritti ilmeisesti käydä hiekkalaatikossa tai juomassa, mutta ei jaksanut niin pitkälle, vaikka olin sijoittanut ne 10 ja 20 senttimetrin päähän Nannin mökistä. Otin Nannin pyyhkeen kanssa viereeni nukkumaan. Torkahtelin vähän väliä ja heräilin nopeasti katsomaan Nannia. Kun heräsin "kunnolla" noin tunti sitten katsoin Nannia enkä vielä osannut aavistaa mitään. Kun Nanni ei reagoinut mitenkään pyyhkeen nostamiseen edes silmiään kääntämällä nostin koko pyyhkeen pois ja Nanni makasi paikallaan hengittämättä.
Viemme Nannin EELAan tutkittavaksi, mutta todennäköisesti suolistossa oli jotain, joka sai Nannin antibioottikuureista huolimatta kakkaamaan verta ja näin kuivumaan pois keskuudestamme.
Rakas Nannisiilimme, perheemme tähän mennessä pitkäaikaisin lemmikki, nukkui pois 21.6.2007 noin kello 10:35. Nanni ehti elää kolme vuotta ja 10 kuukautta ennen kuin tämä vietiin meiltä pois. Ja niinkuin minä Nannille tähdensin ettei tämä saa kuolla kun juuri muutimme rivitaloon missä se saa juosta takapihan nurmella ja puskissa vapaasti.
Minä niin kaipaan Nannia! En enää ikinä kuule sen hiekkalaatikossa kylpemistä tai juoksupyörän natinaa ennen nukkumaan menoa!