Kirjoittaja mumisti » 26 Kesä 2007, 22:52
Ja täällä myös Avan orjat kommentoi.
Taustaa: Nuorin lapseni on ollut syntymästään asti oikein mega multi hyper allerginen....mutta vain ruoka-aineille. Vuoden iässä diagnosoitiin astma. Kahden vuoden iässä testattiin eläimet, vaikka talossa ei ollut yhtään eläintä ja kaikki eläin kontaktit minimoitiin, niin siitä huolimatta kissa ja koira allergia diagnosoitiin.
Vanhin lapseni on sairastanut hengitystie infektioita koko piene lapsuutensa....infektioastma todettiin hänen ollessa 6.n vanha. Ei eläin allergioita, vaan pahat siitepölyallergia.
Minä äiti. Pahasti allerginen monille ruoka-aineille, kaikille testatuille eläimille, siitepölyille, sekä välillä astma...Joka oli pahana kun minulla oli muinoin kissoja, sekä pupuja...
Isä: Terve kuin pukki.
No vanhin lapseni halusi eläintä kauan...tosi kauan...on mahdottoman eläinrakas. On meillä ollut akvaariokin joka pamahti yksi yö rikki = ( vaan eipä niistä kaloista seuraa ollut....
Otettiin riski, ja hommattiin ihana siili. No ei tavallaan riskiä, koska siili majottui vanhemman tytön huoneeseen, jolla ei siis eläin allergiaa todettu ja itse päätin kärsiä (pahatkin) oireet, jos sellaisia olisi tullut. Nuorin lapsi ei juuri koskaan oleile isosiskonsa huoneessa.
Ja jos olisi niin ikävästi käynnyt, niin meillä oli paikka minne siili olisi päässyt, jos emme itse olisi voineetkaan pitää.
No nyt siili on asustanut meillä vuoden. Kenelläkään ei ole tullut mitään oireita. Ainoastaan minä olen saanut kosketus näppyjä piikeistä. Tänä aikana en ole joutunut ottamaan yhtään ylimääräistä allergialääkettä tai astmapiipun vetoa. ainoastaan tämä siitepölyaika pakottaa turvautumaan allergialääkkeisiin ja piippuun, mut niin on ollut aina. Ja lapset, kumopikaan ei ole oireillut tänä keväänä edes mitenkään, ja luulin, että on paha siitepöly vuosi....
No tämä oli meidän tarina ja toivottavasti onnellinen loppuun asti, ja en voi taata, etteikö jollain toisella voi käydä huonommin, mutta kyllä siili taitaa näistä paijattavista eläimistä olla se allergia ystävällisin.
Mutta painotan kyllä sitä, että jos siilin hankkii allergia/astma perheeseen, niin ennen ostamista varmistaa, että on jokin hyvä paikka, minne siilin voi antaa, jos käy niin ikävästi, että allergisoituu/perhe allergisoituu.