eläinkaupat

Yleinen siilikeskustelufoorumi

eläinkaupat

ViestiKirjoittaja mumisti » 27 Kesä 2007, 20:16

Moi!

En löytänyt yhtään sivua haulla, joka käsittelisi tätä asiaa. En vaikka tyttäreni kanssa etsittiin, eli avaan nyt tälläisen aiheen, kuin eläinkauppa.

Eli moni palstan lukija varmaan muistaakin, että meillä ava hankittiin täältä turusta eräästä eläinkaupasta(nimeä ei varmaan saa mainita?) No ava oli melkein jo puolivuotias pippurinen neiti. Ei siinä mitään.

Periaatteesa tykkäsin ennen siitä liikkestä kun paljon olen siellä asioinut akvaarioon liittyvissä asioissa. Olen tykännyt kun eläimillä on ollut ihan ok tilat ja suhteelisen edullinenkin se on. Asiakaspalvelu joidenkin kanssa ok. Etenkin omistajan.

Mutta mikä nyt on alkanut tökkimään on tietyn naispuolisen myyjän töksäyttelyt. Olen hommannut tästä liikkestä kaikki siilistä ruokiin ja euroja olen vienyt laskemattoman summan. Luulisin olevani ihan ok vakio asiakas.

Eräät kerrat olen liikkeestä poistunut todella pahan mielen saaneena.
Kerran kun ostin ison kasan jauhomatoja ja óhimennen mainitsin, että meidän siili on aika pienikokoinen, painaa n. 300g, niin tämä ko. henkilö tuumasi vain, että ilmankos on kitukasvuinen, kun pelkkiä jauiksia sille syötän- Yritin korjata, että meillä siili syö myös jättiksiä, kalaa jauhenlihaa, pakastevihanneksia, kanaa, laktoosinta raejuustoa yms. monipuolista ruokaa ja tälläerää tarvitaan vain jauhiksia...Ei auttanut selittelyt, vaan yhtä ynseä kohtelu jatkui.
Samantyyppistä kohtelua olen saanut häneltä aina kun liikkeessä olen asioinut ja hän on sattunut palvelemaan. Myös 11-vuotias tyttäreni hakee liikkeestä useasti yksin matoja, mutta saa odottaa palvelua pitkään, ja tämä ko. henkilö on sattunut aina häntä"palvelemaan" ja ystävällisyys kaukana. Viimeksikin kun tyttäreni oli odottanut vuoroaan, niin liikkeeseen tuli toinen asiakas eikä muita myyjiä ollut, tämä myyjätär meni palvelemaan tätä uutta asiakasta, vaikka tyttäreni olisi halunnut vain matoja, niin ja tällä kertaa niitä jättiksiä. No onneksi sai niitä jättiksiä lopulta.

No tänään tein ratkaisuni...vaihdan eläinkauppaa, enkä vie niitä eurojani tähän liikkeeseen enää ainuttakaan.
Soitin aamulla, että tilaisin ajan kynsien leikkuuseen, koska pippurinen tapaus kyseessä, enkä minä uskalla itse leikata niitä. No aika sovittinn klo 17. Mentiin, ja mikä tuuri... tämä henkilö, josta en niin välitä tuli yrittämään leikkausta. Kerroin siinä vaiheessa ja puhelimessakin ja niin monet monet kerrat liikkeessä asioidessa olen kertonut, että tämä yksilö puree ja kovaa kaikkia muita paitsi tytärtäni, joka hänet pääasiassa hoitaa (mutta en voi laittaa hänen vastuulleen kynsien leikkuutta, eikä hän osaisikaan)

No tyttäreni otti siilin kuljetusboksista muittasuruitta, ja tämä henkilö nappasi siilin käteensä, että nytpä leikataan kynnet. Siinäkin varoitin, että onnistuukohan kun on niin purevaa sorttia ja tyttärenikin sanoi, ettei suosittele paljain käsin vieraan ottamaan.
Myyjä vain tuumas, että mehän ollaan tavattu ennekin, ja ollaan vanhoja kamuja (siis siilille) ja minä siihen tuumasin, että niinhän te olette. Onkai tämäkin henkilö hoitanut meidän siiliä melkein sen puolivuotta. Ja naps.....Ava oli kiinni hänen kädessään. Avustin¨siinä, että siili saataisiin ihosta kiinni, ja saatiinkin. Sen jälkeen tämä myyjä sanoi, että olisi pitänyt varoittaa, että se puree ja noin kovasti...Voi jumpe sitähän me tehtiin. Varoitettiin varoituksien päälle.
Ja sitten paras.... kyllä teidän pitää käsitellä siiliä enemmän, että se tottuu käsittelyyn...Voi mammona, mitä muuta me ollaan tehty kuin sylitelty sitä joka ikinen päivä. Ja jopa minä sylittelen siiliä päivittäin vaikka useimmiten se johtaa inhottavaan puremiseen.

Tämä ko. henkilö kyllä tietää varsi hyvin, että siili on heidän putingistaan ostettu ja niinkin vanhana kuin puolivuotias, niin eikö tällä liikkeellä ole mitään vastuuta siitä, ettei siili todellakaan tykkää käsittelystä ja on todella vihamielinen yksilö muita kun tytärtäni kohtaan, jonka huoneessa siili on aina vapaalla.

En minä liikettä syytä, koska ava on kuitenkin meidän ihana ja rakastettu äkäpussi ja mistään hinnasta siitä ei luopua haluttais, mutta pientä kohteliaisuutta kuitenkin kaipaisin. Siili tuli meille kuitenkin jo niin vanhana ja varmasti osa syy hänen äkeisyyteensä on se, ettei sitä pienenä ole paljon käsitelty. Väkisinkin mieleeni tulee vain kaupallisuus, eikä inhimmilyys...siis tässä yhteydessä eläimellisyys. Mulla on hiukka sellainen olo, että eläimet saa vain sen perushoidon, eli ruuan ja puhtauden, mutta "psyykkinen" hyvinvointi ja käsittelyyn tottuminen hakusessa.
Siis pointti oli, että liikkeesä tämä henkilö vieritti pelkästään meidän syyksi avan äkäisyyden...Joka tosiaan ei pidä paikkaansa. Neiti on ollut ostohetkestä asti pikku pippuri.

Yritin metsästää ko. liikkeen sähköpostiosoitetta, mutta en löytänyt, muuten olisin ilman muuta laittanut palautetta heille.

Kammoan ajatusta, että joutuisin soittamaan sinne ja antamaan palutetta, koska suullinen ilmaisuni on vaikeampaa kuin kirjalline.
Mutta jollain tapaa yritän kuitenkin ilmaista ajtuksiani myös tähän liikkeeseen. Ja onneksi Turussa muuallakin myydään matoja, ei tarvitse olla minkään liikkeen orja.

Ylläpito saa tietenkin poistaa tämän viestin, jos on liian paljastava tai provosoiva.
Oli pakko purkaa surullista oloamme.

<em>Mode poisti muutamia liian paljastavia yksityiskohtia liikkeestä</em>
mumisti
Member

ViestiKirjoittaja Mei » 27 Kesä 2007, 21:26

Olen myös törmännyt huonoon palveluun eläinkaupassa.asumme Hämeenlinnassa poikaystäväni kanssa ja kävimme joskus alkuvuodesta eräässä hämeenlinnalaisessa eläinkaupassa kyselemässä liskoista-ihan mielenkiinnosta..olimme hieman miettineet sellaisen hankintaa,niin tuli ihan paha mieli,kun ystävällisesti yritimme kysellä asiasta,mutta saimme todella töykeitä ja lyhyitä vastauksia.ihan kuin myyjä olisi yrittänyt viestittää,että emme osaisi sellaista hoitaa..no siinä meni kyllä sen sileän tien kaikki halut ostaa siitä eläinkaupasta yhtään mitään..sitten kun aloimme harkita siilin hankkimista,niin oli heti selvää,että ostamme sen kasvattajalta suoraan,emmekä eläinkaupasta,mikä on osoittautunut järkeväksi ratkaisuksi,kun olen näitä keskusteluja lukenut kyseisestä asiasta..
Mutta niinhän se on,ettei asiakaspalvelu sovi kaikille,eivätkä kaikki osaa olla mukavia..luulisi vain,että kun on kaupassa töissä,niin olisi vähän sitä palvelualttiutta!ei vain pitäisi ottaa itseensä,mutta tiedän,että se on hankalaa ja olen huomannut,että helposti valitsen kaupat sen mukaan mistä tiedän saavani hyvää palvelua!Onneksi Hämeenlinnastakin löytyy useampi eläinkauppa..
Mei
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 27 Kesä 2007, 21:32

Sähköpostin etsin ja se on: myynti@KAUPANNIMI.fi
En tosiaan viitsi laittaa nimeä, joten KAUPANNIMI kohtaan se kauppa mitä mumisti tarkoitat ;)
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 27 Kesä 2007, 21:49

Millähän keinoin saisi eläinkaupat ymmärtämään, että "siilipakettiin" ei kuulu uvb-valot eikä pienenpieni akvaario. Murrr

....
Siilipaketti sisältää:
Siiliterraario 75 x 50 x 35 cm
Lämpömatto;
UV-valaistus : valaisinyksikkö + UVB-putki (UV-valo mahdollistaa D-vitamiinin muodostuksen ja vaikuttaa kalkin imeytymiseen.)
....
Anitta2
Member

ViestiKirjoittaja mumisti » 27 Kesä 2007, 22:01

No me ei onneksi ostettu mitään siili pakettia, vaan Ava neitokainen on aina vapaana tyttären huoneessa, missä on tilaa mennä ja tulla.

Tämä onkin aika metka juttu....siilillä on oma "koppi", josta löytyy juoksupyörä, tunneleita, hiekkalaatikko, ruokakipot ja muut tärkeät tavarat, niin tämäpä pippuri on majottautunut tyttäreni alimmalle vaatekaapin hyllylle. Siellä se aina päivät nukkuu.
No ei siinä mitään, nukkukoot rauhassa, siellä missä ok on.

<u>Anitta2</u> minustakin tuo on ihan järjettömän pieni terraario niinkin aktiiviselle eläimelle, kuin siili. No varmaan eläinkauppojen tarkoitus on vain myydä ja saada voittoa, eläimestä niinkään piittaamatta.

<em>Amanda</em> Kiitos vinkistä. Kohta alkaa tämä akka näpyttelemään..
mumisti
Member

ViestiKirjoittaja Memma » 28 Kesä 2007, 12:10

Ihan näin yleisenä neuvona: mikäli joku yksittäinen myyjä aiheuttaa harmaita hiuksia, kannattaa siitä mainita omistajalle. Hänelle on tärkeää tietää, että menettää maksavia asiakkaita työntekijänsä käytöksen vuoksi. Ainakin itse siinä tilanteessa pitäisin aika tiukkasanaisen keskustelutuokion ko. henkilön kanssa.

Näin moden ominaisuudessa korjasin mumisti myös tarkimmat tunnistetiedot ko. eläinkaupasta pois, ihan varmuuden välttämiseksi. :)
Memma
Member

ViestiKirjoittaja Soili » 28 Kesä 2007, 23:02

Mitään nimiä mainitematta kiinnostaisi kyllä tietää, onko tämä tuore äitisiili Turkkusen suunnalta. jotenkin arvan jo etukäteen että on, ja voin arvata eläinkaupan nimenkin....
Soili
Member

ViestiKirjoittaja Madagascar » 29 Kesä 2007, 08:01

Kuinka moni eläinkauppa Turussa myy siilejä?
Madagascar
Member

ViestiKirjoittaja Tapsu » 29 Kesä 2007, 09:28

Huh huh, miten törkeä myyjä. Ilman muuta kannattaa ottaa yhteyttä paikan omistajaan, jotta hän tietää, miten ammattitaidoton tyyppi hänellä on myyjänä.
Toivottavasti löydätte hyvän kaupan, missä asioida:).
Mutta saihan ansionsa mukaan maistaa Avan hampaista ;).
Tapsu
Member

ViestiKirjoittaja Beldaran » 29 Kesä 2007, 22:38

Jopas vaikuttaakin kerrassaan inhottavalta myyjältä. Ei muuta kuin palautetta suoraan liikkeen omistajalle. Et varmasti ole ainoa asiakas, joka tuollaista kohtelua saa osakseen. Mikäköhän hänenkin ongelmansa mahtaa olla, kun tuolla tavoin asiakkaitaan kohtelee. Asiakaspalvelutyö ei tosiaankaan sovi kaikille.. Huh!
Beldaran
Member

ViestiKirjoittaja elna » 03 Heinä 2007, 19:18

Täällä suunnalla vähä samaa ongelmaa myyjien kanssa..Täällä tosiaan on vain yksi eläinkauppa mistä saa hyönteisiä joten siellä on pakko aina asioida. Kun eräs myyjä kuitenkin on siellä tiskin takana, käännyn ja tulen seuraavana päivänä uudestaan tai yritän jos vaikka joku toinen palvelisi minua. Siltä tädiltä en osta mitään. Muuten kyllä tämä eläinkauppa on oikein hyvä :)
elna
Member

ViestiKirjoittaja Nocturnal » 09 Heinä 2007, 09:17

Mielestäni ei ole mitään väliä minkä alan liike on kyseessä. Jos palvelu on töykeää niin omistajalle vain palautetta asiasta. Myyjätkin ovat vain ihmisiä, mutta jatkuva töykeä käytös osoittaa että ihminen taitaa olla väärällä alalla. Olen itsekin ollut töissä myyjänä, eikä mieleenikään tulisi käyttäytyä noin asiakkaita kohtaan.
Nocturnal
Member

ViestiKirjoittaja simppa » 09 Heinä 2007, 13:26

Minä olen välillä törmännyt yleisesti eläinkaupoissa sellaiseen pätevään asenteeseen. Myyjät käyttäytyy joskus niinkuin asiakas ei tietäisi mistään mitään. Kuten esim. oman lemmikkini makumieltymykset on olleet kiistan alaisia, kun kommenttina tulee
-"Siis afrikkalaiset kääpiösiilithän pitävät tästä ja tästä..." Siihen jos yrittää sanoa, ettei meidän siili, niin vastaukseksi saa omahyväistä hyminää. Tämä vain yksi esimerkki. En tiedä olenko itse väärällä asenteella liikenteessä vai onko tuollainen käytös yleistä alalla?
simppa
Member

ViestiKirjoittaja Jeeku » 09 Heinä 2007, 19:01

No hei meillä oli paras,
ku iskonmies haki siililleni sirkkoja,
ni yhes eläinkaupassa ne ei suostunu myymään ku 10kpl,
ku pitää kuulemma muillekin jäädä...
Niin ja niitä sirkkoja kuitenki oli ollu siellä kaupassa enemmän.
Mä sitte hain ite seuraavana päivänä viereisestä liikkeestä 100 kpl ja vielä paljon halvemmalla...
Potuttaa vaan,
ku täältäki kuitenki on lähimpään sirkkoja myyvään kauppaan matkaa vaikka kuinka.
Taidan kokeilla, josko niiden kasvattaminen onnistuis iteltä.
ajattelin tässä laittaa sähköpostia siihen liikkeeseen,
ku ite asiakaspalvelijana en ymmärrä tollasta,
meillä jos joku haluu ostaa kaiken, ni se myydään ja tehään heti tilaus, jotta saadaan lisää tavaraa...
Mutta kukin tietty tyylillään,
tiedämpä mistä kaupasta en niitä ens kerralla mee ees kysyyn.
Jeeku
Member

ViestiKirjoittaja Korahdus » 09 Heinä 2007, 19:41

<strong>Jeeku</strong>,ei voi olla totta!
Mitä palvelua tuommoinen on,jos on sirkkoja eikä niitä myydä kymmentä kappaletta!Kävisivät jossain ostamassa nopeasti lisää,tai tekisivät heti tilauksen...Tuohan on törkeää...
Korahdus
Member

Seuraava

Paluu Siilikeskustelu