Esitelkää itseänne :)

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Rosaaa » 28 Touko 2007, 16:23

Moi.

Asun Helsingin lähellä Nurmijärvellä Klaukkalassa :D Olen 13 vuotta ja saan Tenho siilin kohtapuoliin kunhan olemme saaneet rakennettua siilin kodin valmiiksi. Kävin juuri kävellen eläinkaupassa =D Ostin Tenholle valmiiksi jo asumuksen, pienen pallon ja leikkasin tänään vanhasta fleecestä ison palan Tenhon asumukseen. :D Muita lemmikkejä minulla on neljä :D Kaksi leopardigekkoa, yksi parta-agama ja aussi :) ja kohta tietenkin pieni Tenho poika :) Olen pitkään haaveillut siilistä varmaan n. vähän yli vuoden. Kaikki tämä alkoi siitä kun näin yhden henkilön jolla oli pieni siilejä ja menin tietenkin heti kyselemään häneltä niistä ja sain selville, että ne olivat Afrikkalaisia kääpiösiilejä. Menin googleen ja laitoin hakusanaksi Afrikkalainen kääpiösiili ja sieltä sitten löytyi monta monituista sivua :) Siitä sitten alkoi haaveilu saada siili. Toivoin jouluna siiliä tai siihen rahaa ja synttärilahjaksikin siiliä, mutta vastaus oli ei aina. Mutta nyt suunnilleen viisi päivää sitten soitin äidilleni joka oli Tunisiassa ja kerroin, että Tenho siili etsii kotia ja siilejä joutuu yleensä odottamaan sellaisen saantia, mutta vastaus oli taas ei. Kun he tulivat kotiin iskäni tuli kysymään, haluanko minä todella siilin ja vastasin joo. Siinä hetken keskusteltuamme hän lupasi, että saan siilin. Siinäpä sitten hypin onnessani :DD Ja nyt kohta saan sen asumuksen valmistuttua :DDD !

Tälläinen oli minun tarina :D
Rosaaa
Member

ViestiKirjoittaja sahrami » 28 Touko 2007, 22:18

onko yhtään yli parikymppisiä siilin omistajia helsingissä päin pohjois helsingissä? haluaisin että meidän sahrami tapaisi muita siilejä?
sahrami
Member

ViestiKirjoittaja ceylonia » 14 Kesä 2007, 13:29

Olen Aira, ja olemme avomieheni Ollin kanssa haaveilleet siilistä. Siilille on kotikin valmiina :) Nyt olemme vahvistaneet, että menemme heinäkuussa hakemaan Turusta poikasiilin, jonka nimeksi tulee todennäköisesti Nipsu (nimen kanssa on ollut vähän erimielisyyksiä ja avomies ehdottikin illalla, että laittaisimme siilin nimeksi "Pelle". Minä en kuitenkaan tähän suostunut ja päädyimme tuohon Nipsuun).

Odotamme uutta perheenjäsentä jo innolla ja pienellä jännitykselläkin, me kun olemme olleet tekemisissä lähinnä vain kissojen kanssa. Kissaa emme kuitenkaan tänne kaksioon halua, ja siili on tuntunut ihanimmalta vaihtoehdolta. Viime päivät olen lukenut tietoa siileistä antaumuksella ja tänään tilasin netistä sirkkoja ja ison juoksupyörän + majan siilille. En malta millään odottaa :)
ceylonia
Member

ViestiKirjoittaja toukosiili » 16 Kesä 2007, 08:40

Hei!
Nimeni on Riina j olen Lahdesta.
Minulla on siili nimeltä Touko. Sen virallinen nimi on Puutorin konsta. :) Se on rodultaan afrikankääpiösiili.
Se on iiihana vipeltäjä...:)
toukosiili
Member

ViestiKirjoittaja Mei » 17 Kesä 2007, 20:45

Moiks!
Hämeenlinnassa elellään ja oleillaan(minä+mies) ja viikon päästä sunnuntaina olisi tarkoitus suolahdelle ajella hakemaan pate(afrikkal,kääpiösiili) meille kotiin.Tuntuu ihanalta ajatus,että enää viikko ja pallero on meillä!kun olen omaa lemmikkiä koko ikäni tahtonut niin tuntuu uskomattomalta että nyt se lopulta saadaan!onhan tässä jo melkein 20 vuotta odotettukin(tosin vauvaikänä tuskin niin aktiivisesti:)hieman vaan jännittää,että miten miehen iho reagoi pateen,kun mies on atoopikko.onko kellään kokemusta siilin sopivuudesta atoopikolle?onneksi meillä on iso asunto,joten jos ongelmia tulee,niin asia saadaan varmasti järjestettyä kummankin parhaaksi..
Mei
Member

ViestiKirjoittaja Katinka » 19 Kesä 2007, 15:21

Heippa Mei! Noista allergioista kyselit, meillä on perheessä allergiaa, astmaa ja myös atopiaa. Kummempia allergiaoireista ei siilistä ole tullut, mutta herkkäihoiselle tyttärelleni tulee siilin piikeistä ja kynsistä pieniä punaisia läiskiä jotka katoavat onneksi nopeasti. Jos oireita tulee, kannattaa kädet pestä siilin käsittelyn jälkeen. Tai voi olla että joutuu vaan ihailemaan kauempaa, noista allergia- ja iho-oireista kun on mahdoton tietää etukäteen. Toivotaan kuitenkin, ettei mitään pahempia oireita tulisi! Ja onnittelut etukäteen siilin johdosta!
Katinka
Member

ViestiKirjoittaja Mei » 19 Kesä 2007, 16:21

kiitos Katinka!ajattelin kanssa,että piikit saattaisivat aiheuttaa iholle punotusta.Tosin pieni ohimenevä punotus tuskin mitään haittaa,mutta jos iho siilin käsittelystä tulehtuisi ja ärtyisi pahaksi se olisi tosiaan ikävämpi juttu,kun mies kuitenkin odottaa,että saisi siiliä myös pidellä,kun on myös kovin eläinrakas,mutta allergia ja atoppinen iho rajoittanut paljon eläinkontakteja-toivotaan todellakin,että iho siilin käsittelyn kestäisi!tosin olen huomannut,että miehellä iho välillä tosi hyvässä kunnossa(usein kesällä),ja silloin kestää kaikkea ärsytystä paremmin,mutta toisinaan(keskitalvella)ei tunnu kestävän oikein mitään..että se vaihtelee..mutta kiva kuulla,että teillä on pärjätty hyvin siilin kanssa allergioista huolimatta!
Mei
Member

ViestiKirjoittaja Ninnuv » 21 Kesä 2007, 11:03

Hei, olen Ninnu, 25v kahden pienen pojan (5v ja 1.5v) äiti täältä Lounais-Hämeestä. Perheeseen kuuluu myös mies ja erinäinen lauma eläimiä tietysti kun maalla asutaan :) Täällä meitä orjuuttaa ihana kohta 10kk ikäinen siilineiti Juro-Seppo. Nimestään huolimatta siis todellakin tyttö ;) Juro-nimi sillä oli jo meille tullessaan, mutta vanhemman pojan mielestä nimeksi oli ehdottomasti tultava Seppo, koska Miina ja Manu - kirjoissakin oli semmoinen siili. En halunnut nimeä kokonaan vaihtaa ja niin sitten päädyttiin tähän mielenkiintoiseen yhdistelmänimeen.. Siiliyhdistykseen juurikin liityin ja mielenkiinnolla lueskelen täällä keskusteluita. Tulevaisuudessa pieni kipinä saattaisi olla siilinkasvatustakin aloittaa, mutta sen näkee sitten joskus. Ensin tutustutaan kunnolla siileihin ja seuraillaan Juro-Sepon tempauksia, se on varsinainen juoksupyörähirmu ja sen touhuja saa aina nauraa ihan kippurassa :D
Ninnuv
New member

ViestiKirjoittaja tini » 21 Kesä 2007, 11:37

Juro-Seppo :DDD Ehkä paras nimi sitten enoni tyttökissan (Risto-Paha)
:)
tervetuloa porukkaan mukaan!
tini
Member

ViestiKirjoittaja onnensiru » 28 Kesä 2007, 14:40

Heip! Tässä keväällä luokseni muutti noin 1,5v piikkipallero Adonis. Siiliä olinkin ehtinyt haikailla jo useamman vuoden ja samalla lueskella näitä palstoja. Hyvin on viihdytty puolin ja toisin. Oulussa siis asustellaan. Kun joskus saan aikaiseksi tulostaa yhdistyksen jäsenhakemuksen tuolla yliopistolla käydessä, niin saan sitten postiinkin.. :)
onnensiru
Member

ViestiKirjoittaja Aaposti1 » 18 Heinä 2007, 18:07

Olen 94 syntynyt koululainen Tervosta. Perheeni koostuu kahdesta vanhemmasta ja yhdestä kanasta. Olemme koko perhe ( isäkin jo melkein ) siilifaneja. Aiomme hankkiakkin siilin piakkoin. Ajatus lähti siitä kun meille jäi tämä yksi kana ( sen nimi taitaa olla Mercedes III ) kun niitä alkuun oli viisi. Ajattelimmekin, että joku lemmikki sitä täytyy allergikollakin olla ja meillä onkin jo hyvä kuva siileistä.
Harrastan turinaa muillakin foorumeilla ( Mese.fi ja Rsc:llä )
Aaposti1
Member

ViestiKirjoittaja Amanda » 19 Heinä 2007, 19:08

Meillä on mökki Tervossa, vähän ohi aiheen :)
Amanda
Member

ViestiKirjoittaja Aaposti1 » 20 Heinä 2007, 09:05

NO joo. Missäpäin Tervoa?
Aaposti1
Member

ViestiKirjoittaja Nami_siiluska » 25 Heinä 2007, 13:47

Olen Ilona, ja saan 18.8.07 valkovatsa-uroksen, joka on syntynyt 1.2.06. :) Hänen oikea nimi on Pikkupuiston Nappe, mutta kutsumanimeksi tulee Nami. Namia ei ole vielä rekisteröity, mutta sen kyllä aion tehdä. Väriltään Nami on ruskea. Haemme Namin eräältä yksityiseltä henkilöltä, koska hän ei enää pystynyt Namista huolehtimaan. Asumme Espoossa.
Nami_siiluska
New member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 25 Heinä 2007, 14:14

Vai vaihtaa Nappe orjaa ja muuttaa lähemmäs syntymäkotiaan. Nappe on kyllä rekisteröity ennen kasvattajalta luovutusta ja ensimmäinen ostajakin on ilmoitettu rekisteriin. Jos et saa siilin mukana rekisteritietoja ym, niin minulta saat. Ja käykääkän moikkaamassa Lara-mammaa joskus täällä etelä-Haagassa. Ja jos liityt yhdistyksen jäseneksi, niin pääset jäsentapaamisiin ja tapaat Napen/Namin sisaruksia. Tervetuloa siilistien joukkoon, toivottelee Pikkupuiston kasvattaja.

edit: taisit tarkoittaa, että Nappea ei ole vielä rekisteröity sinun nimiin.
Anitta2
Member

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu