siilin odottaminen ja vastaan otto kummastuttaa

Yleinen siilikeskustelufoorumi

siilin odottaminen ja vastaan otto kummastuttaa

ViestiKirjoittaja suttu » 26 Syys 2007, 11:43

Dodiin nyt on sitten liitytty odottamaan piikki palleroa. Tosin nyt huolestuttaa kovin että mitäs pitäis tehdä kun se sitten kotiin saapuu? En tunne ketään ihmistä jolla olisi siili joten tiedän vain hoidon teorian ( sen kyllä todella hyvin), mutta en käytäntöä. Mistä muut ovat aloitaneet kun siili on kotiin saakka tuotu? Kissahan istutetaan ensimmäisenä hiekkalaatikkoon:) , mutta minne siili olisi ensin hyvä laittaa?vai onko edes mitään sellaista sääntöä? Säännösteleekö siili itse syömisensä vai teenko itse sen? Itselläni on kyllä kokemusta eläintenhoidossa: kissat, kanit, vuohet, ankat, kanat, kyyhkyt ja jonkin verran koirista, mutta pienen eläimen hoito tuntuu jotenkin vaativalle:) Tosin olen kyllä varma että haluan siilin ja kykenen sitä hoitamaan. Tuntuu vai oudolle aloittaa uuden eläimen kanssa jonka tapoja ei käytännössä tiedä.
suttu
New member

ViestiKirjoittaja Pug » 26 Syys 2007, 13:10

Meidän neiti laitettiin uuteen asumukseensa tutun fleecensä kanssa ja jätettiin tutustumaan paikkoihin omaan tahtiin. Ruokaa laitettiin tarjolle kasvattajan ohjeiden mukaan ja sitten annettiin vain olla ihan rauhassa omissa oloissaan. Ainakin aluksi kun ihmisiä oli lähistöllä, neiti pysyi visusti turvapaikassaan mutta siitä sitten rohkeuden kasvaessa pikkuhiljaa uskaltautui ensin ruoka-astialle ja sitten jopa tutkailemaan paikkoja enemmänkin.
Pug
Member

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 26 Syys 2007, 13:10

Tuolla siilinkasvatus kohdassa on keskustelu " Kun siili tulee kotiin". Siinä on ihan hyviä juttuja, miten toimia uuden siilun kanssa
Anitta2
Member

Paluu Siilikeskustelu